امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

نرخ فولاد در بازار های جهانی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/18 0

صنعت فولاد یکی از مهم ترین صنایع کشورهای مختلف محسوب می شود و نقش مهمی در اقتصاد کشورها دارد. نرخ فولاد در بازار های جهانی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که می تواند قیمت فولاد را بالا یا پایین برد. نرخ ارز و دلار یکی از عواملی است که تاثیر مستقیمی بر نرخ جهانی فولاد دارد. شاخص سنگ آهن…

صنعت فولاد یکی از مهم ترین صنایع کشورهای مختلف محسوب می شود و نقش مهمی در اقتصاد کشورها دارد. نرخ فولاد در بازار های جهانی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که می تواند قیمت فولاد را بالا یا پایین برد.

نرخ ارز و دلار یکی از عواملی است که تاثیر مستقیمی بر نرخ جهانی فولاد دارد. شاخص سنگ آهن جهانی بر روی نرخ‌فولاد تاثیر گذار بوده و باید به آن توجه نمود.

در این مقاله به نرخ فولاد در بازارهای جهانی پرداخته شده است.

نرخ فولاد در بازار جهانی

قیمت های جهانی مختلف مانند قیمت ارز و دلار می توانند بر قیمت جهانی فولاد تاثیرگذار باشند. در کشور ما عوامل داخلی و خارجی مختلفی در نرخ‌فولاد تاثیرگذار می باشند.

در سال های اخیر با اعمال تحریم هایی که رئیس جمهوری آمریکا بر ایران اعمال نموده است قیمت فولاد دچار نوسانات شدیدی شده است.

کشورهای با مصرف بالای فولاد، توسعه بیشتری خواهند داشت چرا که فولاد می تواند در زیرساخت های کشورها مانند سیستم حمل و نقل، راه سازی و چنین مواردی کاربرد داشته باشد و از این طریق به پیشرفت و توسعه کشورها کمک نمایند.

قیمت نفت یکی از عوامل موثر بر نرخ فولاد

علاوه بر قیمت دلار، قیمت جهانی نفت یکی دیگر از عواملی است که بر نرخ‌فولاد در بازار‌جهانی تاثیر دارد. واحدهای تولیدی فولاد و آهن نیاز به انرژی دارند و این انرژی نیازمند نفت می باشد. با بالا رفتن قیمت نفت سبب می شود تا کشورهای تولید کننده نفت از نظر اقتصادی پیشرفت نمایند.
عامل دیگری که در نرخ فولاد تاثیرگذار است قیمت مواد خام می باشد که در تعین قیمت مواد خام میزان تولید و مصرف سنگ آهن دخالت دارد.

کشور چین بزرگترین تولید کننده مواد خام در جهان می باشد و به همین دلیل مقدار سنگ آهن تولید شده در این کشور و میزانی که مصرف می کند بر نرخ جهانی فولاد و آهن موثر می باشد.

تورم یکی از عوامل موثر بر نرخ فولاد

درصد زیادی از فولاد دنیا در کشورهای در حال توسعه تولید می شود و کشورهای توسعه یافته کارخانه هایشان را به کشورهایی که در حال توسعه می باشند انتقال می دهند.

میزان تورمی که در کشورهای در حال توسعه وجود دارد می تواند بر قیمت فولاد و آهن تاثیرگذار باشد و همچنین سیاست هایی که کشورهای مختلف دارند نیز بر قیمت آهن موثر خواهد بود.

علاوه بر آن هزینه های حمل و نقل به کشورهای مختلف می تواند قیمت فولاد را جا به جا کرده و افزایش یا کاهش دهد. برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشنساسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

ریل فولادی

اقتصاد ایران بر مبنای فولاد