امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

از صفر تا صد ورق های گالوانیزه گرم

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/12/06 0

شیوه گالوانیزه کردن به شکل غوطه وری گرم می باشد، به این معنی که بعد از انجام فرآیند های ابتدایی بر روی ورق های فلزی در نتیجه در یک وان گرم حاوی فلزی همانند روی غوطه ور می شود. کالاهای تولید شده در کارخانجات به سه شکل کلاف، ورق و انواع ورق های طرح دار است. هر یک از این کالاهای…

شیوه گالوانیزه کردن به شکل غوطه وری گرم می باشد، به این معنی که بعد از انجام فرآیند های ابتدایی بر روی ورق های فلزی در نتیجه در یک وان گرم حاوی فلزی همانند روی غوطه ور می شود. کالاهای تولید شده در کارخانجات به سه شکل کلاف، ورق و انواع ورق های طرح دار است. هر یک از این کالاهای تولید شده با توجه به ضخامت ورق تولید شده و نوع کاربرد در صنایع مختلف تولید و مورد بهره برداری قرار می‌ گیرند. ورق های گالوانیزه در حقیقت یک ورق فلزی آهنی به حساب می‌آید که فلز سطح آن پوشانده است. معمولاً از فلز روی به عنوان فلز سطحی به کار گرفته می شود. دلیل این امر این است که بالا رفتن مقاومت فلز ورق گالوانیزه در برابر عوامل مخربی از جمله زنگ زدگی و خوردگی است.

مشخصات ورق های گالوانیزه

ورق های فلزی پس از سپری کردن تمامی مراحل به وسیله روش تست یک نقطه ای کنترل خواهند شد. نکته اصلی درگذراندن این آزمایش این می باشد که فلز سطحی استفاده شده در این شیوه روی ورق ها نباید از 40 درصد کمتر باشد به این معنی است که حداقل میزان فلز سطحی باید نهایتا 40 درصد را پوشش دهد.

مراحل تولید گالوانیزه کردن محصولات

 به منظور تولید کردن کالاهای گالوانیزه دو فرآیند گالوانیزاسیون و فرآیند تکمیلی عملیاتی و اجرا می شود.

گالوانیزاسیون  به شکل هموار و پیوسته صورت می گیرد. به این شکل که روی صفحات فلزی عملیات نورد سرد پیاده سازی خواهد شد.

برای تولید کلاف گالوانیزه مرحله نخست، مرحله شستشو و تمیز کاری است. در ادامه فرآیند های مختلف اعم از اکسیدهای سطحی بر و احیا، پروسه حرارتی و کنترل خواص متالوژیکی صورت می‌ گیرد و در پگام نهایی عملیات محافظت سطح با گذراندن ورق های فلزی در وان مذاب روی صورت می‌گیرد.

مراحل پایانی پس از تولید ورق گالوانیزه اجرا می شود.

این مراحل دربرگیرنده شیوه ها برای بهبود قابلیت رنگ پذیری ورق های فلزی، برش دهی ورق های فلزی به صورت استاندارد و یا سفارشی و مرحله طرح دار نمودن ورق های فلزی به شمار می‌ آید.  در ادامه این مطلب از آرسیس فولاد به توضیح هر کدام از این مراحل می پردازیم.

پروسه اکسین به منظور بالا رفتن قدرت رنگ پذیری، مرحله صافی و کشش ورق های فلزی، پروسه پسیو از توسط محلول های شیمیایی، گام شیت یا برش ورق های فلزی سایزهای استاندارد و یا سفارشی و در نتیجه مرحله ایجاد بر روی ورق ها می باشد. در این گام با استفاده از دستگاه های خاص به روی ورق طراحی به کشل و سینوسی ذوزنقه ایی داده می شود که تمام مصارف این ورق های طرح دار در سقف های کاذب و شیروانی است.

استانداردهای جهانی کالاهای گالوانیزه

در کشورمان ورق های فلزی گالوانیزه را به صورت گرم تولید می کند، کارخانجات های مختلفی هستند.  این کارخانه ها و کمپانی های بزرگ دارای سابقه بزرگ در تولید و عرضه انواع ورق های فلزی پوشش دار هستند. تحقیقات زیادی در این حوزه انجام شده است و باعث افزایش بار عملی و دانش این مجموعه شده است. انواع ورق های گالوانیزه در کمپانی های بزرگ تحت استاندارهای جهانی ,DIN ,ASTM, EN, JIS, ISIR  و ISO تولید و دو تست مهم تست یک نقطه ای و تست 3 نقطه ای بر روی محصولات اجرا می شود.

قیمت ورق های گالوانیزه

انواع کالاهای ورق های فلزی گالوانیزه کاشان با توجه به مراحل گالوانیزه کردن صورت می‌گیرد مختلف می باشد، به علاوه قیمت روز ورق فلزی گالوانیزه کاشان تحت تاثیر بازار جهانی آهن و فلزات نیز است و تاثیر زیاد در قیمت آن دارد. عواملی از جمله مراحل گالوانیزه کردن و مراحل تکمیلی که روی ورق فلزی گالوانیزه تاثیر قابل توجهی در قیمت نهایی ورق فلزی و کالاهای گالوانیزه دارد.  شما می تواندی برای اطلاع از قیمت ورق فلزی، میلگرد، نبشی و ناودانی با کارشناسان فروش آرسیس فولاد تماس بگیرید.