امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1400/06/30 0

  فولاد و استیل از فلزاتی هستند که در بسیاری از صنایع از آنها استفاده می شود ولی هر کدام از آنها خواص متفاوتی دارد و به جای یکدیگر از آنها نمی توان استفاده کرد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ می پردازیم. فولاد و استیل از نظر زیبایی تفاوت…

 

فولاد و استیل از فلزاتی هستند که در بسیاری از صنایع از آنها استفاده می شود ولی هر کدام از آنها خواص متفاوتی دارد و به جای یکدیگر از آنها نمی توان استفاده کرد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ می پردازیم.

فولاد و استیل از نظر زیبایی

تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ از نظر ظاهری بسیار زیاد است استیل یک فلزی درخشان و تجملی می باشد و علت این درخشش روکش کرومی است که روی آن کشیده شده است ولی فولاد مات است و درخشش کافی ندارد البته با پولیش و سنباده و رنگ می توان سطح آن را درخشان کرد تا در برابر عناصر طبیعی هم به عنوان یک محافظ برای فولاد باشد البته استیل را هم می توان رنگ کرد ولی این کار را بیشتر برای فولاد انجام می دهند.

فولاد و استیل از نظر ترکیبات شیمیایی

یکی از تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ از نظر ترکیبات شیمیایی است که فولاد از استیل ضد زنگ مستحکم تر و مقاوم تر است و فولاد یک آلیاژی است که از آهن و کربن ساخته شده است و اگر به آن کروم اضافه شود همان فولاد ضد زنگ یا استیل می گویند که خاصیت ضد خوردگی و ضد زنگ را دارد و به خاطر همین است که مقاوم است.

خواص فولاد و استیل

یکی دیگر از تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ این است که فولاد خواص مغناطیسی دارد و از نظر کربن به سه دسته تقسیم می شود کربن زیاد ، کربن کم و کربن متوسط که فولاد از نظر رسانایی گرمای بهتری دارد ولی استیل خاصیت مغناطیسی ندارد ولی خواص استحکامی دارد و به علت اینکه خاصیت چکش خواری دارد حرارت و رسانای گرمای در آن کاهش پیدا می کند .

فولاد و کاربرد آن در صنایع

از تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ کاربرد آن را می توان اشاره کرد که فولاد یک آلیاژ پرکاربرد است و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود . از فولاد در صنایع راه آهن ، جاده سازی ، ساختمان سازی ، اسکلت های فولادی ، تقویت سازه های بتنی ، ساخت پیچ و مهره ، ساخت قطعات هواپیما ، اتومبیل ، تجهیزات و سلاح های نظامی ، کشتی سازی کاربرد دارد و به علت قابلیت شکل پذیری از مهم ترین مصالح ساختمانی است‌.

استیل ضد زنگ و کاربرد آن

تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ از نظر کاربرد آن می توان گفت که استیل علاوه بر خصوصیات تزئینی در صنایع غذایی ، نوشیدنی ، مجسمه ها ، زیبا سازی ساختمان ، ظروف آشپزخانه ، تابلوهای فولادی ضد زنگ ، پل ها و سد سازی ، جواهر سازی ، میلگرد استیل ، ورق استیل ، پروفیل لوله و سیم و غیره کاربرد دارد. این فلزات به رنگ نقره ای هستند ولی قابلیت روکش کردن را هم دارند و استیل ضد زنگ بهترین انتخاب برای استفاده در محیط های است که بیشتر حالت خورندگی و ساییدگی دارند .

مزایای فولاد

مقاوم در برابر سایش ، با دوام در مقابل ضربه ، سازگار با محیط زیست ، استحکام بالا ، بازیافت آن بسیار آسان است که این خود یک مزیت محسوب می شود ، ایمن است ، فلز ارزانی است و به راحتی در دسترس است .

مزایای استیل

مقاوم در برابر خوردگی ، مقاوم در برابر حرارت و گرما ، طول عمر بالا ، هزینه آن بسیار بالا ، تنوع در انواع مختلف ، ظاهر زیبا و درخشان و سازگار با محیط زیست و به خاطر آلیاژی که در آن است گرانتر از فولاد است و ارزش بیشتری برای سرمایه گذاری دارد .

خرید و فروش فولاد و استیل ضد زنگ

یکی از تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ از نظر قیمتی می باشد که قیمت استیل از فولاد گرانتر است به همین منظور شما می توانید با مراجعه به سایت آرسیس فولاد قیمت این محصولات و قیمت ورق سیاه را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

اگر بخواهیم تفاوت فولاد در مقابل استیل ضد زنگ را بیان کنیم باید یادآوری کنیم که استیل در مقایسه با فولاد از ترکیب آهن و کروم است و استحکام بیشتری دارد و در برابر خوردگی و زنگ زدگی و درخشس ظاهری بهترین گزینه برای استفاده می باشد به همین منظور شما می توانید با شرکت آرسیس فولاد ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات و قیمت ورق سیاه اطلاع حاصل کنید.