امروز : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

نبشی دست دوم

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/18 0

 انواع نبشی و نبشی دست دوم  - نبشی ها از مقاطع فولادی پر استفاده در ساختمان سازی و صنعت می باشند که انواع مختلف آنها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نبشی ها را در جنس های مختلف و با استفاده از متریال مختلف تولید می کنند که انواع آنها عبارتند از: نبشی استیل، نبشی گالوانیزه و نبشی…

 انواع نبشی و نبشی دست دوم  – نبشی ها از مقاطع فولادی پر استفاده در ساختمان سازی و صنعت می باشند که انواع مختلف آنها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

نبشی ها را در جنس های مختلف و با استفاده از متریال مختلف تولید می کنند که انواع آنها عبارتند از: نبشی استیل، نبشی گالوانیزه و نبشی آلومینیوم.

علاوه بر آن دسته بندی دیگری نیز برای نبشی ها وجود دارد که بر اساس اندازه بال های آن می باشد که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

نبشی ها را به صورت نو و دست دوم خریداری کرده و در موارد مختلف به کار می برند. در این مقاله توضیحاتی در رابطه با انواع نبشی و نبشی دست دوم ارائه شده است.

تعریف کلی نبشی

نبشی ها از دو ضلع عمود بر هم ساخته شده اند که به این اضلاع بال گفته می شود. در پروژه های مختلف نبشی ها را به صورت منفرد و یا ترکیبی با دیگر مقاطع به کار می برند.

در نقشه ها برای نشان دادن نبشی ها از حرف انگلیسی L استفاده می کنند و عددی را در جلوی آن قرار می دهند که این عدد نشان دهنده اندازه بال نبشی بر حسب میلیمتر می باشد.
نبشی ها را بر اساس اندازه بال خود به دو دسته نبشی بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می کنند. نبشی بال مساوی کاربرد بیشتری داشته و از نبشی بال نامساوی در موارد خاصی استفاده می گردد.

نحوه تولید انواع نبشی ها

برای تولید نبشی ها در کارخانه های مختلف از دو روش تولید مختلف استفاده می کنند که این دو روش عبارتند از روش پرسی و روش فابریک.
در تولید نبشی ها به شیوه فابریک در ابتدا شمش های فولادی را وارد کوره های پرحرارت مخصوص نموده و آن ها را از قفسه های نورد ابتدایی عبور می دهند. پس از عبور از این قفسه ها می توان طول نبشی را تنظیم نمود. بعد از آن نبشی ها از قفسه های میانی و انتهایی عبور داده می شوند و در نهایت نبشی از خط تولید خارج می شود.
اما در تولید نبشی به شیوه پرسی در ابتدا ورق های فولادی را برش داده و از وسط خم می کنند و با استفاده از روش های جوشکاری و برشکاری نبشی نهایی را تولید می کنند.

نبشی دست دوم چیست؟

همان گونه که گفته شد روش های تولید مختلفی برای نبشی ها وجود دارد که کارخانه های مختلف ممکن است هر یک از روش های تولید گفته شده را به کار گیرند. اما به علت قیمت بالای فولاد و آهن در سال های اخیر، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از نبشی دست دوم در ساختمان های خود استفاده نمایند.

قیمت نبشی دست دوم کمتر از نبشی نو می باشد و از این طریق می توان در هزینه های ساخت مقداری صرفه جویی کرد. میا می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.