امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

ناودانی سنگین

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/11 0

ناودانی سنگین و انواع دیگر ناودانی ناودانی ها مقاطعی فولادی می باشند که از فولاد کربنی ساخته شده اند. سطح مقطع این پروفیل ها به شکل U می باشد و در صنعت ساختمان و دیگر صنایع کاربرد دارند. ناودانی ها در انواع مختلفی تولید می شوند و شما با توجه به نوع نیازتان باید یکی از این انواع را انتخاب…

ناودانی سنگین و انواع دیگر ناودانی

ناودانی ها مقاطعی فولادی می باشند که از فولاد کربنی ساخته شده اند. سطح مقطع این پروفیل ها به شکل U می باشد و در صنعت ساختمان و دیگر صنایع کاربرد دارند. ناودانی ها در انواع مختلفی تولید می شوند و شما با توجه به نوع نیازتان باید یکی از این انواع را انتخاب نمایید. ناودانی ها در دو نوع ناودانی سبک و ناودانی‌سنگین وجود دارند که هر یک ویژگی ها مخصوص به خود را دارد و در زمینه ای ویژه کاربرد دارد. قیمت ناودانی سنگین با نوع سبک آن متفاوت است. در این مطلب با انواع ناودانی ها و قیمت‌ناودانی‌سنگین و سبک آشنا خواهید شد.

معرفی ناودانی و روش های تولید آن

به نوعی از پروفیل ها که به وسیله عملیات نورد بر روی بیلت تولید می شوند ناودانی می گویند. ناودانی ها از دو قسمت مجزا تشکیل شده اند. دو بال که به صورت عمودی قرار گرفته اند و یک جان که به صورت افقی ایجاد شده است. ناودانی از نوع پروفیل های باز می باشند و در صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده فراوانی قرار می گیرند. در ادامه مطلب به انواع ناودانی های ساده، سبک و سنگین و قیمت ناودانی سنگین اشاره شده است.

ناودانی ها را توسط انواع روش های پرسی، فابریک و نورد سرد و گرم تولید می کنند.

انواع ناودانی

ناودانی ها را بر اساس وزن و ابعادی که دارند در دو دسته ناودانی سبک و سنگین طبقه بندی می کنند و از هر یک برای مصارف خاصی استفاده می نمایند. در کارخانه هایی که در ایران وجود دارند بیشتر به تولید ناودانی های سبک می پردازند. دو نوع ناودانی سبک و سنگین دارای تفاوت هایی می باشند که در ادامه ذکر شده است.

ناودانی سبک

ناودانی سبک دارای وزنی کمتر از وزن آورده شده در جدول اشتال می باشد. در واقع می توان گفت که این نوع ناودانی ها از لحاظ وزنی از استاندارد تعیین شده سبک تر می باشند. کشورهای روسیه و ایران دو کشوری هستند که بیشترین تولید را در این نوع ناودانی دارند.

ناودانی سنگین

ناودانی سنگین بر خلاف ناودانی سبک دارای ابعاد و وزن کاملا مطابق با جدول اشتال می باشد. به جدولی که مهندسان ساختمان و طراحان برای انجام محاسبات دقیق از آن استفاده می کنند جدول اشتال می گویند. این جدول یک ابزار بسیار مهم برای انجام محاسبات با دقت بالا می باشد. ناودانی‌سنگین را بر طبق استاندارد اروپا DIN1026 وارد کشور می کنند. قیمت ناودانی سنگین مسلما بالاتر از نوع سبک می باشد و بعضی از کارخانه های داخلی نیز به تولید این محصول می پردازند.

قیمت ناودانی سنگین

قیمت‌ناودانی سنگین با توجه به تغییرات و نوسانات نرخ آهن جهانی متغیر است و با توجه به آن تعیین قیمت می گردد. تما چیزی که واضح است این است که قیمت ناودانی‌سنگین به مراتب بیشتر از ناودانی سبک بوده و از وزن بیشتری نیز برخوردار است. شما می توانید علاوه بر ناودانی برای اطلاع از قیمت لوله فلزی، قیمت نبشی، قیمت ورق فلزی و… با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

ناودانی نورد سرد:

ناودانی نورد سرد

ناودانی-نورد-سرد

هنگامی که شمش خام داغ می شود از میان غلتک هایی که به نورد شهرت دارند عبور کرده و به صورت ناودانی در می آید. ناودانی هایی که با همان ابعاد از خط تولید استخراج می شوند با توجه به ابعاد خاص خودشان به ناودانی فابریک معروف هستند. در صورت رعایت کردن استاندارد های ساخت اگر این ناودانی ها مورد تائید اداره ی استاندارد ملی قرار بگیرند، مارک استاندارد می گیرند.

ناودانی مشبک:

ساختار اصلی ناودانی مشبک عموما مثل ورق گالوانیزه است که پیش تر با روش گالوانیزه گرم یا سرد حاصل شده اند. ناودانی مشبک دارای سوراخ های پانچ شده ای است که حالت شبکه ای به خود می گیرد تا از آن ها جهت بستن پیچ و مهره بهره ببرند. از ناودانی مشبک در تهیه قفسه های فلزی استفاده می کنیم.

نکاتی در ارتباط با استاندارد های ناودانی:

استاندارد هایی در رابطه با اندازه های ناودانی وجو دارد که مربوط به بال های موازی و مخروطی ناودانی است. به طور کل معیار اسم همه ی ناودانی ها بستگی به ارتفاع بال های آن دارد. کارشناسان ما  در بخش فروش آرسیس فولاد پاسخگوی نیاز ها و سوالات شما همراهان گرامی در ارتباط با انواع ناودانی و مشخصات فنی آن می باشند.

برای جلوگیری از اتلاف وقت در محاسبات اندازه ها و وزن ناودانی به جدول اشتال ناودانی مراجعه می کنیم. این جدول از موارد پر مصرف و پر کاربرد برای محاسبه گران و مهندسان است.

ناودانی گالوانیزه:

از انواع پر مصرف پروفیل ها در صنعت کشاورزی و صنایع ساختمان سازی، ناودانی گالوانیزه است. به طور کل در صورت به وجود آمدن پوشش گالوانیزه، اقسام گونگون ناودانی های فولادی، رطوبت آب و هوا و عوامل فرساینده هیچ تاثیری در ساختار ناودانی نخواهد داشت. پوشش گالوانیزه طول عمر ناودانی را افزایش داده و سال های سال کاربرد خواهد داشت.

اقسام گوناگون ناودانی گالوانیزه:

ناودانی گالوانیزه در اشکال H ،U و C و … در بازار موجود می باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما در بخش فروش آرسیس فولاد آسمان در ارتباط باشید.