امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

نحوه اجرای نبشی کشی نما

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1400/06/13 0

همانطور که می دانید دیوارهای یک ساختمان در برابر زلزله ، سیل و غیره باید مقاوم باشند . یکی از روش های مقاوم سازی نمای ساختمان و دیوارها نبشی کشی می باشد . بنابراین شاسی کشی یا نبشی کشی برای نمای ساختمان به عنوان زیر سازی عمل می کند و باعث مقاومت و استحکام ساختمان می شود به همین منظور…

همانطور که می دانید دیوارهای یک ساختمان در برابر زلزله ، سیل و غیره باید مقاوم باشند . یکی از روش های مقاوم سازی نمای ساختمان و دیوارها نبشی کشی می باشد . بنابراین شاسی کشی یا نبشی کشی برای نمای ساختمان به عنوان زیر سازی عمل می کند و باعث مقاومت و استحکام ساختمان می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی نحوه اجرای نبشی کشی نما می پردازیم.

نبشی کشی در ساختمان سازی

نحوه اجرای نبشی کشی نما باید به صورت اصولی و استاندارد باشد و استفاده از نبشی در سازه باعث می شود که ساختمان در برابر تنش های خارجی مقاومت کند و باعث تقویت آن می شود . امروزه استفاده از نبشی از مهم ترین اجرای نما است و نبشی ساختمان یکی از مهمترین و پر کاربردترین پروفیل های ساختمانی می باشد .

دیتیل نبشی کشی ساختمان

نحوه اجرای نبشی کشی نما توسط نقشه های دقیق تعیین می شود که در نبشی کشی قائم باید فاصله ها یک متر به یک متر توسط میلگرد آجدار نمره ۱۰ ، شاخک ها را به نبشی جوش داد تا در زمان بارهای جانبی مقاوم باشد‌.

جهت اتصال بهتر در نبشی کشی افقی با میلگرد نمره ۱۴ و در فاصله های ۱ تا ۵/۱ متری باید به سقف اتصال داده شود.

جهت اتصال بهتر بین نبشی کشی و جلوگیری از ترک خوردن ناشی از حرکت های جانبی ساختمان در زمان نازک کاری روی آن را رابیتس یا توری مرغی می پوشانند و با سیم گالوانیزه محکم می کنند .

مقاطع فولادی در هنگام استفاده باید از جنس فولاد زنگ نزن باشد.

نبشی کشی از نوع قائم باید به سازه متصل شود و اگر نبشی کشی قائم روی کف باشد ابتدا یک عدد پلیت به کف رول بوت می کنند و بعد نبشی کشی را روی دو عدد نبشی دیگر جوش می دهند تا خوب متصل شود.

در صورتی که طول دیوار بیشتر از ۶ متر باشد و طول آن از ۴۰ برابر ضخامت دیوار بیشتر باشد باید نبشی کشی عمودی کرد و در دیوارهای با ارتفاع بیشتر از ۵/۳ متر نبشی کشی افقی نیاز است .

اجرای نبشی کشی نمای ساختمان

نحوه اجرای نبشی کشی نما باید باعث ایجاد سطحی صاف و هموار در نما شود. نحوه این اجرا بستگی به نوع مصالح استفاده شده در نازک کاری ساختمان دارد و با توجه به طراحی معماری برجستگی ها و فرو رفتگی های نما با استفاده از نبشی کشی درست می شود.

پس با توجه به نقشه های اجرایی و به کمک ریسمان کشی ، تراز و میزان فرو رفتگی ها و پیش آمدگی های زیر سازی انجام می شود . بنابراین با ایجاد تراز جهت شاسی کشی نبشی های افقی و عمودی را با توجه به نقشه نصب و جوشکاری می کنند و پس از آن در صورت نیاز به نصب توری رابیتس اجرا می شود و توری ها را با سیم گالوانیزه می بندند . به همین منظور شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت آرسیس فولاد ارتباط و از قیمت نبشی اطلاع حاصل کنید.

تفاوت نبشی کشی با وال پست

در نحوه اجرای نبشی کشی نما باید مفهوم وال پست را بدانیم که وال پست نگهدارنده دیوار نام دارد و عضوی غیرسازه ای است که میان قاب ها و تیغه ها قرار می گیرد و آن را به اسکلت ساختمان متصل می کند . در واقع نوعی کلاف با طول های مشخص است و می تواند با پروفیل های مختلف مانند قوطی ، ناودانی و نبشی انجام شود و در واقع اجرای وال پست توسط نبشی را نبشی کشی می گویند .

از مهمترین و رایج ترین روش ها برای اجرای وال پست نبشی کشی در ساختمان است و پروفیل نبشی به دو صورت افقی و عمودی در داخل دیوارها قرار می گیرد و از این طریق ستون و دیوار سقف و کف متصل می شود و برای خرید نبشی شما می توانید به سایت شرکت آرسیس فولاد مراجعه و از قیمت نبشی اطلاع پیدا کنید .

سخن پایانی

نحوه اجرای نبشی کشی نما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باعث مقاومت و ایمنی ساختمان در برابر فشارها و نیروهای خارجی وارد بر دیوارها و نما می شود و استقامت سازه را در برابر خطراتی مانند زلزله بالا می برد به همین منظور شما می توانید با کارشناسان ما در شرکت آرسیس فولاد ارتباط و از نحوه نبشی کشی نما و قیمت نبشی اطلاع حاصل کنید .