امروز : پنج شنبه 30 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

وال پست گالوانیزه

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1400/06/22 0

وال پست گالوانیزه برای استحکام سازه استفاده می شود و مهمترین نقش آن انتقال فشار از دیوار به قاب است و در واقع از ریزش دیوار جلوگیری می کند و در مقابل زلزله سازه را قوی می کند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی وال پست گالوانیزه می پردازیم. معرفی وال پست گالوانیزه وال پست گالوانیزه در…

وال پست گالوانیزه برای استحکام سازه استفاده می شود و مهمترین نقش آن انتقال فشار از دیوار به قاب است و در واقع از ریزش دیوار جلوگیری می کند و در مقابل زلزله سازه را قوی می کند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی وال پست گالوانیزه می پردازیم.

معرفی وال پست گالوانیزه

وال پست گالوانیزه در ساخت و سازهای با سقف بلند و دیوارهای بلند استفاده می شود و یک راه حل مفید برای معماری فضای داخلی است و در این روش با استفاده از یک سیستم اتاق یک اتاق دیگر و مستقل به دست می آید که به آن سیستم اتاق به اتاق می گویند مانند اتاق های کنفرانس ، اتاق های آموزش ، اتاق های تمرین نوازندگان که یک فضای مستقل از سالن ها و اتاق های بزرگ است.

مزایای اجرای وال پست گالوانیزه

  • وال پست  دارای سیستم مدولار است
  • برای نصب و راه اندازی آن تمام قطعات پیش ساخته صنعتی می باشد
  • وزن آن بسیار کم است و اجزای آن به هم پیوسته است
  • قاب مستقل دارد و نیاز به ساختارهای کمکی ندارد
  • تحمل و مقاومت بارهای اضافی و استاتیک را دارد
  • به دلیل انعطاف پذیری اجزای آن نصب درها ، پنجره ها ، تجهیزات بهداشتی و سایر لوازم بر روی آن آسان است
  • به عنوان عایق صدا عمل می کند و انتقال سر و صدا در داخل و خارج ساختمان را جلوگیری می کند
  • مقاوم در برابر آتش سوزی است

اجرای دیوار یا اتاق با سازه های گالوانیزه

وال پست گالوانیزه در یک سیستم اتاق در اتاق باید تمام مشخصات فنی و الزامات مکانیکی ساختمان را از ساختارهای سیستمی مانند کناف کوبو cubo  را در بر بگیرد. این سیستم دارای محصولات پیش ساخته است و زیرسازی آن شامل سیستم های تلسکوپی است که در فواصل مناسب به کف پیچ و متصل می شوند و سیستم مقاطع UAشکل در طرفین متصل می شود.

برای اجرای اتاق های متحرک با استفاده از سازه های ال اس افLSF برای تکمیل و محصور سازی اتاق استفاده می شود . سازه های پوشش دهنده سقف و دیوارها UA یا CW  در فضای محصور بین مقاطع تکیه گاهی UA  واقع در طرفین قرار می گیرند و مقاطع CW  برای محصور کردن پشت ها استفاده می شود.

سقف و دیوارها با صفحات گچدار پوشش می دهند و عرض اتاق حداکثر ۵/۷ و طول نامحدود و ارتفاع آن ۵/۲ تا ۷/۳  می تواند متغیر باشد. سیستم LSF  امکان تحمل بارهای سازه ای بیشتری را نسبت به ساخت و سازهای سنتی دارد و سقف آن دارای ویژگی های است که برای تحمل بارهای موقت و بارگذاری اضافی می باشد.

نکات مهم برای نصب وال پست

وال پست گالوانیزه برای افزایش استحکام افقی از ۱۴ میلگرد در فواصل ۱ تا ۵/۱ متری استفاده می شود و بعد سازه را به سقف محکم می کنند و باید تمام پروفیل ها به صورت عمودی و افقی و ضد زنگ باشند.

نحوه انتقال وال پست به کف و سقف و دیوارها در مرحله نازک کاری با سیم گالوانیزه ثابت شود ‌.

اگر پروفیل وال پست دو زاویه دارد دهانه را یک سانتیمتر بیشتر از ضخامت دیواره در نظر بگیرید تا تیغه در آن به طور کامل قرار گیرد .

در وال پست عمودی شاخک ها را با میلگرد ۱۰ در فواصل یک متری به گوشه دیوار بچسبانید تا استحکام کافی بین تیغه و وال پست عمودی ایجاد شود.

در وال پست های که نزدیک ستون است از مواد نرم مانند یونولیت یا پلاستوفوم بین وال پست و ستون استفاده کنید تا در هنگام زلزله بارهای جانبی به دیوار وارد نشود.

قیمت وال پست گالوانیزه

اجرای وال پست معمولا با قیمت پایین انجام می شود به همین خاطر است که مهندسان و طراحان سازه برای بهبود ایمنی سازه های خود و کاهش زیان جانی و مالی از این سیستم استفاده می کنند . به طور کلی قیمت پیاده سازی وال پست به قیمت متریال های به کار رفته مانند قیمت ورق گالوانیزه  و ورق سیاه و دیگر عوامل بستگی داردکه شما می توانید با مراجعه به سایت آرسیس فولاد از نحوه قیمتها و قیمت ورق گالوانیزه را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

وال پست گالوانیزه را به عنوان یک نگهدارنده دیوار و یا یک عضو غیر سازه ای در ساختمان می توان در نظر گرفت و استفاده از وال پست باعث استحکام دیوارها و سازه می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت آرسیس فولاد ارتباط و از نحوه خرید و فروش این محصول و قیمت ورق گالوانیزه اطلاع حاصل کنید.