امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

پروفیل استنلس استیل صنعتی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/10 0

پروفیل استنلس استیل صنعتی از پروفیل هایی است که از آلیاژ استیل تولید شده و از پروفیل هایی است که بسیار پرکاربرد بوده و در صنعت استفاده های فراوانی از آن می شود. این نوع پروفیل را در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می کنند و از شکل و استاندارد ویژه ای برخوردار است. در این مقاله به تعریفی…

پروفیل استنلس استیل صنعتی از پروفیل هایی است که از آلیاژ استیل تولید شده و از پروفیل هایی است که بسیار پرکاربرد بوده و در صنعت استفاده های فراوانی از آن می شود. این نوع پروفیل را در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می کنند و از شکل و استاندارد ویژه ای برخوردار است. در این مقاله به تعریفی از استیل و پروفیل‌استنلس‌استیل صنعتی پرداخته شده است.

استیل چیست و استنلس استیل به چه معناست؟

به فولادهای آلیاژی که از کربن و آهن تشکیل شده اند استیل می گویند. مقدار کربن در این آلیاژها کمتر از 2 درصد می باشد و در ترکیب آن ها مقدار بسیار کمی از عناصر فسفر، گوگرد، سیلیسیم و منگنز نیز یافت می شود. حال در صورتی که آلیاژی از کروم و نیکل داشته باشیم استنلس استیل پدید می آید که وجود کروم باعث می شود تا یک لایه بسیار نازک بر روی فلز تشکیل شود و از واکنش اکسیژن هوا با آهن جلوگیری کرده و در نتیجه جلوگیری از خوردگی شود. در واقع استنلس استیل کاملا در برابر خوردگی مقاومت می کند و برای محیط های مرطوب بسیار مناسب می باشد.

اما استنلس استیل ویژگی های دیگری مانند ظاهر براق و زیبا، مقاومت در برابر حرارت، طول عمر بالا و قابلیت بازیافت شدن را دارا می باشد که باعث شده تا از آن در ساخت قطعات مختلفی مانند لوله، ورق، پروفیل و … استفاده شود.

پروفیل استنلس استیل صنعتی

در صنایعی که نیاز به مقاومت در مقابل خوردگی و زنگ زدن اهمیت داشته باشد از پروفیل استنلس استیل صنعتی استفاده می کنند. این پروفیل ها ساختاری با استحکام بسیار بالا دارند و قابلیت تحمل وزن های بالا را نیز دارند. انواع مختلفی از پروفیل‌استنلس استیل صنعتی وجود دارد که از میان آن ها می توان به نوع 201 و 304 اشاره کرد.

روش تولید پروفیل استنلس استیل صنعتی

برای تولید این نوع از پروفیل دو روش مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. روش مستقیم پروفیل های استیل با ابعاد دقیق تر را به ما می دهد اما به دلیل وجود لبه های تیز در آن از استهلاک بیشتری برخوردار است. در روش تولید پروفیل استنلس‌استیل صنعتی بازدهی بالاتر بوده اما کیفیت پایین تری نسبت به محصول تولید شده در روش مستقیم دارد.

کاربردهای پروفیل استنلس استیل صنعتی

پروفیل‌استنلس‎استیل در دو نوع صنعتی و دکوراتیو وجود دارد که نوع دکوراتیو آن از ظرافت و زیبایی زیادی برخوردار است و از آن در انواع نرده های ساختمانی، حفاظ ها و مصارف تزئیناتی استفاده می شود. اما از نوع صنعتی آن در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، سازه های مختلف صنعتی و … استفاده می شود. پروفیل 304 را در صنایع مواد غذایی و کارخانه های لبنیات استفاده می کنند و پروفیل‌استنلس‌استیل صنعتی نوع 201 را در ساخت درب و پنجره ها و میزهای کار مورد استفاده قرار می دهند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و… با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.