امروز : جمعه 31 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

کاربرد نبشی در ساختمان سازی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1400/06/08 0

نبشی یکی از مقاطع فولادی است که از لحاظ ظاهری دارای دو سطح عمود بر هم ساخته می شود و بال و ضخامت دو مولفه نبشی است که می تواند بال مساوی و یا بال نامساوی تولید شود و اکثرا در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد به همین منظور در این مقاله به بررسی کاربرد نبشی در ساختمان سازی…

نبشی یکی از مقاطع فولادی است که از لحاظ ظاهری دارای دو سطح عمود بر هم ساخته می شود و بال و ضخامت دو مولفه نبشی است که می تواند بال مساوی و یا بال نامساوی تولید شود و اکثرا در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد به همین منظور در این مقاله به بررسی کاربرد نبشی در ساختمان سازی می پردازیم .

نبشی چیست ؟

ابتدا قبل از اینکه کاربرد نبشی در ساختمان سازی را شرح دهیم باید ببینیم که نبشی چیست ؟ نبشی پروفیلی است که دارای دو ضلع عمود بر هم است که دارای بال مساوی و نامساوی می باشد و زاویه بین این دو بال ۹۰ درجه است که با حرف انگلیسی L  نشان داده می شود ولی اگر دو بال زاویه متفاوت داشته باشد آن را با حرف انگلیسی V  نشان می دهند که برای استعلام از قیمت نبشی شما می توانید به سایت آرسیس فولاد مراجعه و قیمت نبشی را مشاهده نمایید.

کاربرد نبشی در ساختمان

کاربرد نبشی در ساختمان سازی و در اجرای ساختمان های مسکونی و تجاری بسیار زیاد است . در بسیاری از قسمت ها با جوشکاری نبشی یا پیچ و مهره کردن مقاومت را افزایش می دهیم و یا در بعضی از مواقع از بال آن به عنوان تکیه گاه استفاده می شود.

کاربرد نبشی در دیوارهای بیرونی

یکی از کاربرد نبشی در ساختمان سازی نبشی کشی دیوارهای بیرونی ساختمان می باشد که با سفال ساخته می شود و برای جلوگیری از تخریب آنها صورت می گیرد و به آن والت پست wallpost گفته می شود . این سازه ها به خاطر ترکیب نیروی اسکلت ساختمان با دیوار در امان هستند و در برابر طوفان و زلزله و ضربه زود تخریب نمی شوند و نمای ساختمان با استفاده از نبشی بسیار مقاوم می باشد.

برای اطلاع از آخرین قیمت ناودانی کلیک کنید

کاربرد نبشی در چال آسانسور

یکی دیگر از کاربرد نبشی در ساختمان سازی در چال آسانسور می باشد که برای حرکت کابین آسانسور نیازمند ساخت سازه و چاه آسانسور است که این سازه با نبشی جوشکاری و ساخته می شود که تمام بارهای آسانسور به آن وارد می شود و یک محل اتصال ریل های آسانسور می باشد که نبشی های چهار کنج که ستون هستند معمولا سایز آنها ۸ است.

کاربرد نبشی در ساخت طاق و تکیه گاه

از دیگر کاربرد نبشی در ساختمان سازی ساخت طاق و تکیه گاه می باشد که از لبه های آن برای تکیه گاه در ساخت طاق و سقف استفاده می شود و معمولا سقف بالکن ها برای اینکه مقاوم باشند به جای گچ کاری از نبشی کشی استفاده می شود تا بین بال آن  کاشی و سرامیک قرار بگیرد.

کاربرد نبشی در اتصال به تیرآهن

از کاربرد نبشی در ساختمان سازی اتصال تیرآهن را می توان گفت که برای محکم شدن بخشی از تیرآهن و پل های متصل به یکدیگر یک نبشی لقمه بین دو درز جوشکاری می شود و همینطور برای اتصال پل ها به ستون برای ساختمان ها از نبشی استفاده می شود و استفاده از نبشی در گوشه تیرآهن باعث افزایش مقاومت در برابر تنش و فشارهای وارده می شود.

کاربرد نبشی در چارچوب و قفسه بندی

یکی دیگر از کاربرد نبشی در ساختمان سازی استفاده از نبشی در چارچوب است که تعدادی از نبشی را به هم جوش داده و به عنوان قاب در چارچوب استفاده می شود که دارای استحکام بیشتری در چارچوب می شود . همینطور برای قاب های تخت فلزی از نبشی برای تحمل وزن تشک و فرد استفاده می شود.

همچنین از نبشی ها برای چارچوب قفسه بندی که باعث تقویت قفسه ها می شود و اغلب این قفسه ها برای اتصال به دیوار مستحکم تر می شود و تحمل بار سنگین را دارد.

اهمیت نبشی کشی در ساختمان

یکی دیگر از کاربرد نبشی در ساختمان سازی نبشی کشی می باشد که نیروهای وارده به دیوارها از طریق این مقاطع به زمین متصل می شود و فشار آن به ساختمان وارد نمی شود و بیشتر در مواقع زلزله ، سیل و طوفان شدید بسیار کمک می کند و اهمیت رعایت ضوابط نبشی کشی باعث افزایش ایمنی ساختمان ها می شود .

البته نبشی کشی در ساختمان های فلزی که اسکلت فلزی دارند بسیار متداول است و به خاطر ویژگی خاص نبشی که دارای استحکام زیادی است در اکثر ساختمان های فلزی استفاده می شود و همینطور امکان اتصال از دو طرف به سازه وجود دارد و اکثر نبشی ها از یک طرف به سازه و از طرف دیگر به دیواره خارجی متصل می شوند و همین باعث می شود که دیوارها و بخش های مختلف ساختمان در برابر آسیب و خرابی صدمات زیادی نبیند.

سخن پایانی

کاربرد نبشی در ساختمان سازی بسیار با اهمیت است و دارای مزایای زیادی می باشد که مهندسان و طراحان به علت اینکه یک سازه سبک ، وزن بالایی را تحمل کنند از نبشی استفاده می کنند به همین منظور شما می توانید با شرکت آرسیس فولاد ارتباط و از نحوه خرید و قیمت نبشی اطلاع حاصل کنید .