امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

اسپیسر چیست و چه کاربردی دارد

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/10 0

میلگردها از مهم ترین مصالحی هستند که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. اما مانند دیگر محصولات فولادی، میلگردها نیز در شرایط مختلف مانند رطوبت یا وجود اسیدهای مختلف ممکن است دچار خوردگی گردند. برای جلوگیری از خوردگی میلگردها از مقاطعی به نام اسپیسر استفاده می کنند. این قطعات یک پوشش یکنواخت را بر روی میلگرد ایجاد کرده…

میلگردها از مهم ترین مصالحی هستند که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. اما مانند دیگر محصولات فولادی، میلگردها نیز در شرایط مختلف مانند رطوبت یا وجود اسیدهای مختلف ممکن است دچار خوردگی گردند.

برای جلوگیری از خوردگی میلگردها از مقاطعی به نام اسپیسر استفاده می کنند. این قطعات یک پوشش یکنواخت را بر روی میلگرد ایجاد کرده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می کنند. همچنین برای ایجاد فاصله در میلگرد از اسپیسر استفاده می کنند. در این مقاله به این که اسپیسر چیست و چه کاربردی دارد پرداخته شده است.

اسپیسر چیست و چه کاربردی دارد

یکی از قطعات کوچکی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد اسپیسر (spacer) است که به معنای فاصله گذار می باشد.

در هنگام بتن ریزی اسپیسر را در میان میلگرد و بتن قرار می دهند تا فاصله ای بین آنها به وجود آید. در صورت عدم وجود این فاصله بتن می تواند به مرور زمان سبب خورده شدن میلگرد گردد.

استفاده از اسپیسر باعث می شود تا میلگرد دارای طول عمر بیشتری گردد. در محیط هایی که رطوبت بیشتری دارد استفاده از اسپیسر در بتن ضروری می باشد.

علاوه بر ساختمان سازی در دیگر پروژه ها مانند تونل سازی و سد سازی از اسپیسر استفاده می شود.

انواع مختلف اسپیسر

پس از این که متوجه شدیم اسپیسر چیست و چه کاربردی دارد نیاز است تا با انواع مختلف اسپیسرها آشنا شویم. اسپیسرها را در انواع مختلف اسپیسر فلزی، بتنی و پلاستیکی تولید می کنند و هر یک دارای ویژگی ها و قیمت مخصوص به خود می باشند.

اسپیسر فلزی یکی از انواع اسپیسرها می باشد که معمولا آن را از تغییر شکل میلگرد ها ایجاد می کنند. این نوع از اسپیسرها دارای وزن بالایی می باشند و مقاومت بالاتری را دارند اما به علت هزینه بر بودن آن کاربرد کمتری نسبت به دیگر انواع اسپیسرها دارند.

اسپیسر پلاستیکی از دیگر انواع اسپیسرها می باشد که وزنی بسیار سبک داشته و هزینه آن بسیار پایین تر از دیگر انواع اسپیسر می باشد. امکان شکل دهی به اسپیسرهای پلاستیکی نیز بسیار بالاست اما مقاومت کمتر آن نسبت به نوع بتنی و فلزی اسپیسر باعث کاربرد کمتر آن شده است.

اسپیسرهای بتنی دارای مقاومت بالایی نسبت به نوع پلاستیکی می باشند و هم جنس بودن آن با بتن مزیت بزرگی برایی آن محسوب می شود اما وزن زیاد آنها و همچنین هزینه بالایی که دارند از معایب آنها به شمار می رود.

طبقه بندی اسپیسرها بر اساس محل استفاده

به طور کلی اسپیسرها را بر اساس محل استفاده در دو دسته اسپیسرهای کفی و دیواری طبقه بندی می کنند.

اسپیسرهای کفی، خود شامل موارد مختلفی مانند اسپیسر بتن مینی فیکس، ماکس فیکس، هارد فیکس، ساید فیکس، دابل فیکس و یو فیکس می گردند که این انواع هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند.

اسپیسرهای دیواری نیز در دو نوع اسپیسر بتن ویل فیکس و کیج فیکس وجود دارند که مورد اول ظاهری شبیه به چرخ ماشین داشته و از آن در مواردی مانند ستون ها و دیوارها استفاده می شود.

اسپیسر دیواری کیج فیکس نیز در پایه پل ها، سازه های مختلف دریایی، انواع قالب های بالا رونده و … مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید:

خرپای میلگرد

میلگرد کلاف