امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

لوله مانیسمان ( لوله بدون درز )

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/12/16 0

لوله مانیسمان ( لوله بدون درز ) یکی از انواع لوله های فولادی می باشد. لوله های فولادی در دو نوع درزدار و بدون درز وجود دارند. لوله مانیسمان لوله های بدون درز می باشد که در سال های اخیر کاربردهای گسترده ای پیدا کرده است و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. به این لوله ها در…

لوله مانیسمان ( لوله بدون درز ) یکی از انواع لوله های فولادی می باشد. لوله های فولادی در دو نوع درزدار و بدون درز وجود دارند. لوله مانیسمان لوله های بدون درز می باشد که در سال های اخیر کاربردهای گسترده ای پیدا کرده است و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. به این لوله ها در اصطلاح سیملس (seamless) می گویند که به معنای بدون جوش می باشد.

شیوه تولید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یا بدون درز بر خلاف لوله های درزدار که در فرآیند تولید آن ها از روش های جوشکاری استفاده می شود، از هیچ گونه دستگاه جوشی استفاده نمی کنند. تفاوت دیگر این لوله ها با لوله درزدار در نوع مواد اولیه آن ها می باشد. لوله های درزدار از جنس ورق می باشد در صورتی که لوله بدون درز به طور کامل از جنس شمش فولادی می باشد.

  پروسه تولید این لوله ها بدین صورت است که ابتدا شمش فولادی در اندازه های دلخواه برش داده می شود، سپس شمش را درون کوره های قوسی تا مرحله سرخ شدن گرم می کنند. پی از آن شمش را توسط لخ پرس سوراخ کرده و به وسیله دستگاه اللنگاتور فولاد را گرد می کنند. در مرحله بعد یک سمبه 12 متری را به درون شمش فولادی شلیک می کنند. اگر لوله تاب داشته باشد آن را تاب گیری کرده و سپس سمبه وارد شده به فولاد را از آن خارج می کنند. سر و ته لوله را گرفته و لوله را گرد می نمایند. سپس مراحل کشش، سرد کردن و اندازه گیری صورت می گیرد و لوله معمولا در اندازه های 6 متری برش داده می شود.

پس از آن نوبت به تست کامپیوتری لوله می رسد و در پایان مراحل کونیک شدن دو سر لوله، پولیش زدن و بسته بندی آن ها صورت می گیرد.

ویژگی های لوله مانیسمان (بدون درز)

با توجه و تفاوتی که در روش تولید لوله های بدون درز وجود دارد ویژگی های خاصی برای این لوله ها وجود خواهد داشت که عبارتند از: کیفیت بالا، یکنواخت بودن، قابلیت عدم جوش پذیری و استحکام و مقاومت فشاری بالا

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان (بدون درز)

به علت ویژگی هایی که این نوع لوله دارد در صنایع مختلفی از آن استفاده می شود. از این لوله برای انتقال دادن سیالاتی مانند مایعات، گاز و مواد نیمه جامد استفاده می شود. این لوله در مسافت های طولانی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. همچنین برای اانتقال آب از این لوله می توان استفاده کرد. تاسیسات، کشتی سازی، سکوهای دریایی و تجهیزات میدان نفتی از دیگر صنایعی است که در آن ها از لوله مانیسمان می توان استفاده کرد. همچنین در خطوط نفت و گاز، خطوط صنایع غذایی و دارویی و خطوط فشار قوی استفاده از این نوع لوله کاربرد دارد.

لوله مانیسمان در رده 80، رده 40 و رده 20 تولید می شود و درسایزهای 1.2 اینچ تا 24 اینچ وجود دارد.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت لوله فلزی، قیمت میلگرد، قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت ورق فلزی با کارشناس آرسیس فولاد تماس بگیرید.


برچسب‌ها: