امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

بهناز میرلوحی
آرسیس فولاد 1400/07/10 0
کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

تیرآهن یکی از فراورده های فلزی مهم یک ساختمان می باشد که در واقع وظیفه تحمل فشارهای تنشی و خمشی وارد بر یک ساختمان را دارد و در اصل تیرآهن یک محصول مستقیم و منشوری برای نگهداری بارهای مختلف وارد بر ساختمان است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی می پردازیم.…

تیرآهن یکی از فراورده های فلزی مهم یک ساختمان می باشد که در واقع وظیفه تحمل فشارهای تنشی و خمشی وارد بر یک ساختمان را دارد و در اصل تیرآهن یک محصول مستقیم و منشوری برای نگهداری بارهای مختلف وارد بر ساختمان است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی می پردازیم.

دلیل استفاده از تیرآهن برای ساختمان سازی چیست ؟

مقاومت و استحکام ساختمان ها برای مهندسان و پیمانکاران ساختمان سازی بسیار با اهمیت است به همین دلیل کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی به علت استحکام و مقاومت بسیار زیاد می باشد و تیرآهن از آلیاژهای مختلفی ساخته می شود که باعث استحکام آن می شود . هر تیرآهن دارای دو بخش اصلی جان تیرآهن و بال آن می باشد که در ساختمان سازی وظیفه انتقال بار و فشار وارد بر ستون را برعهده دارد و برای استفاده از این تیرآهن ها با استفاده از نقشه و طراحی و محاسبات می توان نوع آن تیرآهن را مشخص کرد و از آن در ساختمان استفاده کرد.

کاربرد تیرآهن

از مهمترین کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی این موارد می باشد:

کفی ستون

از تیرآهن برای صفحات کفی ستون ها و صفحات فولادی که ضخامت آن مختلف است می توان استفاده کرد که این کفی ها برای اتصال نبشی به ستون استفاده می شود و قابلیت برش ، جوش و پیچ را دارد و وظیفه آن نبشی و ستون را کنار هم نگه می دارد و وزن تمام بارها را تحمل می کند.

تیرهای اصلی یا شاه تیر

این تیرها بر روی ستون متصل می شوند و برای اتصال آنها از پلیت استفاده می شود و همینطور به عنوان شاه تیر می توان آن را به ستون وصل کرد که در اتصال شاه تیر تیرک های میانه هر طبقه به وسیله آن نگه داشته می شود.

تیرک های میانی

یکی از کاربردهای تیرآهن در ساختمان سازی استفاده از تیرک های میانی است که ابعاد این تیرک ها کوچکتر از شاه تیر است و به آن تیرآهن کوچک می گویند و در جایی که نقش تیرآهن برای تحمل وزن ساختمان اهمیت داشته باشد این تیرک ها را در بالا و پایین تیرها و تیرآهن ها قرار می دهند و در اصل در هم قفل می شوند تا بتوانند فشار را تحمل کنند .

تیرهای باریک کرومیت

این تیرها از تیرک ها باریک تر هستند و ضخامت کمی ولی طول آن بیشتر است و به آنها تیر باریک می گویند این تیرک های کرومیت یک سطحی به عنوان نشیمن گاه دارند که روی تیرآهن اصلی قرار می گیرند و ثابت می شوند.

ستون ها

تیرآهن با بال پهن یا همان هاش برای ستون استفاده می شود که اگر ساختمان دارای چند طبقه باشد می توان از تیرآهن به عنوان ستون یکپارچه استفاده کرد که طول آن باید از سقف طبقه بالا بیرون بزند و تا ستون طبقه بعدی متصل شود.

خرپا

از تیرآهن برای ساخت خرپا استفاده می شود که این خرپا کنار هم قرار می گیرد مانند سقف سوله و انبارها .

مزایای استفاده از تیرآهن ها

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی دارای مزایای بسیاری می باشد و با استفاده از این تیرآهن امکان اتصال چند قطعه به یکدیگر را در سازه فراهم می کند و برای ارتفاعات زیاد کاربرد دارد و بیشتر برای برج ها و آسمان خراش ها از تیرآهن استفاده زیادی می شود و سرعت و اجرای ساختمان سازی را بالا می برد و یکی از محبوب ترین و بهترین پروفیل های فولادی است و همینطور از مهمترین مصالح ساختمانی در ساختمان سازی است.

قیمت تیرآهن

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی به علت اینکه یک فلز پر مصرف است بسیار زیاد می باشد و یکی از محصولات مهم است و قیمت تیرآهن با توجه به وزن و سایز آن متغییر است . بیشترین فروش تیرآهن ۱۴ و تیرآهن ۱۶ می باشد که قیمت این دو مدل نسبت به بقیه بیشتر است و در بازار به صورت شاخه و کیلویی قابل فروش است که شما می توانید به سایت آرسیس فولاد مراجعه و قیمت تیرآهن را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی از گذشته تا به امروز ادامه دارد و در پروژه های مختلف صنعتی ، تجاری ، مسکونی از این مصالح ساختمانی استفاده می شود و به علت اینکه مقاومت و استحکام بالایی دارد جزو بهترین محصول در ساختمان سازی است به همین منظور شما می توانید با شرکت آرسیس فولاد ارتباط و از نحوه سفارش و قیمت تیرآهن اطلاع حاصل کنید.