امروز : جمعه 31 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

کاربرد ورق فلزی پانچ روغنی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/31 0

ورق فلزی پانچ روغنی یکی از انواع ورق های پانچ شده یا مشبک می باشد که همان طور که از نامش پیداست آن را از ورق های روغنی تولید کرده اند. این نوع از ورق های مشبک را در صنایع مختلفی استفاده می کنند و به علت کاربرد گسترده آن در صنعت ، تولید آن نیز بسیار زیاد می باشد.…

ورق فلزی پانچ روغنی یکی از انواع ورق های پانچ شده یا مشبک می باشد که همان طور که از نامش پیداست آن را از ورق های روغنی تولید کرده اند. این نوع از ورق های مشبک را در صنایع مختلفی استفاده می کنند و به علت کاربرد گسترده آن در صنعت ، تولید آن نیز بسیار زیاد می باشد. در مقاله پیش رو سعی شده است تا کاربرد ورق فلزی‌پانچ‌روغنی و همچنین نحوه تولید آن به طور کامل بیان شود.

ورق فلزی پانچ شده چیست؟

پانچ کردن به عملیاتی گفته می شود که بر روی فلز طرح های ویژه ای حکاکی می گردد و یا بر روی فلز حفرات و سوراخ هایی تشکیل می شود. اما این که چه ورق هایی قابلیت پانچ شدن را دارند جای سوال می باشد. برای پاسخ به این سوال باید گفت که تقریبا تمامی ورق هایی که در جنس های مختلف و با شیوه های مختلف تولید می شوند قابلیت پانچ شدن را دارند. از انواع این ورق ها می توان به ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق استیل، ورق آلومینیوم و ورق روغنی اشاره کرد. برای آشنایی با ورق فلزی پانچ روغنی لازم است که در ابتدا با ورق روغنی آشنا شوید.

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی که به آن ورق سرد هم گفته می شود یکی از انواع ورق های آهنی می باشد که توسط روش نورد سرد تولید می گردد و پس از تولید روغن کاری می شود. این نوع از ورق ها دارای ظاهر بسیار زیبایی می باشند و به همین علت از آن ها در موارد مختلفی مانند ساخت بدنه خودروها و لوازم خانگی استفاده می شود. به طور کلی ورق هایی که توسط فرایند نورد گرم تولید شوند ورق سیاه و ورق های تولید شده توسط فرایند نورد سرد، ورق های روغنی نام دارند.

ورق فلزی پانچ روغنی چیست؟

زمانی که ورق های روغنی که توسط فرایند نورد سرد تولید شده اند را پانچ کنیم ورق فلزی پانچ روغنی به وجود می آید. کاربرد ورق فلزی‌پانچ‌روغنی به علت ظاهر زیبای آن بسیار زیاد است و در موارد مختلفی می توان از آن استفاده کرد. برای پانچ کردن ورق ها از دستگاهی به نام CNC استفاده می شود که این دستگاه کنترل کامپیوتری اعداد را انجام می دهد و اندازه ها و فشار مورد نظر برای پرس شدن را به صورت کامپیوتری کنترل کرده و با ایجاد فشار بر روی ورق روغنی طرح مورد نظر را بر روی آن ایجاد می کند. حفرات تشکیل شده می توانند در اشکال مختلفی مانند مربع، گرد، مستطیل، ستاره، گل و دیگر طرح ها باشند.

کاربرد ورق فلزی پانچ روغنی

از این نوع ورق در ساخت قفسه ها و پانل های مختلف استفاده فراوانی می شود. همچنین در مصالح ساختمانی مختلف، ساخت لوازم خانگی و ساخت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت لوازم خانگی این ورق را برای اجاق گازهایی که دارای صفحه فلزی لعاب گیر می باشند استفاده می کنند. این ورق دارای خاصیت ضد خوردگی می باشد و در محیط هایی که رطوبت و یا اسید در آن موجود است می تواند گزینه مناسبی باشد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق فلزی، قمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.