امروز : جمعه 31 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

پروفیل سپری درب و پنجره

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1400/06/17 0

پروفیل سپری مقطعی به شکل ظاهری T  دارد که در ساختمان سازی و صنعت کاربرد دارد و معمولا از ماده اولیه فولاد ST37  تولید می شود و ضخامت ۲ میلیمتری آن بیشتر کاربرد دارد و طول استاندارد این پروفیل ۱۲-۶ متر است به همین منظور ما در این مقاله به بررسی پروفیل سپری درب و پنجره می پردازیم . روش…

پروفیل سپری مقطعی به شکل ظاهری T  دارد که در ساختمان سازی و صنعت کاربرد دارد و معمولا از ماده اولیه فولاد ST37  تولید می شود و ضخامت ۲ میلیمتری آن بیشتر کاربرد دارد و طول استاندارد این پروفیل ۱۲-۶ متر است به همین منظور ما در این مقاله به بررسی پروفیل سپری درب و پنجره می پردازیم .

روش های تولید سپری

پروفیل سپری درب و پنجره به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می شود .

نورد گرم : ابتدا شمش فولادی را حرارت داده و بعد از رسیدن به دمای مورد نظر نورد می شود . در مدت نورد ضخامت آن کاهش و طول آن افزایش پیدا می کند و در انتها با عبور از غلتک های میانی و پایانی به شکل سپری درمی آید و بعد با دستگاه برش آن را به ابعاد مختلف می برند و در اصطلاح به قطعات کوچکتر یا لقمه تبدیل می کنند و در این حالت نورد گرم که روش فابریک هم به آن می گویند بهترین کیفیت را در مقایسه با نورد سرد دارا می باشد.

نورد سرد: در این روش تیرآهن به دو قسمت تقسیم می شود که این قسمت ها را سپری می گویند که این روش زیاد متداول نیست و اکثرا از روش نورد گرم استفاده می کنند .

کاربرد پروفیل سپری

پروفیل سپری درب و پنجره عمده ترین کاربرد سپری است ولی در ساخت خرپا ، اتصالات پل ها ، استفاده در صنایع سد سازی ، نمای ساختمان ، احداث نرده ها ، انواع درب و پنجره فلزی ، ساخت سقف و نماهای شیشه ای ، ساخت ستون ، اطراف راه پله و استفاده در اسکلت گلخانه کاربرد دارد .

زیرسازی و کاربرد سپری

پروفیل سپری درب و پنجره یکی از پر کاربردترین مقاطع فولادی است که در زیرسازی ساختمان ها ، زمانی که بار زیاد بر سیستم باربر اعمال می شود از سپری استفاده می کنند مثلا اگر در نمای یک سازه پیچیدگی و مشکلی پیش بیاید برای حفظ پایداری نما از پروفیل سپری استفاده می شود.

از دیگر استفاده های پروفیل سپری در نمای ساختمان به عنوان خشکه چینی یا نماکار یخشک را می توان نام برد که پس از شاسی کشی با سپری بدون اینکه از ملات ماسه و سیمان استفاده شود پلاک یا صفحات سنگ و سرامیک بر روی این شاسی قرار می گیرد که معمولا در پشت این دیوارها تاسیسات قرار می گیرد مانند سازه مترو تهران

مزایای پروفیل سپری

پروفیل سپری درب و پنجره دارای مزایای بسیاری می باشد . این پروفیل دارای مقاومت خمشی بسیار بالا است و سطح مقطع آن به شکل T  است . دارای ابعاد مشخصی است و از سپری برای اتصالاتی که مقاومت و استحکام بالایی دارند استفاده می شود و دارای کیفیت بالا و سایز مناسب می باشد.

 برای خرید ورق st52 کلیک کنید

وزن پروفیل سپری

وزن پروفیل سپری درب و پنجره باید با دقت محاسبه شود که محاسبه وزن پروفیل باعث می شود که قیمت پروفیل درب و پنجره مورد نیاز خود را به صورت تقریبی محاسبه کنید . این پروفیل ها دارای سطح مقطع مختلف و ابعاد متفاوت هستند اما طول آنها معمولا ۶ متر است و ضخامت آنها بین ۹٪ تا ۵/۲ میلیمتر است که معمولا ضخامت ۲ میلیمتر کاربرد بیشتری دارد و برای پیدا کردن وزن پروفیل سپری باید وزن مخصوص پروفیل را بر حسب کیلوگرم بر متر در طول پروفیل ضرب کنید . در صورتی که چند پروفیل یک اندازه دارید در پایان تعداد پروفیل ها را در عدد بدست آمده ضرب کنید تا در نهایت وزن همه پروفیل ها به دست بیاید.

خرید پروفیل سپری درب و پنجره

قیمت پروفیل سپری درب و پنجره به ابعاد آن و شرکت سازنده و کیفیت محصول بستگی دارد .شرکت آرسیس فولاد یکی از بزرگترین تولید کنندگان مقطع پروفیل سپری می باشد که این محصولات را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است که شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت آرسیس فولاد قیمت پروفیل درب و پنجره را مشاهده نمایید . مشاوران شرکت در این زمینه آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز می باشند.

سخن پایانی

پروفیل سپری درب و پنجره یکی از مهمترین مقاطع فولادی است که در ساختمان سازی کاربرد دارد  و برای مقاومت و استحکام نمای ساختمان هم  از آن استفاده می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت آرسیس فولاد ارتباط و از نحوه خرید و سفارش و قیمت پروفیل اطلاع حاصل کنید .