امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

نحوه نصب ناودانی شیروانی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/27 0

نحوه نصب ناودانی شیروانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نیاز به دقت بالایی دارد. عدم توجه به نصب ناودانی ممکن است باعث به وجود آمدن خسارت هایی در سقف گردد. ناودانی شیروانی وسیله ای است که مسیر عبور آب در بام را مشخص کرده و آب های اضافی را از بام خارج می کند. ناودانی و آبروها باعث می…

نحوه نصب ناودانی شیروانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نیاز به دقت بالایی دارد. عدم توجه به نصب ناودانی ممکن است باعث به وجود آمدن خسارت هایی در سقف گردد. ناودانی شیروانی وسیله ای است که مسیر عبور آب در بام را مشخص کرده و آب های اضافی را از بام خارج می کند. ناودانی و آبروها باعث می شوند تا آب به داخل ساختمان و دیوارها نفوذ نکند بنابراین نصب آن ها در قسمت بام ساختمان ضروری می باشد. به علت اهمیت نصب ناودانی ها در این مطلب به نحوه نصب ناودانی شیروانی پرداخته شده است.

ناودانی شیروانی چیست؟

در زمان بارش باران و یا برف ممکن است آب بر روی پشت بام تجمع کرده و باعث شود تا به درون ساختمان نفوذ کرده و به دیوارها و سقف رسوخ کند. برای جلوگیری از این مشکل در ساختمان ها از ناودانی شیروانی و یا آبرو استفاده می کنند. ناودانی یا آبرو شیروانی یکی از وسایل ضروری یرای هدایت کردن آب باران و برف از روی بام می باشد. در واقع ناودانی مانند یک جوی عمل می کند که آب های اضافی را به سمت بیرون هدایت می کند. این وسایل از جنس ورق روغنی و ورق گالوانیزه می باشند که در ضخامت ها و رنگ های متنوع وجود دارند.

نحوه نصب ناودانی شیروانی

نحوه نصب ناودانی شیروانی

نصب ناودانی یا آبروها در سقف ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای نصب آن ها می توان از یک پیچ مخفی استفاده کرد و به زیر سقف شیروانی نصب نمود. برای این که خودتان یک ناودانی را نصب کنید می توانید دستورالعمل زیر را که مربوط به نحوه نصب ناودانی شیروانی است مد نظر قرار دهید:

در ابتدا باید طول سقف اندازه گرفته شود و پس از آن طول قطعات نیز اندازه گیری شود تا بتوان تعداد قطعات مورد نیاز را تعیین نمود. نیاز است تا نقطه ای را که حدود 30 سانتی متر از لبه پشت بام فاصله دارد را علامت گذاری کنید. برای تعیین شیب بام نیز باید از علامت هایی که در انتهای ناودانی گذاشته اید شروع کنید تا شیب را محاسبه نمایید. علامت گذاری که انجام داده اید تا قسمت پایین ناودانی که نزدیک به زمین است باید انجام شود.

در قسمت انتهایی ناودانی اجزای مختلفی مانند گوشه و براکت را توسط دریل و پیچ نصب کنید. سپس به کمک نردبان قطعات براکت را به وسیله اتصال دهنده به یکدیگر وصل کنید. در تمام طول ناودانی مقداری چسب سیلیکون بمالید تا کاملا درزگیری شود. قطعه زانو را نیز پس از اندازه گیری به پایین ناودانی متصل کنید و در پایان پایه های صفحات براکتی را به ناودانی وصل کنید.

نحوه اجرای ناودانی و آبرو بسیار اهمیت دارد و بهتر است برای نصب آن از یک متخصص در این امر استفاده شود.

ناودانی شیروانی و انواع آن

عموما در بازار دو نع  ناودانی شیروانی وجود دارد.:

نوع اول ناودانی لندنی (آبرو فیتیله ای یا مخفی)، نوع دوم ناودانی شیروانی جعبه ای ( آبرو مستطیلی یا آبرو چهارگوش)

 توضیحات ناودانی آبرو لندنی

در مواقعی که بارش برف و باران داریم بر روی سطح سقف آب جمع می‌شود و  مشکلات عمده ای به وجود می‌آید. در این مواقع استفاده از آبرو لندنی بسیار ضروری خواهد بود. محصول آبرو لندنی که ساختار آن (یو پی وی سی) است برای جمع آوری آب جمع شده و انتقال آن در سقف های که شیب دارند به کار می رود.  این امر از خیس شدن رهگذران زیر سقف جلوگیری میکند. علت نامگذاری آبروی لندنی به آبروی مخفی وجود قطعه آب رو در قسمت تنهایی سخت است که آب درون آن جمع می شود از قسمت دیگر خارج می شود.

فواید استفاده از شیروانی آبرو لندنی

1-طبق استانداردهای جهانی طراحی شده است 2-در هر نوع شرایط جوی مقاوم است. 3-خیلی سریع و راحت نصب و  منتقل می‌شود.

 خصوصیات شیروانی آبرو لندنی

در ساختار این ورق از اکسید تیتانیوم استفاده می شود. ورق گالوانیزه در طول زمان پوسیده می شود اما آبرو لندنی در مقابل رطوبت هوا هرگز پوسیده نمی شود. موارد استفاده از شیروانی آبرو در آلاچیق سازی با سقف شیب دار، درسقف ساختمان های شیبدار، در فلاشینگ های قوسی شکل یا هلالی و… است.

 توضیحات شیروانی آبرو جعبه‌ای

ساختار آب روی جعبه ای در ساندویچ پانل و ورق گالوانیزه وجود دارد و در طی گذر زمان در مجاورت آب زنگ می‌زند و به پوسیدگی دچار می‌شود. شکل ظاهری آبروی جعبه ای مستطیلی بوده و به طریق دستگاه پرس تولید می‌شود. برای نصب کردن شیروانی آبروی جعبه ای جهت انتقال آب به زمین از قیف آبرو و لوله‌های ناودانی بهره می گیریم. شیروانی آبروی جعبه ای نسبت به آبرو لندنی قطر بیشتر و طول عمر بالاتری دارند و جلوه خاصی به سقف شیروانی ها می دهد در نتیجه از این نوع شیروانی در سوله ها و مراکز تولیدی محیط‌های درمانی استفاده می‌شود.

انواع ناودانی شیروانی

انواع ناودانی شیروانی

برای اطلاع از قیمت ناودانی با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید:

ناودانی شیروانی

ورق گالوانیزه گرم