امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

از صفرتا صد ناودانی سبک و سنگین

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/03 0

ناودانی یکی از انواع پروفیل های پر استفاده در ساختمان می باشد که در دسته پروفیل های باز قرار می گیرد. این مقاطع را در انواع مختلف تولید می کنند و هر یک را در مصارف خاصی به کار می برند. همچنین روش تولید ناودانی به دو صورت متفاوت ممکن می باشد که در نهایت در قیمت آن تاثیرگذار خواهد…

ناودانی یکی از انواع پروفیل های پر استفاده در ساختمان می باشد که در دسته پروفیل های باز قرار می گیرد. این مقاطع را در انواع مختلف تولید می کنند و هر یک را در مصارف خاصی به کار می برند. همچنین روش تولید ناودانی به دو صورت متفاوت ممکن می باشد که در نهایت در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. ناودانی ها را در ک دسته بندی به دو دسته ناودانی سبک و سنگین تقسیم می کنند که تفاوت اصلی آنها در وزنی که دارند می باشند. در این مقاله از صفر تا صد ناودانی سبک و سنگین گفته شده است.

ناودانی چیست؟

در ساخت یک ساختمان محصولات مختلفی به کار گرفته می شود ک یکی از این محصولات ناودانی می باشند. ناودانی ها مقاطعی به شکل U می باشند که از یک جان که به صورت افقی قرار گرفته و دو بال عمود بر آن تشکیل شده اند. ناودانی ها را از بیلت هایی که جنس فولاد کربنی دارند تهیه می کنند. روش تولید آنها در ادامه گفته شده است.

نحوه تولید ناودانی

اگر می خواهید که از صفر تا صد ناودانی سبک و سنگین را بدانید باید در ابتدا با نحوه تولید ناودانی ها آشنا باشید. ناودانی ها را به دو شیوه فابریک و پرسی تولید می کنند. در روش فابریک ناودانی از ابتدا به صورت ناودانی از خط تولید خارج می شود. برای تولید آن در ابتدا شمش ها را به درون کوره های مخصوص با حرارت بالا قرار می دهند، سپس آن را از قفسه های اولیه عبور می دهند تا بتوانند طول آنها را کوتاه کنند. پس از آن لازم است تا برای این که شکل ناودانی حاصل شود آن را از قفسه های میانی و پایانی نیز عبور دهند که در نهایت ناودانی U شکل به دست می آید.

در روش پرسی ورق های فولادی را برش زده و سپس توسط دستگاه های پرس آن ها را پرس کاری می کنند و شکل ناودانی را به آن می دهند.

انواع ناودانی

با توجه به کاربرد وسیعی که ناودانی ها دارند آنها را در انواع مختلفی تولید می کنند که از هر یک در مورد خاصی استفاده می شود. در یک دسته بندی ناودانی ها را به دو دسته ناودانی ساده و مشبک تقسیم بندی می کنند. برای تولید ناودانی ساده از ورق  گرم گالوانیزه توسط یکی از روش های سرد و گرم استفاده می شود و برای تولید ناودانی مشبک از ورق گرم گالوانیزه توسط  هر دو روش گرم و سرد استفاده می گردد.

همچنین ناودانی ها را بر اساس جنسی که دارند نیز در انواع ناودانی گالوانیزه، ناودانی استیل، ناودانی آلومینیوم و … دسته بندی می کنند.

از صفر تا صد ناودانی سبک و سنگین

ناودانی ها را بر اساس وزنی که دارند نیز در دو دسته ناودانی سبک و سنگین قرار می دهند. وزن ناودانی سبک مطابق با وزنی  که برای آن در جدول استاندارد اشتال وجود دارد نمی باشد و ابعاد و اندازه های آن کمتر از مقدار استانداردی است که در جدول اشتال در نظر گرفته شده است.

ناودانی سنگین دارای ابعاد و اندازه هایی دقیقا مطابق با جدول اشتال می باشد و آن را بر طبق ابعادی که در جدول اشتال درج شده است تولید می کنند. به علت وزن کمتر ناودانی سبک، قیمت آن نسبت به ناودانی سنگین ارزان تر می باشد. کارخانه های تولید کننده ناودانی در ایران بیشتر به تولید ناودانی سبک می پردازند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ناودانی، قیمت نبشی و…. با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

نحوه نصب ناودانی شیروانی

ناودانی گالوانیزه