امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

اقتصاد ایران بر مبنای فولاد

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/08 0

اقتصاد ایران بر مبنای فولاد یکی از قوی ترین صنایعی است که در کشور وجود دارد و می تواند موجبات رونق اقتصادی کشورمان را فراهم نماید. کارخانه های مختلفی در کشور وجود دارند که به تولید فولاد و محصولات فولادی مختلف که در صنعت و ساختمان به کار می روند، می پردازند. البته در سال های اخیر به علت تحریم…

اقتصاد ایران بر مبنای فولاد یکی از قوی ترین صنایعی است که در کشور وجود دارد و می تواند موجبات رونق اقتصادی کشورمان را فراهم نماید. کارخانه های مختلفی در کشور وجود دارند که به تولید فولاد و محصولات فولادی مختلف که در صنعت و ساختمان به کار می روند، می پردازند. البته در سال های اخیر به علت تحریم هایی که امریکا در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد ایران اعمال کرده است، این صنعت کمی دچار مشکلاتی شده است. اما کشور ما در تلاش است تا از این تحریم ها به عنوان فرصت استفاده کرده و این صنعت را رونق بخشد. در این مطلب توضیحاتی در رابطه با اقتصاد ایران بر مبنای فولاد ارائه شده است.

نقش صنعت فولاد در پیشرفت کشورها

یکی از آلیاژهای آهن که میزان کربن آن بین 0.0002 تا 2.1 درصد است فولاد می باشد که از آن در صنایع مختلف و ساخت قطعات مختلف استفاده می شود. ساختمان سازی، ساخت انواع ماشین آلات و تجهیزات مربوط به صنایع مختلف، صنعت کشتی سازی، اتومبیل سازی و دیگر صنایع مختلف از جمله کاربردهایی است که برای فولاد وجود دارد.

صنعت فولاد یکی از صنایع مهم برای کشورها محسوب می شود و می تواند سبب پیشرفت های اقتصادی و حتی فرهنگی کشورها گردد. در صورتی که صنعت فولاد یک کشور قوی باشد علاوه بر پیشرفت اقتصادی که ایجاد می کند می تواند در اشتغال زایی آن کشور تیز نقش اساسی داشته باشد.

اقتصاد ایران بر مبنای فولاد

کشور ما به علت وجود منابع فولادی که دارد جزء تولیدکنندگان محصولات فولادی و آهن آلات مختلف محسوب می شود و بخشی از اقتصاد کشور توسط صنعت فولاد تامین می گردد. آمریکا تحریم های متعددی را بر ایران اعمال کرده است که صنعت فولاد نیز یکی از این صنایع می باشد. کشور ما با مدیریتی که در تحریمهای اعمال شده داشته است توانسته است بر آنها پیروز شده و تولید فولاد را با وجود تحریم ها گسترش دهد.

ایران در کنار عراق و عربستان جزء کشورهای پر مصرف در فولاد می باشد. مصرف بالای ایران در انواع آهن آلات و فولاد باعث شده است تا چرخ تولید از حرکت باز نایستد و کارخانه ها تولیدات خود را بالا ببرند.

صادرات فولاد در ایران

در گذشته ایران در کنار کشورهایی مانند اوکراین به صادرات فولاد به کشورهای دیگر می پرداخت که پس از اعمال تحریم ها این صادرات کاهش یافت. اما اقتصاد ایران بر مبنای فولاد در صادرات آن به کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکیه و … ادامه یافت و به علت کیفیت بالای آهن آلاتی که ایران تولید می کند استقبال از بازار فولاد ایران در کشورهای همسایه زیاد می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ورق فلزی، قیمت ناودانی ، قیمت میلگرد و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.