امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

چهار پهلو ST52

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/06 0

چهار پهلو ST52 یکی از انواع مختلف چهار پهلوها می باشد که در صنعت و ساختمان کاربرد گسترده ای دارد. چهار پهلوها از پروفیل های با اهمیت و پر مصرفی می باشند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از فولادهای  ST44 و ST52 در ساخت چهار پهلوها استفاده می گردد. در این مطلب بع معرفی کاملی از…

چهار پهلو ST52 یکی از انواع مختلف چهار پهلوها می باشد که در صنعت و ساختمان کاربرد گسترده ای دارد. چهار پهلوها از پروفیل های با اهمیت و پر مصرفی می باشند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از فولادهای  ST44 و ST52 در ساخت چهار پهلوها استفاده می گردد. در این مطلب بع معرفی کاملی از چهار پهلو و انواع آن و همچنین چهار‌پهلو ST52 پرداخته شده است.

چهار پهلو چیست؟

چهار پهلو از اهمیت زیادی در صنعت و ساختمان سازی برخوردار است و با گذشت زمان بر این اهمیت افزوده می شود و کاربردهای آن گسترش می یابد. چهار پهلو همان گونه که از نامش پیداست دارای چهار گوشه یا پهلو می باشد. برای تولید چهار پهلو، فولادهای متنوعی را مورد استفاده قرار می دهند که تعدادی از آن ها عبارتند  از: ST52، ST44، MO40، ST37 و CK45.

انواع مختلف چهار پهلوها

چهار پهلوها به روش های مختلفی تولید می شوند و بر اساس نوع روش تولید دسته بندی می گردند. چهار پهلو ترانس، چهار پهلو فابریک و چهار پهلو نرمال از انواع چهار پهلوها می باشند که هر یک روش تولید متفاوتی دارند. چهار پهلوهای برنجی، برنزی، آلومینیومی و مسی نیز در بازار وجود دارند.  چهار پهلوهای ترانس دارای دقت بالا در اندازه و سطح صیقلی و صاف می باشند و نسبت به چهار پهلوهای نوردی از ضخامت کمتری برخوردار هستند و در سایزهای 4*4 تا 90*90 میلی متری موجود می باشند. چهار پهلوای نوردی سطح تیره و ماتی دارند و تلورانس آن ها نیز بالا می باشد. طول این نوع چهار پهلوها از 5 تا 7 متر می باشد.

چهار پهلو ST52

چهار پهلوها را در گریدهای مختلف و توسط ورق های فولادی مختلف تهیه می کنند. چهار‌پهلو ST52 یکی از گریدهای تولید شده می باشد که از آن در صنعت ریل سازی، مخابرات، کشتی سازی، ساخت و ساز، ساخت جرثقیل و … استفاده فراوانی می شود. چهارپهلو ST52 دارای ویژگی هایی مانند قابلیت جوشکاری و ماشین کاری و شکل دهی می باشد که استفاده از آن را گسترده تر کرده است.

به علت استفاده از ورق ST52 در این نوع چهار پهلو، ویژگی هایی مانند مقاوم بودن در مقابل پیچش و خمش و همچنین تحمل وزن بالا در چهار‌پهلو ST52 مشاهده می شود. در تولید این نوع چهار پهلو از عناصری مانند منگنز و سیلیسیم استفاده شده است.

قیمت چهار پهلو ST52

با توجه به نوساناتی که در قیمت آهن وجود دارد قیمت چهار پهلو ST52 مقدار ثابتی نداشته و متغیر است. برای آگاهی از قیمت اجناس و مشاوره در خرید با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

آرسیس فولاد یکی از بزرگ ترین مراجع خرید و فروش آهن در کشور محسوب می شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد، قیمت ورق فلزی، قیمت نبشی و قیمت ناودانی با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.


برچسب‌ها: