امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

نبشی پانچ شده

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/21 0

نبشی پانچ شده که به آن نبشی صفر نیز گفته می شود یکی از قطعاتی است که هیچ یک از ابعاد بتن را در خود جای نمی دهد. از این نوع نبشی معمولا در هنگام اتصال قالب آویز به قالب کف پوتر استفاده می کنند و به قالب بندی تیرها می پردازند. این قطعه از قطعات بسیار کاربرد می باشد.…

نبشی پانچ شده که به آن نبشی صفر نیز گفته می شود یکی از قطعاتی است که هیچ یک از ابعاد بتن را در خود جای نمی دهد. از این نوع نبشی معمولا در هنگام اتصال قالب آویز به قالب کف پوتر استفاده می کنند و به قالب بندی تیرها می پردازند. این قطعه از قطعات بسیار کاربرد می باشد. در ادامه مطلب به معرفی کامل آن پرداخته شده است.

نبشی پانچ شده چیست؟

جهت قالب بندی فلزی ابزارهای مختلفی استفاده می شود که نبشی پانچ یکی از این ابزار است. این قطعه را زمانی استفاده می کنند که جهت اتصال دو قالب که در گوشه هستند، نمی توان از کنج بیرونی استفاده کرد؛ نبشی پانچ شده در این جا به کار خواهد آمد. در واقع کار این نوع نبشی این است که دو قالبی که در گوشه هستند را با زاویه 90 درجه به یکدیگر متصل کند. در این صورت گوشه بتن مانند گوشه بیرونی تیز می گردد.

نبشی پانچ شده دارای عرض 10 سانتی متری می باشد و بعد از این که خمیدگی طولی بر روی آن انجام گرفت و سوراخ هایی توسط دستگاه های پانچ بر وی آن ایجاد شد می تواند دو قالب را به یکدیگر متصل نماید.

همانطور که گفته شد از این قطعه در قالب بندی فلزی استفاده می شود. نیاز است تا در ادامه به معرفی قالب فلزی بپردازیم.

قالب بندی فلزی چیست؟

قالب بندی فلزی در واقع عملیاتی است که جهت نگه داری میلگردها و بتن خیس انجام می شود. به طور کلی برای این که بتن ریزی انجام شود باید قالب بندی و آرماتورگذاری انجام گیرد. برای قالب بندی، قالب های فلزی به صورت پیش ساخته وجود دارند. این کار به این علت است که قطعات از استاندارد بهتری بهره ببرند.

متعلقات مورد استفاده در قالب بندی

جهت قالب بندی انواع مختلفی از قطعات استفاده می شوند. متعلقاتی که در قالب بتن استفاده می شوند عبارتند از: نبشی پانچ شده، تسمه قالب، سولجر قالب بندی، شاقول قالب، واشر دو لوله، بست قورباغه ای، پین و گوه، براکت، مهره بلت خروسکی، گیره قالب و …

این قطعات هر یک در موارد به خصوصی به کار می روند و در قالب بندی مورد استفاده قرار می گیرند.

ابعاد و مشخصات نبشی پانچ شده

نبشی پانچ در دو عرض لبه 5 و 6 سانتی متری و ضخامت برابر 3 و 4 میلی متری تولید و به بازار عرضه می شود. طول این قطعه بستگیی به سفارش مشتری دارد و از 1 تا 3 متر به مشتری تحویل داده می شود. مقدار مصرف این قطعه نیز به نظر قالب بند وابسته است و می تواند متفاوت باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.


برچسب‌ها: