امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

تاثیر تحریم ها در تولید فولاد

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/30 0

صنعت فولاد یکی از حیاتی ترین صنایعی است که در تمامی کشورهای جهان وجود دارد و قیمت و میزان تولید آن تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد. صادرات فولاد می تواند نقش مهمی را در اقتصاد کشورها ایجاد کند و سبب رونق اقتصادی آن کشور می گردد. کشور ما در سال های اخیر به علت به وجود آمدن تحریم هایی…

صنعت فولاد یکی از حیاتی ترین صنایعی است که در تمامی کشورهای جهان وجود دارد و قیمت و میزان تولید آن تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد. صادرات فولاد می تواند نقش مهمی را در اقتصاد کشورها ایجاد کند و سبب رونق اقتصادی آن کشور می گردد. کشور ما در سال های اخیر به علت به وجود آمدن تحریم هایی که توسط آمریکا صورت گرفته است در صنعت فولاد خود دچار مشکلاتی شده است و اقتصاد کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. این مقاله به تاثیر تحریم ها در تولید فولاد پرداخته است.

معرفی صنعت فولاد و تاثیر آن در اقتصاد

به آلیاژهایی که مقدار زیادی از آن را آهن تشکیل داده است فولاد می گویند. میزان آلیاژهای به کار رفته در فولادهای مختلف متفاوت می باشد و بسته به نوع کاربردی که دارند مقادیر مختلفی از عناصر مختلف به آنها اضافه می شود. بسته به میزان کربن موجود در فولاد که می تواند از 3 تا 5.1 درصد باشد انواع مختلفی از فولاد مانند آهن و چدن حاصل می شود.

صنعت فولاد می تواند سبب توسعه اقتصادی پایدار در کشورهای مختلف گردد. علاوه بر آن، این صنعت می تواند موجبات اشتغال زایی و بالا رفتن سطح دانش افراد شود. از فولاد در صنایع مختلفی مانند صنایع کشتی سازی، ساخت انواع ماشین ها و تجهیزات صنعتی، صنعت ساختمان و … استفاده فراوانی می گردد و از این طریق رونق اقتصادی به کشورها داده می شود.

تاثیر تحریم ها در تولید فولاد

با تحریم هایی که آمریکا در صنایع فلزی ایران اعمال کرد  تولید و صادرات فولاد ایران دچار مشکلاتی شد اما این تحریم ها مانع رشد و ایجاد فرصت ها نشد و بسیاری از کارخانه های تولید کننده فولاد در ایران علاوه بر قطع نکردن تولیدات خود، میزان تولید را افزایش داده و مانع رکود اقتصادی در این صنعت شده اند.

آمارهای نشان دهنده تاثیر تحریم ها در تولید فولاد

آماری که در تولید آهن برای زمان پس از تحریم ها وجود دار، نشان دهنده این است که میزان تولیدی فولاد در کشور روند افزایشی داشته و به نوعی تحریم ها دور زده شده اند. تولید سالانه آهن در دو سال اخیر به 32 میلیون تن افزایش یافته است و چشم اندازی که برای سال 2025 در صنعت فولاد پیش بینی شده است، مقدار 55 میلیون تن آهن را مد نظر قرار داده است.

فولاد خام تولیدی در سال گذشته مقدار 21 تن بوده است که در سال جاری این مقدار به 26 تن افزایش یافته است.

نکته ای که در رابطه با تاثیر تحریم ها در تولید فولاد وجود دارد این است که میزان دو سوم از فولادی که در کشور تولید می شود صرف مصارف داخلی می گردد و ایران در کنار کشورهای عربستان و عراق جزء پرمصرف ترین کشورها در زمینه فولاد و آهن می باشد.

باید دانست که راه های متعددی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها به مدیریت تحریم ها پرداخت و از رکود اقتصادی در کشور جلوگیری کرد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

سیر تحول فولاد در صنعت خودروسازی

کاربرد ورق قلع فولاد