امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

چهار پهلو CK45

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/04 0

چهار پهلو CK45 یکی از انواع چهار پهلوها می باشد که دارای سطح مقطعی مربع شکل می باشد و از آن استفاده های زیادی در صنعت و ساختمان سازی می شود. این محصول در شرکت های داخلی تولید و به بازار عرضه می شود. در این مقاله سعی شده است به معرفی چهار پهلوها و به ویژه چهار‌پهلو CK45 پرداخته…

چهار پهلو CK45 یکی از انواع چهار پهلوها می باشد که دارای سطح مقطعی مربع شکل می باشد و از آن استفاده های زیادی در صنعت و ساختمان سازی می شود. این محصول در شرکت های داخلی تولید و به بازار عرضه می شود. در این مقاله سعی شده است به معرفی چهار پهلوها و به ویژه چهار‌پهلو CK45 پرداخته شود.

معرفی چهار پهلو

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از چهار پهلو داشته باشیم می توانیم بگوییم که چهار پهلو یک مقطع فولادی است که دارای سطح مقطع مربعی و 4 گوش می باشد و از آن در پروژه های مختلف صنعتی و ساختمانی استفاده می شود. چهار پهلوها را با توجه به جنس و نحوه تولیدشان دسته بندی می کنند. یکی از دسته بندی هایی که بر اساس روش تولید است چهار پهلوها را به سه دسته نرمال یا نوردی، ترانس و فابریک تقسیم می کند.

چهار پهلو CK45 چیست؟

چهار‌پهلو CK45  نیز مانند دیگر چهار پهلوها دارای سطح مقطع مربعی می باشد و برای ساخت آن از فولاد با درصد کربن بسیار کم CK45 استفاده می کنند. استانداردی که برای این نوع چهارپهلو وجود دارد استاندارد 1.1191 می باشد و بر اساس SAE آمریکا از آن با استاندارد 1045 یاد می کنند. در چهار‌پهلو CK45 از عناصری با درصدهای مختلف استفاده شده است که عبارتند از: کربن، سیلیسیم و منگنز که درصدهای به کار رفته این فلزها در این نوع چهار پهلو به ترتیب عبارتند از: 0.45 درصد، 0.25 درصد و 0.65 درصد. همچنین عناصر دیگری مانند فسفر و گوگرد نیز به میزان کم در این چهار پهلو استفاده شده است.

چهار‌پهلو CK45 دارای مقاومت کششی بالایی می باشد و قابلیت ماشین کاری این نوع چهار پهلو بسیار بالا و از ویژگی های منحصر به فرد آن می باشد.

کاربردهای چهار‌ پهلو CK45

انواع چهارپهلوها کاربردهای مختلفی در صنعت دارند. چهار‌پهلو CK45 به طور ویژه برای کاربردهای متنوعی استفاده می شود. این چهار پهلو را برای ساختن قطعات مختلفی مانند شافت ها، محورها، پایه برای دستگاه های مختلف و ساخت اسکلت برای سازه های مختلف استفاده می کنند. همچنین در صنایعی مانند اتومبیل سازی، غلتک های صنعتی، مخابرات و کشتی سازی نیز این نوع چهار پهلو کاربرد دارد.

ابعاد و سایز چهار پهلو CK45

چهار‌پهلوCK45 را در طول های 6 متری تولید می کنند. عرض این چهار پهلوها معمولا از بین 10 تا 100 سانتی متر می باشد.

قیمت چهار‌پهلوCK45 با توجه به نوساناتی که در بازار آهن وجود دارد متغیر بوده و قبل از خرید نیاز به مشاوره می باشد. مشاوران آرسیس فولاد تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا بهترین مشاوره را در خصوص خرید انواع چهار پهلو، نبشی، ناودانی، ورق فلزی، میلگرد و … به خریداران ارائه کنند.


برچسب‌ها: