امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

همه چیز در مورد قیمت انواع نبشی و ناودانی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/11/19 0

نبشی و ناودانی از مصالح بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز می باشند که افراد فعال در حوزه ساخت و ساز باید اطلاعات جامعی در مورد این مقاطع فولادی داشته باشند. در زمان خرید و فروش آهن آلات ساختمانی و یا خرید انواع آهن و فولاد برای ساخت و ساز اولین نکته‌ای که ذهن خریدار را به خود جلب خواهد کرد.…

نبشی و ناودانی از مصالح بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز می باشند که افراد فعال در حوزه ساخت و ساز باید اطلاعات جامعی در مورد این مقاطع فولادی داشته باشند. در زمان خرید و فروش آهن آلات ساختمانی و یا خرید انواع آهن و فولاد برای ساخت و ساز اولین نکته‌ای که ذهن خریدار را به خود جلب خواهد کرد. قیمت نبشی و قیمت ناودانی و قیمت انواع میلگرد و تیرآهن و هاش می‌باشد. در این مطلب به معرفی انواع نبشی و انواع ناودانی آهنی پرداخته شده است.

نبشی چیست

نبشی ها مقاطعی فولادی می باشند که در دسته پروفیل های باز قرار می گیرند و از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده اند. برای استفاده از نبشی ها در ساختمان آنها را به صورت منفرد و یا ترکیبی به کار می برند. نبشی ها را در انواع مختلفی تولید می کنند که هر یک با توجه به محیط مورد استفاده به مصرف خاصی می رسد. به طور کلی نبشی ها را در دو دسته بال مساوی و بال نامساوی قرار می دهند. همچنین نبشی ها در دو نوع ساده و مشبک وجود دارند و دسته بندی دیگر آنها بر اساس جنس نبشی ها می باشد. به علت متفاوت بودن فرایند تولید و همچنین جنس نبشی ها، قیمت های آنها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال قیمت نبشی سوراخ دار با قیمت نبشی گالوانیزه و قیمت نبشی مشبک متفاوت می باشد.

برای محاسبه وزن نبشی از فرمول خاصی استفاده می کنند که به شکل زیر می باشد:

وزن نبشی = اندازه بال نبشی * طول نبشی * ضخامت نبشی * 7850 * 2

قیمت انواع نبشی و ناودانی

قیمت انواع نبشی و ناودانی

روش های تولید نبشی

نبشی ها را توسط دو دو روش مختلف به نام روش فابریک و روش پرسی می توان تولید کرد. در تولید ناودانی به روش فابریک در ابتدا شمش های فولادی را درون کوره و در معرض حرارت بالا قرار داده و بعد از آن از قفسه های ابتدایی عبور می دهند تا بتوانند مقدار طول آن را تنظیم نمایند. سپس با عبور آنها از قفسه های میانی و انتهایی نبشی مورد نظر تولید می گردد.

در روش پرسی ورق های فلزی را برش داده و از وسط خم می کنند و با برشکاری و پرس کاری به شکل نبشی در می آورند.

 

انواع نبشی

نبشی سوراخ دار مزایای ویژه ای دارد از جمله:

الف) نصب راحت و سریع نبشی سوراخ دار

ب) عدم نیاز به تخصص و توانایی خاص

ج) تنوع در رنگ ها و ابعاد نبشی به سفارش مشتری

نبشی آلومینیومی و کاربرد های آن

این نوع مدل نبشی از مقاطع بسیار پر مصرف در صنایع بوده که در کابینت سازی، برق، صنعت ساختمان و …. به کار می رود. نیاز همه ی صنعتگران و مهندسان سازه نبشی آلومینیومی برای آب بندی کردن درزها و شکاف ها تحت عنوان محافظ پله ها باعث استفاده از نبشی آلومینیمی می شود. هم چنین از دیگر کاربرد های این نبشی باید به مصرف آن در پر کردن فضای پارتیشن ها، پارتیشن های تک جداره یا دو جداره، نقش نگه دارنده ی نبشی های آلومینیومی یا پر کردن فضای کنج سرد خانه های صنعتی می باشد. نبشی آلومینیومی از منظر رنگ ها و ابعاد دارای تنوع بسیار زیادی می باشند که معمولا از سایز 10 در 10 میلی متری در سه حالت نبشی آلومینیومی خام، نبشی آلومینیومی رنگی  نبشی آلومینیومی آبکاری شده در بازار یافت می شود. مواد اولیه ساختاری نبشی آلمینیومی در بعضی موارد به شکل بازیافتی یا ضایعاتی یا طبق نیاز مشتری با مواد استاندارد و اعلاء تولید می شود. برای تخمین قیمت نبشی آلومینیومی باید ابتدا کیفیت و مراحل انجام کار روی آن را سنجید زیرا نوع آلومینیوم به کار رفته در پروفیل، میزان ابعاد مقطع در راستای فرآیند تولید و مواردی مثل سخت کاری و نوع رنگ مقطع تاثیرگذار هستند.

خرید نبشی آلومینیومی از سایت آرسیس فولاد توسط کارشناسان خبره ما به سادگی امکان پذیر است. برای خرید و استعلام قیمت با داخلی های بخش فروش تماس گرفته و پس از ثبت پیش فاکتور اقدام به تهیه مقطع فولادی خود کنید. از آن جایی که آلومینیوم از جایگزین های مناسب در مقابل آهن است و دارای وزن سبک تر می باشد، خرید نبشی های آلومینیومی در بازار امروزی بسیار رواج پیدا کرده است.

اکثر متقاضیان برای خرید نبشی به علت شباهت هایی که با سپری دارند دچار سردرگمی می شوند. در این مطلب اشاره ی کوتاهی به تفاوت های نبشی و سپری خواهیم داشت. هر دو مورد نبشی و سپری از موارد پر مصرف در صنایع ساختمان سازی می باشند.  هر دو محصول به روش های پرسی و فابریک تولید می شوند اما در نهایت در شکل ظاهری نبشی و سپری با هم تفاوت دارند. از هر دوی آن ها در راستای اتصالات در ساختارهای ساختمانی استفاده می شوند و به قطعه های خرد شده ی هر دو محصول به لقمه معروف هستند. در کل برای انتخاب نبشی یا سپری باید به نوع کاربرد، محل نصب، شرایط جوی و آب و هوایی محصول خود را انتخاب کنید. به طور مثال شکل ظاهری سپری به دو مدل لبه تیز و لبه گرد تقسیم می شود اما نبشی ها به حالت L   هستند که دو ضلع آن بر هم عمود شده است.

گالوانیزه کردن نبشی چه فایده ای دارد؟

به طور کل جهت جلو گیری از زنگ زدگی نبشی و برای رنگ آمیزی قطعه از گالوانیزه کردن استفاده می کنیم. گالوانیزه هزینه کمی داشته که در بین تمام روش های پوشش دهی این روش بسیار کم هزینه است. با استفاده از روش غوطه ور سازی می توان مقاطع زیادی را با هزینه کم و با کم ترین نیروی انسانی گالوانیزه کرد. برای رنگ آمیزی کردن نبشی جهت پیشگیری از زنگ زدگی محصول باید موارد خاصی را در نظر بگیرید از جمله: شرایط آب و هوا، مکان انجام گالوانیزه کردن و زمانی که صرف می کنید زیرا در قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد.

مشخصات دستگاه رول فورمینگ نبشی

این دستگاه به شکل گیربکسی عمل می کند و توانایی دارد که با تعدادی قالب که روی آن قرار گرفته است به شکل خودکار و با سرعت بالا به تولید نبشی ها در اندازه ها و ابعاد گوناگون در قطور مختلف عمل کند. سیستم برش این دستگاه به شکل گیوتین هیدرولیکی می باشد و یک تابلو برق دارد که به روش لمسی عمل می کند که به طریق آن می توان سرعت را تغییر داد و از روی مانیتور میزان عملکرد دستگاه را برای برش نبسی تنظیم کرد. شرکت های تولیدکننده دستگاه رول فرمینگ انواع مختلف در سایز ها و میزان سرعت های گوناگون به بازار جهت برش نبشی ها تولید می کنند. دستگاه‌های رول فرمینگ گیربکسی یقینا از نظرکارایی و قابلیت تنظیم پذیری بسیار  بهتر عمل می کنند اما با در نظر گرفتن هزینه اولیه زیاد در فرآیند ساخت، معمولاً برای سازه‌های خیلی  سبک خیلی اقتصادی نیستند.

رعایت کردن  استانداردهای مد نظر جهت استفاده از این دستگاه برای برش نبشی ها باعث تولید دستگاه‌هایی با کیفیت تضمینی و در نهایت تولید نبشی های استاندارد در صنعت می شود. همچنین اگر دستگاه رول فرمینگ با روش های استاندارد شده تولید شوند در ادامه می توانند با حفظ کارایی و بدون کم شدن قیمت مورد معامله قرار گیرند.

 

 

معرفی ناودانی

ناودانی ها نیز از مقاطع فولادی پر مصرف در ساخت و ساز و صنعت می باشند. ناودانی ها نیز مانند نبشی ها از پروفیل های باز بوده و به شکل U انگلیسی می باشند. از این مقاطع در ساخت خرپا و بادبندها استفاده فراوانی می شود. همچنین در تولید انواع ماشین آلات صنعتی و تجهیزات دریایی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع ناودانی ها

 ناودانی ها در انواع مختلفی وجود دارند و به طور کلی در دو دسته ناودانی های ساده و مشبک طبقه بندی می شوند. ناودانی ها را بر اساس وزنشان نیز به دو دسته ناودانی سبک و ناودانی سنگین طبقه بندی می کنند که این طبقه بندی بر اساس مطابقت این ناودانی ها با جدول اشتال می باشد. همچنین با توجه به جنس ناودانی ها طبقه بندی دیگری برای آنها وجود دارد که ناودانی گالوانیزه، ناودانی استیل، ناودانی آلومینیوم و … در این دسته بندی قرار می گیرند و با توجه به محیط مورد استفاده هر یک از این ناودانی ها برای مصرف انتخاب می شوند. در تعیین قیمت انواع ناودانی ها، وزن ناودانی و جنس آن در قیمت گذاری دخالت دارند و به عنوان مثال قیمت ناودانی گالوانیزه با قیمت ناودانی آلومینیومی متفاوت خواهد بود.

ناودانی شیروانی

ناودانی شیروانی یکی از انواع ناودانی ها می باشد که برای جلوگیری از تجمع آب بر روی بام ساختمان ها از آن استفاده می شود. این نوع از ناودانی ها کاربرد بسیاری دارند و در صورت عدم استفاده از آنها ممکن است آب به درون دیوارهای ساختمان نفوذ کرده و موجب خرابی ساختمان گردد.

ارزیابی قیمت انواع نبشی و ناودانی

نکته ای که در این جا خود را نمایان می‌کند این است . که محاسبه قیمت آهن آلات و فولاد، بر حسب وزن محصول فلزی می باشد. و خریدار آهن آلات ، به اندازه‌ای هزینه می‌کند که باسکول ، آن را مشخص می کند.  همچنین با توجه به نوساناتی که در بازار آهن وجود دارد قیمت انواع آهن آلات متغیر بوده و باید به روزرسانی گردد..

البته در زمان خرید، خریدار و مهندسین در کار در جریان هستند که جدول اشتال ناودانی هم در تعیین قیمت نبشی و قیمت ناودانی دخیل می باشند. .

در این پست نحوه محاسبه وزن نبشی و ناودانی را بررسی کرده‌ایم .که بر اساس آن  می توان قیمت نبشی و ناودانی را به دست آورد.

شرکت آرسیس فولاد آسمان ، جدول کانال قیمت انواع ناودانی ها را در سایت خود گذاشته است .

این قیمت‌ها مربوط به بهترین بارها  از کارخانه های برتر تولید  ناودانی میباشد .

تعدادی از این کارخانه های طرف خرید شرکت آرسیس فولاد آسمان نیز به شرح زیر می باشد:

آریان فولاد ، ذوب آهن،  شکفته ، و همچنین نگاه استیل نورد ،  یاوران زنجان ،  ناب تبریز  ، کارخانه صنعت ماهان ، نورد سجاد ، البرز غرب

که انواع مختلف ناودانی چه از لحاظ طول و چه از لحاظ کیفیت و وزن و چگالی آهن و فولاد مختلف را تولید می کنند.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”نبشی خرد به چه معناست” answer-0=”در اصل همان نبشی لقمه ای است که کاربرد خاصی در آسانسور ها دارند.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”منظور از ناودانی سبک چیست” answer-1=”وزن ناودانی سبک نسبت به وزن جدول اشتال کم تر است. در غیر این صورت در دسته ی ناودانی سنگین قرار می گیرد. 3- فرق ناودانی فابریک با ناودانی پرسی در چیست؟ ناودانی فابریک از ابتدای فرآیند تولید، به مرحله ی نهایی می رسد و به صورت ناودانی های سرد و گرم دسته بندی می شوند.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”نبشی ها بر چه اساس شناسایی می شوند” answer-2=” 1)ابعاد بال های نبشی 2) قطر و ضخامت آن” image-2=”” headline-3=”h2″ question-3=”از نبشی ها با اندازه های 50 تا 150 میلی متر چه استفاده ای می شود” answer-3=”برای وصل کردن انواع پل ها به ستون ها همچنین تیر آهن ها به بیم های باربر” image-3=”” count=”4″ html=”true” css_class=””]