امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

قیمت سیم جوش استنلس استیل

سیم جوش استنلس استیل (Stainless Steel Wire) ، آلیاژی است که پایه آن آهن است و کمتر از 2% کربن دارد. با افزایش میزان کربن موجود در استیل ، سختی و مقاومت آن افزایش می یابد ولی باعث کاهش میزان شکل پذیری آن می شود. در این مطلب به معرفی سیم جوش استنلس استیل و انواع آن به طور کامل پرداخته شده است.

سیم جوش استنلس استیل

 در طی فرآیندهای جوشکاری از جمله (Filler) از سیم جوش های استنلس استیل به عنوان ماده پر کننده فرایندهای SAW و FCAW و GMAW استفاده می شود.

کاربرد سیم جوش استنلس استیل

 و در جوشکاری فولادهایSOLINOX 420برای جوشکاری فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی از سیم جوش استیل استفاده SOLINOX 2594 و SOLINOX 2209زنگ نزن دوپلکس و سوپر دوپلکس از سیم جوش های زنگ نزن دوپلکس و سوپر دوپلکس از سیم جوش های SOLINOX 2594 و SOLINOX 2209 استفاده می‌شود.

ساختار سیم ‌جوش استنلس استیل

در سیم جوش های استیل از آلیاژهایی مانند کروم و مولیبدن استفاده شده است که باعث یکپارچگی جوش و اطمینان از مقاومت در برابر خوردگی می شود.

انواع سیم جوش استنلس استیل

پرکاربردترین محصولات سیم جوش استیل از خانواده SOLINOX 308 و  SOLINOX 316 می باشد.

SOLINOX 308

 ترکیب شیمیایی آن شامل 10 درصد نیکل و 16 درصد کروم می باشد.

کاربرد این نوع استیل در جوشکاری فولاد های AISI 301 و 302 و 304 و 305 است. قیمت سیم جوش استیل 308 وابسته به عوامل مختلفی می باشد. کشورهای مختلفی مانند آلمان، ایتالیا، ژاپن، تایوان، کره جنوبی، چین و هند هر یک به تولید این محصول می پردازند و قیمت های متفاوتی برای آنها وجود دارد.

SOLINOX 308L

دارای کربن کمتری نسبت به SOLINOX 308  است. هر چه میزان کربن کمتر باشد میزان تولید کاربیدها و رسوب های آن در مرز دانه ها کمتر می شود و این باعث کاهش بروز احتمالی خوردگی بین دانه ای و ترک های ناشی از آن می شود.

SOLINOX 316

 سیم جوش استیل 316 دارای 18/5 درصد کروم و 12/5 درصد نیکل و 2/5 درصد مولیبدن می باشد. برای جوشکاری های  فولاد های AISI 316 و فولادهایی که با درجه حرارت بالا کار میکنند به کار می رود. استفاده از فلز مولیبدن در این نوع سیم جوش باعث شده است تا مقاومت به خزش این محصول افزایش پیدا کند.

SOLINOX 316H

به نسبت SOLINOX316 کربن بیشتری داشته و به همین دلیل مقاومت خزشی و استحکام کششی آن در درجه حرارت بالا ارتقا می یابد.

SOLINOX 316L

به نسبت SOLINOX 316 کربن کمتری داشته که باعث کاهش بروز خطر خوردگی های مرزدانه ای و بین دانه ای می شود و اغلب مورد استفاده در جوشکاری فولادهای بلبرینگ آستنیتی مولیبدن دار کم کربن قرار می گیرد.

انتخاب سیم جوش آرگون

سرامیک های جوش آرگون را بر طبق استاندارد خاصی کد گذاری می کنند. سیم جوش تیگ نیز دارای یک سیستم کد گذاری می باشد. در جوشکاری آرگون از هیچ گونه مواد روان کننده ای استفاده نمی شود و استفاده از آن بسیار راحت می باشد. می توان از سیم جوشکاری میگ نیز استفاده نمود که تفاوت آن با سیم جوش تیگ نوع بسته بندی می باشد و تفاوت دیگری از لحاظ عملکرد و شکل ظاهری ندارند. برای اطلاع از قیمت سیم جوش آرگون می توانید با مشاوران آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

انواع دیگر سیم جوش های استیل

سیم جوش SOLINOX 309

از این نوع سیم جوش در جوشکاری فولادهای زنگ نزن استفاده می شود. همچنین در جوشکاری فولادهای غیر هم جنس ریختگی از این نوع سیم جوش می توان استفاده کرد.

سیم جوش SOLINOX 2209

ساختار کریستالی که از این نوع سیم جوش حاصل می شود دارای دو فاز می باشد که این فازها فریت و آستنیت می باشند. جوشی که از نوع سیم جوش به دست می آید از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و مقاومت بالایی در مقابل خوردگی هایی که از SCC ناشی می شوند و همچنین خوردگی های تنشی دارد.

سیم جوش SINOX 385

از این نوع سیم جوش برای فولادهای 904L استفاده می کنند. این سیم جوش در محیط های حاوی اسیدهای خورنده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای اتصال فولادهای 904L به دیگر فولادهای زنگ نزن از این نوع سیم جوش استفاده می شود.

قیمت انواع سیم جوش ها

سیم جوش استیل جامد

* از سیم جامد در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

_برای جوشکاری کردن جهت تنظیم کردن رزوه ها

_پر کردن  تکیه گاه ها در درز ها و شکاف ها

*سیم جامد در ضخامت گوناگون در دسترس هستند و نرخ رسوب مطلوبی در دسترس قرار می دهد .

سیم جوش استیل و توضیحات تکمیلی

این سیم ها مناسب‌ترین گزینه جهت جوشکاری لوله های فولادی ضدزنگ آستینی در قطر زیاد هستند که دقیق تر می باشند. سیم هایی که محوریت فلزی دارند عموما دارای سرعت بالاتری در طی کردن مسیر دارد اما در عین حال میزان رسوب بیشتری به سایر سیم ها دارند.

سیم هایی که ساختار فلزی دارند نسبت به سایر متریال مصرفی به تشکیل شدن شکاف روزنه خیلی کمک می کنند. در عین حال میزان بهره‌وری آن ها بیشتر است .

ایرادات وارد شده به سیم جوش استیل

سیم جوش استیل

سیم جوش استیل

اولین ایراد این سیم فلزی هزینه آن است و نسبت به سیم های جامد گرانتر هستند. هنگام ساخت باید میزان سرعت جوش و مطابقت پذیری نسبت به قیمت سیم جوش استیل توجه کرد.

 

جوشکاری استنلس استیل

این روش راهی است  برای استفاده از قطعات ترکیبی در پروژه های ساخت و ساز که با استفاده از الکترود جوشکاری انجام می‌شود.  اولین قدم اطمینان از تمیز بودن فولاد ضد زنگ است و دقت در استفاده از چکش ها و برس هاست.  به عنوان نمونه اگر از بورس فولاد ضد زنگ برای تمیز کردن فولاد کربن استفاده کنیم آن برس برای محصولات ضد زنگ دوباره کارایی ندارد در غیر این صورت مقادیر فولاد کربن حتی در اندازه کم قابلیت اینکه روی فولاد ضد زنگ بنشیند دارد و باعث زنگ زدگی می شود.

روش برش کاری نقطه‌ی

این روش بسیار ارزان تر بوده و دربسیاری از پروژه ها پرکاربرد است .در جوش نقطه ای از جریان الکتریسیته استفاده می‌کنیم تا لبه‌های فلز ساییده شود و پس از حرارت دادن آن ها را به هم متصل می کنیم. این امر از کج شدگی فلز جلوگیری می کند و با نقطه ذوب پایین به روی فلز انجام می‌شود روش های دیگری برای جوشکاری استنلس استیل وجود دارد اما برای انتخاب بهترین روش باید با توجه به کیفیت مربوطه دقت کرد.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت  انواع سیم جوش ها و همچنین قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی و قیمت ناودانی با کارشناسان فروش آرسیس فولاد تماس بگیرید. آرسیس فولاد با استفاده از کارشناسان خبره و با تجربه در زمینه فروش آهن آلات آماده پاسخگویی به مشتریان می باشند.

سایز میلگردحالتآنالیزواحدقیمت (ریال)
میلگرد 12 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم150000
میلگرد 14 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم148000
میلگرد 16 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم149000
میلگرد 18 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم-
میلگرد 20 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم146000
میلگرد 22 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم146000
میلگرد 25 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم146000
میلگرد 28 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم146000
میلگرد 32 ذوب آهن اصفهانشاخه آجدارA3کیلوگرم-