امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

انواع پروفیل های ساختمانی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1400/04/23 0

پروفیل ها در ساختمان باعث استحکام کششی و مقاومت ساختمان  می شوند و پروفیل ها دارای انواع مختلفی می باشند که در قسمت های مختلف یک سازه به کار می روند و پروفیل به مقاطع فولادی توخالی با شکل های متنوع می باشد و به وسیله ورق های فولادی تولید می شوند که ما در این مقاله به بررسی انواع…

پروفیل ها در ساختمان باعث استحکام کششی و مقاومت ساختمان  می شوند و پروفیل ها دارای انواع مختلفی می باشند که در قسمت های مختلف یک سازه به کار می روند و پروفیل به مقاطع فولادی توخالی با شکل های متنوع می باشد و به وسیله ورق های فولادی تولید می شوند که ما در این مقاله به بررسی انواع پروفیل های ساختمانی می پردازیم.

پروفیل ساختمانی

پروفیل ها به دو دسته پروفیل های ساختمانی و پروفیل های صنعتی تقسیم می شوند که پروفیل های ساختمانی در قسمت های مختلف یک ساختمان کاربرد دارد بعضی از آنها برای تولید درب و پنجره و بعضی دیگر برای مستحکم سازی سازه می باشد بنابراین انواع پروفیل های ساختمانی  بر اساس کاربرد آنها با یک ورق خاصی تولید می شوند مانند پروفیل های ساختمانی درب و پنجره که با ورق های گالوانیزه فولادی تولید می شوند.

ویژگی های پروفیل ساختمانی

این پروفیل ها قابلیت انعطاف پذیری و شکل پذیری خوبی دارند و قابلیت جوش پذیری مطلوبی دارند و دقت ابعاد بسیار زیاد و مقاومت خوب در برابر فشارهای اضافی و افزایش مقاومت در برابر ضربات و خوردگی ها را دارند.

کاربرد پروفیل های ساختمانی

از مهمترین کاربردهای پروفیل های ساختمانی می توان مستحکم سازی و مقاومت ساختمان و سازه های فولادی را بیان کرد و در انواع ساخت چارچوب برای درب و پنجره ها ، ساخت پوشش سقف سوله ها و تولید چارچوب بزرگ فولادی یا فلزی کاربرد دارد.

مهمترین پروفیل های ساختمانی

در انواع پروفیل های ساختمانی مهمترین تقسیم بندی در ساختمان ها بدین صورت می باشد.

پروفیل های باز

این نوع پروفیل ها به خاطر شکل ظاهری به این نام شناخته می شوند که شامل تیرآهن ، میلگرد ، تسمه ، چهارپهلو ، هاش ، ناودانی و نبشی می باشند.

پروفیل های بسته

از دیگر انواع پروفیل های ساختمانی پروفیل بسته می باشد که به خاطر شکل ظاهری آن بسته می گویند و شامل انواع پروفیل upvc  ، پروفیل کرکره برقی ، پروفیل درب و پنجره و پروفیل لوله و قوطی می باشند.

پروفیل به شکل I

این پروفیل ها در مقاومت خش بسیار عالی می باشند و در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شوند تیرآهن های I  شکل در سه نوع کلی تولید می شوند و هر کدام ویژگی های خاصی دارند که تیرآهن IPB  در سه مدل سبک ؛ سنگین و متوسط تولید می شود و بال پهن تر از سایر تیرآهن ها دارند و تیرآهن INP از رایج ترین تیرآهن در بازار است و برای مستحکم بودن ستون ها می باشد و بال آن شیب دار است و تیرآهن IPE به خاطر پهنای بال در اتصالات پرچی و پیچی بسیار استفاده می شود.

پروفیل سپریT

این پروفیل ها از انواع پروفیل های ساختمانی می باشند که در قسمت های مختلف سازه از آن استفاده می شود و در ساخت اتصالات انواع سازه های فولادی ، ساخت انواع خرپا ، ساخت سقف شیروانی و ساخت درب و پنجره از آن استفاده می شود.

پروفیل Z

این پروفیل ها به شکل z   است و در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد و همینطور در کشتی سازی و ساخت سقف های شیروانی فلزی از این نوع پروفیل استفاده می شود.

پروفیل آبرو

یکی دیگر از انواع پروفیل های ساختمانی پروفیل آبرو است که در جمع آوری انتقال آب باران و برف در سقف ها کاربرد دارد و به خاطر اینکه در برابر آب و مایعات قرار می گیرد از ورق های گالوانیزه استفاده می شود تا خوردگی پیدا نکند.

پروفیل تسمه

تسمه یک پروفیل ساختمانی است که عرض آن کمتر از ۱۶۰ میلیمتر است و در نقشه های ساختمانی باPL نشان داده می شود.

پروفیل نبشی L

یکی دیگر از پروفیل های ساختمانی پروفیل نبشی است که در اکثر پروژه های ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد و اندازه بال و ضخامت در پروفیل نبشی بسیار مهم می باشد.

پروفیل ناودانی

این پروفیل ها از جنس آلومینیوم ، استیل و فولاد است و همینطور می توان از ورق های گالوانیزه هم استفاده کرد و بیشتر در ساخت چارچوب های درب و پنجره کاربرد دارد و در دو شکل ساده و مشبک تولید می شود.

سخن پایانی

در انواع پروفیل های ساختمانی هر مدل از آنها کاربردهای خاصی در ساختمان سازی دارند و برای مقاومت و استحکام ساختمان کارایی بالایی دارند به همین منظور شما برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت آرسیس فولاد ارتباط و از نحوه خرید و فروش این محصولات اطلاع حاصل فرمایید.