امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

تولیدکنندگان نبشی سایز بزرگ

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/09 0

نبشی سایز بزرگ یکی از انواع نبشی هاست که در صنایع مختلفی مانند صنعت نفت، مخابرات، برق و دیگر صنایع استفاده می شود. در سال های گذشته این محصول از کشورهای دیگر وارد ایران می شد اما چندین سال است که کشور ما در تولید این محصول به خودکفایی رسیده است و در داخل کشور آن را تولید می کند.…

نبشی سایز بزرگ یکی از انواع نبشی هاست که در صنایع مختلفی مانند صنعت نفت، مخابرات، برق و دیگر صنایع استفاده می شود. در سال های گذشته این محصول از کشورهای دیگر وارد ایران می شد اما چندین سال است که کشور ما در تولید این محصول به خودکفایی رسیده است و در داخل کشور آن را تولید می کند. در این مطلب تولیدکنندگان نبشی سایز بزرگ معرفی شده است.

نبشی چیست؟

نبشی ها مقاطعی فولادی می باشند و در دسته پروفیل های باز قرار می گیرند. نبشی ها از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده اند و در نقشه ها با علامت L خوانده می شوند. عددی نیز در جلوی L  قرار می گیرد که نشان دهنده سایز بال های نبشی می باشد. نبشی ها در دو نوع نبشی بال مساوی و بال نامساوی تولید می شوند و به مصارف مختلفی می رسند. نبشی ها دارای دو مشخصه اندازه بال ها و ضخامت می باشند که با توجه به این مشخصه ها نیز نامگذاری می شوند. نبشی ها را ساختمان به صورت منفرد و مرکب به کار می روند و از آنها جهت اتصالات مختلف استفاده می کنند.

نبشی L 20*10*3  نشان دهنده نبشی با طول بال های 20 و 10 سانتی متر می باشد و عدد 3 نیز نشان دهنده ضخامت نبشی می باشد.

ایران یکی از تولیدکنندگان نبشی سایز بزرگ

نبشی ها را در سایزهای مختلفی تولید می کنند اما ساخت نبشی با سایز بزرگتر کمی پیچیده تر است و در سال های گذشته کشور ما قادر به تولید آن نبود و این محصول از اروپا و چین وارد می شد.

 در حال حاضر کشور ما به تولید نبشی های با سایز 13 تا 20 میلی متری می پردازد و میزان تولید آن 300 هزار تن می باشد. تولید نبشی سایز بزرگ باعث می شود تا کشور نیازی به واردات این محصول از دیگر کشورها نداشته باشد و مقدار 500 تا 600 میلیون دلار در بخش آهن آلات صرفه جویی گردد.

تولیدکنندگان نبشی سایز بزرگ از استانداردهای مختلفی مانند استانداردهای 1001، 9001 و OHSAS 18001 بهره می برند. نبشی های سایز بزرگ به کشورهای همسایه مانند ارمنستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می شود.

با اضافه شدن ایران به جمع تولیدکنندگان نبشی سایز بزرگ ، ایران توانسته است در میان 10 کشور فولادساز برتر در دنیا قرار بگیرد و در سال گذشته میزان 25 میلیون تن شمش های فولادی را به بازارهای داخلی و همچنین کشورهای خارجی صادر کرده است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرین.

همچنین بخوانید:

قیمت نبشی گالوانیزه

فروش نبشی و ناودانی در بازار