امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

قیمت نبشی آلومینیومی در بازار

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/09 0

نبشی ها از مقاطع پر استفاده و مهم در صنعت ساختمان می باشند و در دسته پروفیل های باز جای می گیرند. از این مقاطع در موارد مختلفی مانند اتصالات ستون به صفحه فونداسیون و همچنین ساخت خرپا استفاده می شود. افراد فعال در حوزه ساخت و ساز و مهندسین ساختمانی با این پروفیل زیاد سرو کار دارند و نیاز…

نبشی ها از مقاطع پر استفاده و مهم در صنعت ساختمان می باشند و در دسته پروفیل های باز جای می گیرند. از این مقاطع در موارد مختلفی مانند اتصالات ستون به صفحه فونداسیون و همچنین ساخت خرپا استفاده می شود. افراد فعال در حوزه ساخت و ساز و مهندسین ساختمانی با این پروفیل زیاد سرو کار دارند و نیاز است تا با ویژگی های آن و انواعی که دارد آشنا باشند. نبشی آلومینیومی یکی از انواع نبشی ها می باشد که در مصارف ویژه ای استفاده می شود. همانطور که می دانید قیمت آهن آلات به نوسانات بازار آهن وابسته است و از این رو قیمت نبشی آلومینیومی در بازار نیز ثابت نبوده و وابسته به قیمت جهانی آهن می باشد. در ادامه به معرفی نبشی آلومینیوم و کاربردهای آن پرداخته شده است.

معرفی نبشی

می توان گفت نبشی یکی از مهم ترین مصالحی است که در صنایع مختلف و به ویژه ساختمان سازی استفاده می شود. نبشی ها را می توان به صورت منفرد در ساختمان به کار برد. همچنین امکان ترکیب آن با دیگر مقاطع نیز وجود دارد و به صورت ترکیبی نیز استفاده می شود. نبشی از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده است و در نقشه با نام L خوانده می شود. عددی نیز در جلوی L قرار داده می شود که نشان دهنده اندازه نبشی می باشد.

به طور کلی نبشی ها دارای دو ویژگی و مشخصه می باشند که معمولا نبشی ها را با این مشخصات شناسایی می کنند. یکی از این مشخصه ها ضخامت و دیگری اندازه بال می باشد.

روش تولید نبشی

نبشی ها را توسط دو روش فابریک و پرسی تولید می کنند. در روش پرسی در ابتدا نیاز است تا ورق ها را از وسط خم کرده و سپس به وسیله دستگاه رول فرمینگ به آن شکل نبشی بدهند. اما در روش فابریک ابتدا شمش های فولادی را وارد کوره های با حرارت بالا می کنند و سپس آن را از قفسه های نورد ابتدایی عبور میدهند. در این مرحله می توان طول نبشی را کم یا زیاد کرد. پس از آن با عبور نبشی ها از قفسه های نورد میانی و انتهایی شکل نهایی نبشی حاصل می شود.

انواع نبشی

نبشی ها در دو نوع کلی نبشی بال مساوی و بال نامساوی طبقه بندی می شوند که هر یک را در موارد خاصی به مصرف می رسانند. استفاده از نبشی های بال مساوی کاربرد گسترده تری دارد. همچنین نبشی ها را با توجه به جنسی که دارند در انواع مختلفی تولید می کنند. نبشی استیل، نبشی گالوانیزه و نبشی آلومینیوم از آن دسته می باشند.

نبشی آلومینیومی

نبشی آلومینیومی را از آلومینیوم می سازند. آلومینیوم فلزی بسیار سبک می باشد و به علت خواص ویژه ای که دارد استقبال زیادی از آن در صنایع مختلف می شود. این نوع نبشی دارای دوام و استحکام بالایی می باشد و در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می  دهد. همچنین ظاهر این نبشی بسیار زیباست و از از این رو از آن در مواردی مانند ساخت کابینت، دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شود. همچنین در ساخت کفی کامیون ها و چارچوب های مختلف از این نبشی استفاده می شود.

قیمت نبشی آلومینیومی در بازار

در تولید نبشی آلومینیومی از مواد اولیه با کیفیت های متفاوت استفاده می شود و همچنین رنگ پودری آنادایز مورد استفاده در عملیات پایانی متفاوت می باشد. قیمت نبشی آلومینیومی در بازار به کیفیت این مواد و همچنین نوسانات قیمت آهن و دلار بستگی دارد. شما می توانید با تماس با مشاورین آرسیس فولاد از آخرین قیمت ها آگاهی پیدا کنید.

همچنین بخوانید:

نبشی بال مساوی و نامساوی

فروش نبشی در بازار