امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

عوامل تاثیرگذار در قیمت ناودانی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/16 0

یکی از مصالح مهمی که در ساخت ساختمان ها و همچنین صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ناودانی است. ناودانی ها مقاطعی فولادی هستند که در انواع مختلفی تولید شده و به مصرف می رسند. برای تولید ناودانی روش های مختلفی نیز وجود دارد و از استانداردهای مختلفی برای تولید آن استفاده می کنند. اما قیمت ناودانی ها نیز…

یکی از مصالح مهمی که در ساخت ساختمان ها و همچنین صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ناودانی است. ناودانی ها مقاطعی فولادی هستند که در انواع مختلفی تولید شده و به مصرف می رسند. برای تولید ناودانی روش های مختلفی نیز وجود دارد و از استانداردهای مختلفی برای تولید آن استفاده می کنند. اما قیمت ناودانی ها نیز مانند سایر آهن آلات به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه عوامل تاثیرگذار در قیمت ناودانی به طور کامل بیان شده است.

ناودانی چیست و چه کاربردی دارد؟

ناودانی از دسته پروفیل های باز می باشند که استفاده زیادی در ساختمان دارند. علاوه بر ساختمان به علت شکل ظاهری که ناودانی دارد از آنها در ساخت چارچوب ها، انواع ماشین آلات، اسکلت کامیون ها، انواع تشکیلات دریایی، تجهیزات ساختمانی و … استفاده فراوانی می گردد. شکل ظاهری ناودانی ها به این صورت است که از یک جان و دو بال تشکیل شده اند که قسمت جان به صورت افقی و بال ها به شکل عمود بر جان قرار گرفته اند.

ناودانی ها را از فولاد کربنی ساخته و دارای شکلی مانند حرف U انگلیسی می باشند. ناودانی ها را در جنس های مختلفی تولید می کنند و هر یک را برای مصرف ویژه ای به کار می برند. جنس ناودانی یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت ناودانی می باشد.

روش های تولید ناودانی

برای تولید ناودانی از دو روش فابریک و پرسی استفاده می کنند. در روش پرسی ورق فلزی را خم کرده و توسط دستگاه های مخصوص آن را برش می دهند و به شکل ناودانی در می آورند. در واقع از ابتدا شکل ناودانی وجود ندارد و شکل دهی آن توسط افراد و با دستگاه انجام می شود.

در تولید ناودانی به شیوه فابریک مقطع به شکل ناودانی از خط تولید خارج می شود و پس از آن نیازی به برش کاری و عملیات دیگر نخواهد داشت. برای این کار در ابتدا شمش های فولادی را وارد کوره کرده و از قفسه های نورد ابتدایی جهت تغییر طول عبور می دهند. سپس با عبور از قفسه های میانی و انتهایی شکل ناودانی نهایی حاصل می شود و ناودانی فابریک به دست می آید.

انواع ناودانی

ناودانی ها را در دو نوع ساده و مشبک تولید می کنند و هر یک را به مصرف ویژه ای می رسانند. برای استفاده در پل های باربر از ناودانی ساده و برای استفاده در انواع قفسه های فولادی از ناودانی های مشبک استفاده می کنند. همچنین ناودانی ها را بر اساس جنسی که دارند طبقه بندی می کنند. انواع ناودانی ها از نظر جنس عبارتند از: ناودانی استیل، ناودانی گالوانیزه و ناودانی آلومینیوم که بسته به شرایط محیطی و نوع کاربرد از هر یک از ناودانی های ذکر شده می توان استفاده کرد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت ناودانی

عوامل متعددی در قیمت ناودانی ها دخیل می باشند. از جمله این عوامل می توان به نوع ناودانی اشاره کرد. انواع مختلف ناودانی ها مانند ساده و مشبک دارای قیمت های متفاوتی می باشند. همچنین جنسی که ناودانی از آن تولید شده است در تعیین قیمت ناودانی تاثیرگذار می باشد. علاوه بر اینها وزن ناودانی از عوامل مهمی است که می تواند در قیمت آن موثر باشد.

قیمت ناودانی نیز مانند دیگر مقاطع فولادی تحت تاثیر قیمت جهانی آن و نوسانات ارز و دلار قرار دارد و با تغییر قیمت آهن و دلار قیمت پایه آنها نیز تغییر خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

ناودانی سبک و سنگین

نصب ناودانی شیروانی