امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

ورق A516 برش خورده

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/12/28 0

ورق A516 برش خورده کی از انواع ورق های نوع گرم می باشد که کاربردهای متنوعی در صنعت دارد. در صنایع نفت و گاز به علت وجود دماهای بسیار زیاد، نیاز به ورق ها و لوله هایی می باشد که از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار باشند. انواع مختلفی از ورق ها در این صنایع استفاده می شوند که یکی از…

ورق A516 برش خورده کی از انواع ورق های نوع گرم می باشد که کاربردهای متنوعی در صنعت دارد. در صنایع نفت و گاز به علت وجود دماهای بسیار زیاد، نیاز به ورق ها و لوله هایی می باشد که از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار باشند. انواع مختلفی از ورق ها در این صنایع استفاده می شوند که یکی از آن ها ورق‌A516 برش‌خورده می باشد. در ادامه به معرفی این ورق و ویژگی ها و کاربردهایی که در صنعت دارد پرداخته شده است.

ورق A516 برش خورده چیست؟

ورق‌A516برش خورده از ورق های آلیاژی آتشخوار است که به آن ها ورق های مخزنی نیز می گویند. در ترکیب شیمیایی این نوع  ورق ها  مقداری از عناصر گوگرد و فسفر و همچنین مقدار کمتری سیلیکون و منگنز استفاده می شود. این عناصر را برای افزایش خمش و عدسی شدن ورق ها به آن ها می افزایند. کاربرد اصلی این ورق های برش خورده در مخزن های تحت فشار جوش می باشد. به علت چقرمگی این نوع ورق ها استفاده از ان ها در مخازن بسیار با اهمیت است.

ویژگی های ورق A516 برش خورده

ورق‌A516‌برش خورده دارای خواص و ویژگی هایی مانند استحکام بسیار بالا و مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون می باشد. مقاومت حرارتی این نوع ورق ها بسیار بالاست و این یک مزیت مهم برای آن ها به حساب می آید. درصد ازدیاد طول در ورق‌A516‌برش خورده بسیار زیاد است.

انواع  ورق A516 برش خورده

ورق‌A516‌برش خورده دارای گریدهای مختلفی می باشد که تفاوت اصلی آن ها در تحمل فشار و دما می باشد و از هر یک از آن ها در موارد خاصی استفاده می شود. در ادامه به معرفی گریدهای مختلف این نوع ورق می پردازیم:

ورق A516 برش خورده گرید 55

این نوع ورق دارای خاصیت چقرمگی بالایی بوده و جوشکاری بسیار خوبی دارد که باعث شده از آن در صنایع نفت و گاز استفاده فراوانی شود. همچنین برای مخازنی که تحت فشار هستند نیز گزینه مناسبی می باشد. این ورق در شرکت فولاد مبارکه اصفهان به صورت رولی و برش خورده تولید و عرضه می گردد.

ورق A516 برش خورده  گرید 60

این نوع ورق از عناصری مانند سیلیسیم، منگنز، فسفر، کربن، آلومینیوم، گوگرد و کلر تشکیل شده است و پرمصرف ترین گرید در ورق های A5156 بوده و در ساخت مخازن دیگ بخار از آن ها استفاده می شود. استفاده از کروم در این نوع ورق  باعث شده است تا مقاومت آن در برابر خوردگی بالا رود.

ورق A516 برش خورده گرید 65

از این نوع گرید در ساخت بویلرها و همینطور مخزن هایی که تحت فشار می باشند استفاده می شود. این گرید از خواص مکانیکی خوبی بهره می برد و دارای استحکام کششی بالا و تنش تسلیم خوبی می باشد.

ورق A516 برش خورده گرید 70

ورق‌A516‌برش خورده گرید 70 دارای خواص جوشکاری و برشکاری بسیار خوبی بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. از این نوع ورق نیز در ساخت بویلرها و مخازن تحت فشار استفاده می شود و به صورت رولی و برش خورده در کارخانه تولید می گردد.

آرسیس فولاد یکی از بزرگ ترین و معتبرترین مرجع خرید و فروش آهن و فولاد کشور است و سعی بر آن داشته است که تا بهترین و بروزترین اطلاعات تخصصی در زمینه آهن و فولاد را در اختیارتان قرار دهد. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت و نحوه فروش ورق فلزی، فروش میلگرد، فروش نبشی و فروش ناودانی و ورق ST52 با کارشناسان فروش آرسیس فولاد تماس بگیرید.

*** شماره تماس: 54774 – 021


برچسب‌ها: