امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

موارد کاربرد نبشی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/13 0

موارد کاربرد نبشی در ساختمان و صنعت بسیار حائز اهمیت می باشد. نبشی از مهم ترین مصالحی است که در ساختمان سازی استفاده می شود. علاوه بر ساختمان سازی در پروژه های مختلف صنعتی نیز از نبشی استفاده می کنند. از نبشی ها برای تحمل بار سازه استفاده می کنند. در ادامه مطلب با موارد کاربرد نبشی و انواع آن…

موارد کاربرد نبشی در ساختمان و صنعت بسیار حائز اهمیت می باشد. نبشی از مهم ترین مصالحی است که در ساختمان سازی استفاده می شود. علاوه بر ساختمان سازی در پروژه های مختلف صنعتی نیز از نبشی استفاده می کنند. از نبشی ها برای تحمل بار سازه استفاده می کنند. در ادامه مطلب با موارد کاربرد نبشی و انواع آن آشنا خواهید شد.

معرفی نبشی و روش های تولید آن

نبشی پروفیلی می باشد که سطح مقطع آن دو ضلع عمود بر هم هستند. نبشی ها در انواع مرکب و منفرد وجود دارند و در پروژ های مختلف به مصرف می رسند. نبشی ها دارای دو مشخصه ضخامت و اندازه بال می باشند و بر اساس نوع مصرف اندازه های مختلف انتخاب می شوند.

 برای ساخت نبشی ها دو روش فابریک و پرسی وجود دارد که در ساخت نبشی به روش فابریک شمش های فولادی را دارای مقطع و طول مشخصی می باشند به درون کوره می ریزند و پس از رسیدن به دمای مورد نظر آن را از قفسه های نورد ابتدایی عبور می دهند و مقطع آن را افزایش و یا کاهش می دهند. سپس آن ها را از قفسه های نورد میانی و پایانی عبور می دهند تا به شکل نبشی در آیند.

برای ساخت نبشی به روش پرسی ورق هایی که رول شده اند به وسیله فرایندهایی مانند پرس کردن و برش به نبشی تبدیل می شوند.

انواع مختلف نبشی

نبشی ها را از لحاظ  شکل ظاهری به دو نوع نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی تقسیم می کنند. نبشی بال مساوی دارای اضلاع با اندازه های مساوی می باشد. برای نشان دادن نبشی از حرف L استفاده می شود و اگر عددی جلوی L قرار گیرد نشان دهنده اندازه بال به میلی متر می باشد. مثلا نبشی L200 نشان دهنده  نبشی بال مساوی با اندازه 200 میلی متر می باشد.

اما نوعی از نبشی به نام نبشی اسپیرال نیز در بازار وجود دارد که در سایزهای 2*20*20 و 5*50*50 تولید می گردد و با نام نبشی نورد دیده بال مساوی شناخته می شود.

نبشی بال نامساوی دارای دو بال با اضلاع با اندازه های مختلف می باشد و در مواردی که امکان استفاده از نبشی بال مساوی  وجود نداشته باشد از این نوع نبشی استفاده می شود. برای نمایش دادن نام این نوع نبشی حرف L را با ضرب اندازه ها در جلوی آن نشان می دهند. به عنوان مثال نبشی L200*300 به معنای نبشی بال نامساوی با اضلاع 200 و 300 میلی متر می باشد.

موارد کاربرد نبشی کدامند

این پروفیل ها کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارند. از موارد کاربرد نبشی می توان به صنایع دکل سازی، اتصالات پل ها به ستون ها و ساخت سازه های فلزی  اشاره کرد.

نبشی ها کاربرد های دیگری نیز دارند، اتصالات تیرآهن به بیم های باربر، اتصال ستون به فونداسیون اسکلت فلزی، ساخت چهارچوب های درب های بزرگ، ساخت قالب های فلزی، ساخت خرپا و ستون از دیگر موارد کاربرد نبشی می باشند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

** شماره تماس:  54774 – 021