امروز : پنج شنبه 9 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

کاربرد پروفیل آبرو

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/05/08 0

در این پست قصد داریم در مورد کاربرد پروفیل آبرو  بحث کنیم پروفیل آبرو در صنعت ساختمان سازی پروفیل آبرو از مقاطع بسیار پر مصرف در ساختمان سازی است که به طور کلی کاربرد های فراوانی داشته و امروزه از محبوبیت خاصی برخوردار است. این محصول به عنوان مسیر حرکت آب از سمت سقف به سمت شیروانی است که به…

در این پست قصد داریم در مورد کاربرد پروفیل آبرو  بحث کنیم

پروفیل آبرو در صنعت ساختمان سازی

پروفیل آبرو از مقاطع بسیار پر مصرف در ساختمان سازی است که به طور کلی کاربرد های فراوانی داشته و امروزه از محبوبیت خاصی برخوردار است. این محصول به عنوان مسیر حرکت آب از سمت سقف به سمت شیروانی است که به اصطلاح به ناودانی مشهور است. 

عموما در صنعت ساختمان سازی پروفیل در حالت های گوناگون و مختلف به بازار عرضه می شود که از نمونه های بارز این نوع پروفیل می توان به نام های پروفیل پروفیل نبشی، نوار کنج و غیره معروف هستند. از پروفیل آبرو بیشتر در مواردی مثل سقف شیروانی ها جهت هدایت مسیر آب به طرف زمین و مانع از خیس شدن روی سطح سقف می شود. درکل از پروفیل در جهت ساختن انواع درب و پنجره در ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می شود که موضوع مورد بحث ما در این مقاله پروفیل آبرو می باشد. معنی دقیق پروفیل به عبارتی یعنی این که در طول معینی سطح ثابتی را حفظ کنید.  

کاربرد پروفیل آبرو به چه شکلی است؟

در آغاز لازم است به این نکته اشاره کنیم که باید پروفیل به شکلی تولید شود که وزن سبکی داشته و به سادگی در سطحی بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و بر روی سطحی شیبدار جای گیرد. از مصارف دیگر پروفیل آبرو بر روی ساندویچ پانل های سقفی است که دلیل نصب آن در واقع هدایت کردن مسیر آب حاصل از بارندگی ها از جمله برف و باران به سمت پایین می باشد. به خاطر داشته باشید که جهت نصب پروفیل آبرو روی ساندویچ پانل یا سقف های شیران یحتما نکات ایمنی را رعایت کنید تا از به وجود آمدن هرگونه خسارت جانی یا مالی پیشگیری کنید. 

انواع پروفیل آبرو

نام دیگر پروفیل آبرو، گاتر شیروانی است که معمولا در بخش های انتهایی ساختمان قرار گرفته و در انواع گوناگون و مختلف به بازار عرضه می شود. انواع گوناگون آبرو در صنعت عبارت اند از:

  • لندنی
  • جعبه ای
  • فیتیله ای

هر کدام از این ابروها با با ورق گالوانیزه ساده و یا گالوانیزه رنگی با قطر و طول مشخصی تولید می شوند.

برای شفاف سازی معنی پروفیل آبرو فیتیله ای باید توضیح دهیم که ضخامت این آبرو حدود چهار دهم میلی متر بوده و طول آن به دو متر می رسد. به خاطر داشته باشید که برای نصب آبرو فیتیله ای حتما نیازمند پروفیل آبرو لندنی هستید.   

 

پروفیل آبرو لندنی

این نوع پروفیل آبرو از ورق های گالوانیزه با قطر 0.4 میلیمتر عرضه می شوند. طول این پروفیل ها تا 3 متر هم می رسد. اما در صورتی که از ورق گالوانیزه رنگی برای تولید آبرو لندنی استفاده شود با ضخامت 0.4 تا 6 میلیمتر تولید و با طول آن نیز به 2 تا 2.5 متر می رسد. پروفیل آبرو در انواع گوناگون و متنوعی تولید می شود و برای هدایت مسیر آب بسیار مناسب هستند. از ایرادات وارد شده به این نوع پروفیل خوردگی یا پوسیده شدن ابرو در گذر زمان بوده که اگر این مشکل پیش آمد حتما باید اقدام به رفع مشکل برآیید و ناودانی را تعویض کنید تا از به وجود آمدن خسارت های احتمالی جلوگیری کنید.

نحوه استفاده از آبرو در سقف های شیبدار

همانطور که میدانید در سقف های شیبدار باید از پروفیل آبرو استفاده شود اما همیشه مدنظر داشته باشید که برای اجرای آبرو به شرایط آب و هوایی و جوی دقت داشته باشید و پروفیل خود را بر اساس نوع ضخامت و رنگ مطلوب خود انتخاب کنید. گزینش پروفیل آبرو طبق شرایط محیطی خاص خود از موارد مهم و اساسی اجرای کار می باشد تا طول عمر سقف شیروانی شما افزایش پیدا کند. 

نحوه صحیح اجرای پروفیل آبرو روی سقف های شیروانی

در این بخش قصد داریم توضیح مختصری در رابطه با نحوه اجرای پروفیل آبرو به روی سقف های شیروانی دهیم. در مرحله ی اول فریم های سقف را جوش می دهیم. در مرحله بعدی فریم را به ناودانی آبرو وصل کرده و خمکاری و جوشکاری شروع می شود. دقت کنید که بعد از انجام جوشکاری نوبت به جوش دادن ورق دامپا می رسد. به خاطر بسپارید که هنگام جوشکاری حتما از ابزار ایمنی و نکات امنیتی استفاده کنید. این عمل باید با دقت بالا صورت گیرد زیرا نصب پروفیل آبرو بر روی سقف جهت پیشگیری از نفوذ و وارد شدن آب به داخل محل اتصال سقف پیشگیری شود و محکم کاری های خاصی انجام شود. 

همیشه توجه داشته باشید  که برای گاتر شیروانی از با کیفیت ترین نوع پروفیل آبرو و مرغوب ترین گالوانیزه استفاده کنید. زیرا در صورتی که از ابروهای معمولی بدون پوشش گالوانیزه استفاده نمایید در اثر رطوبت ناشی از بارندگی به سرعت پوسیده و شکننده شده و سقف ساختمان شما را دچار آسیب می نماید. برای سفارش پروفیل آبرو، ورق گالوانیزه و انواع گاتر های شیروانی از بهترین عرضه کننده ها و معتبرترین تامین کنندگان راهنمایی بگیرید. آهن آنلاین آرسیس فولاد متخصص در سقف شیروانی و فروش گاتر های شیروانیو همچنین محصولات دیگر مثل نبشی و ناودانی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.