امروز : جمعه 31 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

پروفیل استنلس استیل دکوراتیو

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/09 0

پروفیل استنلس استیل دکوراتیو پروفیلی است که از ورق استنلس استیل تهیه شده و در موارد تزئیناتی و دکوراتیو به کار می رود. این نوع پروفیل از آلیاژهای مختلفی در ساختار خود استفاده کرده است که باعث خاصیت ضد زنگ بودن و مقاومت در برابر خوردگی آن شده است. این نوع پروفیل در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه…

پروفیل استنلس استیل دکوراتیو پروفیلی است که از ورق استنلس استیل تهیه شده و در موارد تزئیناتی و دکوراتیو به کار می رود. این نوع پروفیل از آلیاژهای مختلفی در ساختار خود استفاده کرده است که باعث خاصیت ضد زنگ بودن و مقاومت در برابر خوردگی آن شده است. این نوع پروفیل در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها پرداخته شده است. همچنین نحوه تولید و کاربردهای پروفیل استنلس‌استیل‌دکوراتیو بیان شده است.

استنلس استیل چیست؟

به ورق های فولادی که آلیاژی از آهن و کربن می باشند استیل گفته می شود. استیل دارای ظاهری براق و سطحی صاف می باشد که این زیبایی ظاهری باعث شده است تا از آن در صنایع دکوراتیو استفاده فراوانی شود. اما اگر به فولاد آلیاژ نیکل- کروم افزوده شود استنلس استیل پدید می آید که ویژگی بارز آن ضد زنگ بودن آن می باشد. در واقع دلیل زنگ نزدن استنلس استیل وجود عنصر کروم است. کروم باعث می شود تا یک لایه نازک بر روی فولاد تشکیل گردد و از برخورد اکسیژن هوا با سطح آهن جلوگیری شود. این کار باعث می شود تا مقاومت استیل در برابر خوردگی بسیار افزایش یابد و رطوبت و آب آسیبی را به فلز نزند.

پروفیل استنلس استیل دکوراتیو

نحوه تولید پروفیل‌استنلس‌استیل دکوراتیو مانند پروفیل استنلس استیل صنعتی می باشد. برای تولید این نوع پروفیل آلیاژهای مختلفی از قبیل 304، 310، 316، 321 و 201 استیل استفاده می شوند. به پروفیل‌استنلس‌استیل دکوراتیو پروفیل استیل نازک و پروفیل استیل درزدار نیز گفته می شود. برای تولید این نوع پروفیل از استاندارد AISI 307 تبعیت می شود.

 ویژگی های پروفیل استنلس استیل دکوراتیو

این نوع پروفیل ویژگی های منحصر به فردی دارد که استفاده از آن را گسترده کرده است. از جمله این ویژگی ها می توان به زیبایی ظاهر و براق بودن، دوام و طول عمر بالا، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالا می باشد. همچنین پروفیل‌استنلس‌استیل دکوراتیو در ابعاد متنوعی تولید می شود که یک ویژگی خوب برای آن به شمار می رود. عملیات مختلفی مانند جوشکاری، برش کاری، آب کاری و … بر روی این نوع پروفیل انجام پذیر است.

انواع پروفیل استنلس استیل دکوراتیو

این نوع پروفیل در انواع پروفیل‌استنلس‌استیل دکوراتیو 201 و 304 وجود دارد که هر یک از آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند، مورد استفاده های مختلفی قرار می گیرند. از پروفیل 201 در محیط های با رطوبت کمتر استفاده می شود به این دلیل که درصد نیکل و کروم در این نوع پروفیل به مقدار کمتری نسبت به پروفیل 304 استفاده شده است. از لحاظ ظاهر و وزن این دو نوع پروفیل تفاوتی با یکدیگر ندارند اما به علت میزان آلیاژهای به کار رفته در آن ها دارای قیمت های متفاوتی می باشند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و…. کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.