امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

انواع لوله های فلزی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1400/06/03 0

از مهمترین انواع لوله های فلزی لوله های چدنی ، لوله های فولادی ، لوله فلزی نشکن ، لوله های گالوانیزه ، لوله های فولادی گالوانیزه ، لوله های آهنی گالوانیزه را می توان نام برد که هر کدام دارای کاربردهای مختلف و ویژگی های متفاوتی هستند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع لوله های…

از مهمترین انواع لوله های فلزی لوله های چدنی ، لوله های فولادی ، لوله فلزی نشکن ، لوله های گالوانیزه ، لوله های فولادی گالوانیزه ، لوله های آهنی گالوانیزه را می توان نام برد که هر کدام دارای کاربردهای مختلف و ویژگی های متفاوتی هستند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع لوله های فلزی می پردازیم .

لوله فولادی

از انواع لوله های فلزی لوله فولادی است که لوله ای استوانه ای شکل و بلند است و دو سر آن باز و تو خالی است و سطح آن دایره ای است و از جنس پلاستیک ، فولادی ، بتنی ، pvc  ،  استیل و آلومینیوم است که برای جا به جایی و انتقال سیالات کاربرد دارد و بیشترین کاربرد آن در لوله کشی صنعتی است . این لوله ها در فرایندهای صنعتی ، پالایشگاهی ، نیروگاه ها به دلیل مقاومت و استحکام بالا استفاده می شود.

لوله های چدنی

از دیگر انواع لوله های فلزی لوله های چدنی است که این لوله ها از چدن و به صورت ریخته گری ساخته می شوند و بر اساس کاربرد مقدار آلیاژ ، شکل آن تغییر می کند . بیشترین کاربرد این لوله ها در سیستم لوله کشی فاضلاب است که در لوله کشی فاضلاب به سر توپی و دو سر تخت که لوله های بوشن دار و بدون بوشن شناخته می شوند. این لوله ها دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار به جداره ها و فرسودگی کمتر را دارند و در جهت باز کردن و رفع گرفتگی لوله ها از این لوله های چدنی استفاده می کنند .

لوله فلزی نشکن

لوله فلزی نشکن از انواع لوله فلزی می باشد که برای لوله کشی آب آشامیدنی و فاضلاب از آن استفاده می شود و پوشش آن از چدن گرافیتی کروی و فلزنشکن است و یکی از امتیازات آن استحکام و مقاومت بالا می باشد ولی باز هم احتمال شکستگی در آنها وجود دارد.

لوله های گالوانیزه

این نوع لوله ها به دو دسته لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه تقسیم می شوند که با عنوان لوله های آهنی سفید در بازار شناخته می شوند و برای اطلاع از قیمت این لوله ها و قیمت ورق گالوانیزه شما می توانید به سایت آرسیس فولاد مراجعه و قیمت ورق گالوانیزه را مشاهده کنید .

برای اطلاع از قیمت روز نبشی کلیک کنید

لوله های فولادی گالوانیزه

یکی از انواع لوله های فلزی لوله های فولادی گالوانیزه است که برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک از این لوله ها استفاده می شود و استفاده اصلی آن برای تهویه است .

به علت اینکه این فولاد از جنس نرم است در ساختن ورقه فولاد با فشار ، داخل قالب عبور داده و درز آن را جوش می زنند و بعد از آن برای بالا بردن مقاومت این لوله ها در برابر زنگ زدگی آنها را در یک وان آبکاری روی می کنند و در مقایسه با لوله های آهنی مقاومت کمتری دارند و اسیدها برای این لوله ها مضر هستند و آنها را خراب می کنند.

لوله های آهنی گالوانیزه

لوله های آهنی گالوانیزه هم نوعی دیگر از انواع لوله های فلزی هستند که از آهن سفید نورد می دهند و در این لوله ها درزها توسط دستگاه های درز جوش می شوند و لوله را در فلز مذاب فرو می برند که این نوع لوله ها را لوله های بادرز می گویند و دارای رنگ خاکستری تیره می باشند و دارای دو نوع سبک و متوسط می باشند و همه این لوله های آهنی گالوانیزه در شاخه های ۶ متری و دو سردنده تا ۸ اینچ ساخته می شوند. این لوله ها با استفاده آب بندی و دنده پیچ به یکدیگر متصل می شوند.

قیمت انواع لوله های فلزی

قیمت انواع لوله های فلزی به قطر و طول آنها بستگی دارد و هر چه این دو بیشتر باشد قیمت هم بیشتر است و معمولا چدن نسبت به فولاد ارزان تر است و هزینه تهیه فولاد بیشتر است و هزینه قیمت فولاد نسبت به آهن بیشتر است . بنابراین برای اطلاع از قیمت این لوله ها و قیمت ورق گالوانیزه شما می توانید با شرکت آرسیس فولاد ارتباط و مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

سخن پایانی

بنابراین انواع لوله های فلزی در اکثر صنایع مختلف کاربرد دارد و دارای ویژگی های زیادی هستند که در همین زمینه شرکت آرسیس فولاد ارائه کننده انواع محصولات فولادی با بهترین قیمت ها در بازار می باشد که شما با ارتباط با شرکت آرسیس فولاد از نحوه خرید این لوله ها و قیمت ورق گالوانیزه اطلاع حاصل ‌کنید .