امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

تولید داخلی فولاد

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/30 0

صنعت فولاد را به عنوان یکی از مهم ترین صنایع در تمام کشورهای جهان می شناسند که سبب رونق بخشی اقتصادی زیادی در کشورها می گردد. نبود صنعت فولاد می تواند زیان های زیادی را به کشورها وارد کرده و از توسعه اقتصادی آنها بکاهد. ایران نیز به دلیل وجود معادن فولاد و آهنی که دارد یکی از کشورهای تولید…

صنعت فولاد را به عنوان یکی از مهم ترین صنایع در تمام کشورهای جهان می شناسند که سبب رونق بخشی اقتصادی زیادی در کشورها می گردد. نبود صنعت فولاد می تواند زیان های زیادی را به کشورها وارد کرده و از توسعه اقتصادی آنها بکاهد. ایران نیز به دلیل وجود معادن فولاد و آهنی که دارد یکی از کشورهای تولید کننده فولاد به شمار می رود که در خاورمیانه حرف اول را در زمینه تولید و صادرات فولاد به کشورهای همسایه می زند. در این مقاله به تولید داخلی فولاد و مشکلاتی که برای آن به وجود آمده است پرداخته شده است.

تولید داخلی فولاد

کارخانه های مختلفی در کشور وجود دارند که به تولید انواع محصولات فولادی می پردازند. این کارخانه ها توانسته اند آمار تولید داخلی فولاد را در کشور بالا برده و به توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور کمک کنند. با توجه به تحریم هایی نیز که در سال های اخیر توسط آمریکا بر کشور اعمال شده است تصور بر این بود که از ظرفیت تولید کاسته شده است. اما با توجه به آمارهایی که ارائه شده است، نشان می دهد که تحریم ها نه تنها بر روند تولید تاثیر نگذاشته است بلکه باعث افزایش این روند نیز شده است.

تاریخچه ای از تولید داخلی فولاد کشور

قبل از انقلاب اسلامی شرکتی به نام شرکت ملی صنایع فولاد ایران با هدف تولید فولاد و آهن توسط روش احیای مستقیم کار خود را آغاز کرد. این شرکت نتوانست با شرکت های خارجی وارد رقابت شود. اما بعد از انقلاب با ادغام شرکت های داخلی، شرکت ملی فولاد به وجود آمد که هم اکنون نیز این شرکت بر بازارهای فولاد داخلی و خارجی نظارت دارد.

چشم انداز 1404 برای تولید داخلی فولاد

با وجود تحریم هایی که وجود دارد کشور ما با مدیریت و ارائه راهکارهایی توانست است میزان تولید داخلی فولاد را افزایش داده و چشم اندازی نیز برای آن در نظر بگیرد. بر طبق محاسباتی که صورت گرفته است 55 میلیون تن تولید فولاد در سال پیش بینی شده است که تا سال 1404 انجام گیرد.

بر طبق گزارشی که صنعت فولاد ایران ارائه داده است میزان تولید فولاد میانی در کشور بالغ بر 27 میلیون تن در سال بوده است. همچنین میزان صادرات و واردات در کشور در سال 98 به میزان قابل توجهی رسیده بود که این مقدار رو به افزایش می باشد و روندی صعودی دارد. همچنین آهن اسفنجی نیز در این سال با رشد بالایی رو به رو بوده است و به میزان 25.5 تن در سال رسیده است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

تولید و صادرات فولاد در خاورمیانه