امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

چگونه در ساختمان سازی نبشی کشی کنیم؟

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/04/04 0

چگونه در ساختمان سازی نبشی کشی کنیم؟ نبشی کشی ساختمان از عوامل مهم و فرآیند حساس در ساخت و ساز به حساب می آید. از این جهت اگر ساختمان به روش های اصولی و استاندارد نبشی کشی نشود دچار تخریب و فرسودگی می شود و باعث وارد شدن ضرر های مالی و تخریب های زیادی می شود. نبشی کشی ساختمان…

چگونه در ساختمان سازی نبشی کشی کنیم؟

نبشی کشی ساختمان از عوامل مهم و فرآیند حساس در ساخت و ساز به حساب می آید. از این جهت اگر ساختمان به روش های اصولی و استاندارد نبشی کشی نشود دچار تخریب و فرسودگی می شود و باعث وارد شدن ضرر های مالی و تخریب های زیادی می شود. نبشی کشی ساختمان که به شاسی کشی نیز شهرت دارد. این عمل با پروفیل های گوناگونی مثل کلاف، قوطی یا ناودانی صورت می گیرد اما باید به این نکته اشاره کنیم که نبشی از مهم ترین مقاطع در این فرآیند به حساب می آید.

نبشی کشی در سازه از روش های گوناگون وال پست به حساب می آید. برای نبشی کشی ساختمان باید اطلاعات دقیقی در رابطه با وال پست داشته باشید. کارشناسان ما در بخش فروش مجموعه آماده ی راهنمایی همه ی مهندسان و مشتریان گرامی می باشند.

معنی نبشی کشی چیست؟

جهت پیش گیری از خراب شدن ساختمان ها و دیوار ها به هنگام باد و طوفان از سازه ی وال پست استفاده می شود. این سازه انرژی وارد شده بر اثر باد یا زلزله را دفع کرده و به طریق نبشی کشی به زمین انتقال می دهد. توجه داشته باشید که جهت یکپارچه‌سازی دیوار از وال پست‌ها در طول های بسیار دقیق و مشخص استفاده می‌کنند. اما در بین انواع وال پست که می‌توانند به صورت کلاف، قوطی و نبشی باشند، نوع نبشی کاربرد بیشتری دارد و اصطلاحا به اجرای وال پست توسط نبشی، نبشی کشی می‌گویند.

طبق روال همیشگی تولید نبشی، این مقاطع در اندازه های 6 و 12 متری به بازار عرضه می شوند اما نبشی شاخه 6 متری خواهان و طرفدار بیشتری دارد. مجموعه ما پیشرو در تهیه انواع نبشی در ابعاد گوناگون و با بهترین قیمت در جهت نبشی کشی ساختمان های مختلف است.  عدم نبشی‌کشی دیوار (نمادار و بدون نما) از اشکالات پایه ای در اجرای ساختمان‌های بتنی به حساب می‌آید. برای دیوار های آجری یا سفالی از روش نبشی کشی استفاده می کنیم اما اگر جنس دیوار از جنس پنل باشد نیاز به مهارت خاص نیست و به نبشی کشی رجوع نمی کنیم زیرا میلگرد های موجود در دیوار اطمینان لازم را برای حفظ ساختاری ساختمان به ما می دهد. برای بتن ریزی در دراخل ستون ها می توانیم پلیت هایی قرار دهیم و که جهت جوش نبشی ها به کار می آیند. در صورت فراموش کردن و قرار ندادن پلیت در ستون ها باید به نبشی کشی جهت اتصال به ستون ها اقدام کنیم.

نبشی کشی در اجرای نما به چه کار می آید؟

زیر سازی یا نبشی کشی در نما، یکی از مهمترین مراحل اجرای نما است و برای درست کردن برجستگی ها و فرورفتگی در نماهای ساختمانی از شاسی کشی فولادی استفاده می شود. انجام این پروسه توسط پروفیل های آهنی، نبشی ها و پیچ و مهره انجام می گردد و در انتها به اسکلت اصلی بنا وصل می شود و با ایجاد کردن سطحی صاف، زمینه را برای مرحله نازک سازی نما فراهم می کنیم. نبشی کشی در ساخت نماهایی که طراحی های پیچیده دارند احتیاج به توجه و ظرافت زیادی در اجرا دارد. در نما های منحنی روش کار به شکلی است که قبل از انجام عملیات آهن کشی، نبشی یا قوطی مورد مصرف را با توجه و دقت فراوانی ، خم کاری می کنند.

اصول نبشی‌کشی نما در ساختمان

برای اجرای یک شاسی‌کشی اصولی ، باید مراحل زیر را انجام داد

انتخاب نوع پروفیل : در انتخاب کردن نوع پروفیل باید به نوع نمای ساختمان توجه شود. برای مثال یک ساختمان که نمای سنگ دارد، زیرسازی مخصوص به خودش را دارد که متفاوت از ساختمان با نمای آجری است.

مرحله بعدی نبشی‌کشی نما، تهیه نقشه آن است. در این گام باید ابعاد پروفیل‌های مورد استفاده با توجه به طرح نمای ساختمان، برجستگی‌های مدنظر، محل جوش‌ها و اتصالات و نیاز به میلگرد مشخص گردند.

گام بعدی اجرای نهایی است که در این مرحله زیر سازی نما صورت می گیرد. جنس پروفیلی که برای زیر سازی استفاده می کنیم به نوع طراحی نما و جنس ساختاری نما بستگی دارد. با این اوصاف پروفیل نبشی کشی از مهم ترین پروفیل ها در ساختمان سازی به حساب می آید. آن‌چه تا اینجا مطرح شد، تنها اصول کاربردی این روش  در ساخت نمای ساختمان است که البته خرده‌کاری‌ها و ریزه‌کاری‌های زیادی در نمای ساختمان باید رعایت بشود. از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از ضدزنگ در پروفیل‌های آهنی، استفاده از آلیاژهای مقاوم در برابر خوردگی، توجه به استحکام اتصالات، تراز زیرسازی نما و… اشاره کرد.

تاثیر قیمت نبشی در هزینه شاسی کشی

قیمت این محصول بر هزینه های ساختمان سازی تاثیر چشم گیری دارد. از نکات مهمی که می‌تواند بسیار قابل توجه مشتریان و مهندسان گرامی باشد کیفیت پروفیل‌ها نسبت به قیمت آن‌هاست. قیمت نبشی با توجه به طول، قطر و مارک برند محاسبه می شود.

برای دریافت پاسخ کامل به سوال : چگونه در ساختمان سازی نبشی کشی کنیم؟  با شرکت تماس تلفنی داشته باشید