امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

کوره قوس الکتریکی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/11 0

در کارخانه های فولادسازی برای ذوب فلزات و تولید محصولات و قطعات مختلف از روش های مختلفی استفاده می شود که از این روش ها می توان به روش کوره قوس الکتریکی و روش کوره ذوب القایی نام برد. روش کوره قوس الکتریکی روشی پرکاربرد در ذوب فلزات می باشد که در آن کوره را با استفاده از یک قوس…

در کارخانه های فولادسازی برای ذوب فلزات و تولید محصولات و قطعات مختلف از روش های مختلفی استفاده می شود که از این روش ها می توان به روش کوره قوس الکتریکی و روش کوره ذوب القایی نام برد.

روش کوره قوس الکتریکی روشی پرکاربرد در ذوب فلزات می باشد که در آن کوره را با استفاده از یک قوس الکتریکی گرم کرده و فلزات را ذوب می کنند.

در ادامه به ارائه توضیحات جامعی در رابطه با این روش پرداخته شده است.

کوره قوس الکتریکی چیست؟

کوره قوس الکتریکی، کوره ای می باشد که در آن از موادی استفاده کرده و فولاد و آهن را ذوب می کنند.

این کوره ها در جنس ها و اندازه های مختلفی وجود دارند که از میان آنها می توان به کوره چدن و فولاد اشاره کرد. دما در این کورره ها بسیار بالا بوده و در بالاترین حالت ممکن است تا 3000 درجه سانتیگراد نیز برسد.

ساختار این کوره ها به گونه ای است که در آن ها چند الکترود گرافیتی و یک شارژ فلزی وجود دارد. در بین الکترودها و همچنین بین الکترود و شارژ فلزی از طریق انرژی الکتریکی یک قوس به وجود می آورند که حرارت بالایی تولید می کند و در نهایت منجر به ذوب شدن فلزات می گردد.

مکانیسم عمل کوره قوس الکتریکی

در صورتی که قوس در میان الکترود و شارژ فلزی برقرار گردد به آن قوسی مستقیم و یا قوس به بار کوره، و اگر قوس بین دو الکترود ایجاد شود به آن قوس غیر مستقیم گفته می شود.
برای شارژ شدن کوره سبدهایی وجود دارند که در کف آنها تکه هایی با طناب متصل شده است که با قرار گرفتن این سبدها بر روی کوره طناب ها می سورند و شارژ وارد کوره می گردد.

برای انتقال دادن جریان برق به الکترودها از دکل بازوی نگه دارنده استفاده می گردد. کوره را به صورت کج بر روی سکویی قرار می دهند تا بتوان فلزات ذوب شده را به ظرف های دیگر منتقل کرد.

مواد مصرفی در کوره قوس الکتریکی

برای کمک به ذوب فولاد علاوه بر حرارت در کوره ها از مواد کمکی نیز استفاده می کنند. کربن یکی از موادی است که آن را برای آنالیز نهایی ذوب به کار می برند.

همچنین آلیاژها و فروآلیاژهای مختلفی می تواند به کوره اضافه شود که از این مواد می توان به فروسیلیسیم، فروسیلیکو منگنز و … اشاره کرد.

آهک نیز به عنوان یکی از مهم ترین مواد کمک ذوب به کوره های قوس‌الکتریکی افزوده می شود و می تواند باعث تصفیه مواد مذاب گردد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی، قیمت میلگرد و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.