امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

کاربرد ورق مسی و بررسی ویژگی های آن

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/12/03 0

کاربرد ورق مسی و بررسی ویژگی های آن - ورق مسی صفحه هایی از جنس مس هستند که در ضخامت های گوناگونی تولید می شوند. مس فلزی قهوه ای رنگ مایل به قرمز است که انعطاف پذیری بالایی داشته و دارای قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی است. هدایت الکتریکی مس، بعد از نقره بیشتر از سایر فلزات است. مس…

کاربرد ورق مسی و بررسی ویژگی های آن – ورق مسی صفحه هایی از جنس مس هستند که در ضخامت های گوناگونی تولید می شوند. مس فلزی قهوه ای رنگ مایل به قرمز است که انعطاف پذیری بالایی داشته و دارای قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی است. هدایت الکتریکی مس، بعد از نقره بیشتر از سایر فلزات است. مس عنصری جامد در جدول تناوبی با نماد شیمیایی CU است که غیر قابل احتراق است و در هنگام خالص بودن رسانای خوب برق است.

ویژگی های ورق مسی

یکی از ویژگی های ورق مسی هدایت حرارتی و تغییر شکل آن است که در خلوص بالای ورق مسی در کاربرد های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • مقاومت خوب در برابر خوردگی
  • انعطاف پذیری و قدرت فوق العاده زیاد
  • استحکام کششی بالاتر از فولاد
  • قابلیت جوشکاری و شکل پذیری
  • قابلیت ماشین کاری
  • گرم کاری و سرد کاری

نرم بودن و چقرمگی بالا از دیگر ویژگی های برجسته ورق مسی می باشند.

کاربرد ورق مسی

بر اساس ویژگی هایی که ورق مسی دارد در صنایع مختلفی به کار می رود.

خاصیت انعطاف پذیری آن باعث شده است در صنعت لوله کشی مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی هدایت الکتریکی در الکترو مغناطیس ها و موتور های الکتریکی و هدایت موج، آن را پرکاربرد کرده است.

خاصیت انتقال حرارت باعث شده است ورق مسی در محصولات آشپزخانه مانند ظروف مسی و … مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد جالبی که در مورد ورق های مسی وجود دارد این است که می توان با آن بطری مسی ساخت و برای نگهداری آب از آن استفاده نمود که این موضوع می تواند برای سلامتی انسان مفید باشد.

کاربرد مس در صنعت برق

صنعت برق یکی از بزرگ ترین صنایعی است که از ورق های مسی بیشترین استفاده را می کند. زیرا مس برای انتقال برق قیمت مناسبی دارد. خاصیت انعطاف پذیری و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی باعث شده است مس جزو ایمن ترین انتقال دهنده برای ساخت سیم شناخته شود. این فلز برای بخش اصلی موتور ها و تبدیل کننده ها بسیار کاربردی و مناسب است و همچنین در کابل های برق هم به صورت عایق بندی و هم به صورت عایق بندی نشده برای ولتاژ های پایین و متوسط و یا بالا به کار می رود.

کاربرد مس در ساختمان سازی

بام های مسی علاوه بر زیبایی در شرایط آب و هوایی سخت مقاومت بالایی دارند. به خاطر مقاومت این فلز در برابر آب باران در بام سازی ساختمان های عمومی، ساختمان های تجاری و خانه ها استفاده می شود.

در سیستم های آب رسانی و گرمایی ساختمان ها، ایمنی خوبی ایجاد میکند . و در سیستم های آب رسانی، از آب آشامیدنی در برابر هر گونه میکروب محافظت می کند.  ورق مس بر خلاف لوله های پلاستیکی نمی سوزد و ذوب نمی شود. و در صورتی که آتش سوزی رخ دهد گاز های سمی تولید نمی کند.

کاربرد ورق مس در بیولوژی

وجود عنصر مس برای کلیه گیاهان حیوانات و انسان ها ضروری می باشد. میزان عنصر مس در روز برای بزرگسالان 0/9 میلی گرم می باشد. مس به مقدار کمی در تولید کلروفیل، پروتئین، کربوهیدرات ها و فعال سازی برخی از آنزیم ها مورد نیاز است. در گیاهان کمبود مس باعث می شود برگ ها کوچک بمانند و سر شاخه های جوان دچار سوختگی می شوند. هر چه واکنش خاک اسیدی تر باشد مس برای گیاهان قابل استفاده تر خواهد بود.

کاربرد ورق مسی در صنعت و هنر

از ورق مسی در هنر و به طور کل در صنایعی مانند فلزکاری، صنایع ساختمانی، فلزکاری، متالوژی و …. استفاده می شود. اما صنعت هنر از ظریف ترین و حذاب ترین کاربرد های ورق مسی است. هنر برجسته کاری روی ورق مس که به هنر قلم زنی روی مس شهرت دارد روش جالبی برای ایجاد طرح های خاص از فلز است. هنرمندان با قلم های گوناگون در ابعاد مختلف و همچنین استفاده از چکش به ایجاد طرح های حذاب روی ورق مسی و صفحات اقدام می کنند. فلز مس به دلیل ویژگی خاص خود که همان خاصیت چکش خوری است نسبت به سایر فلزات در هنر قلم زنی بسیار محبوب تر است. از دیگر کاربرد های ورق مسی می توان به موارد مورد استفاده از آن در صنعت اشاره کرد زیرا به طور کل به دلیل داشتن خاصیت انتقال الکتریکی و طول عمر زیاد از نظر هدایت الکتریکی و منتقل کردن حرارت در سایر فلزات بسیار پرمصرف است.

کاربرد ورق مسی در پزشکی

ورق مس فاقد هر گونه خطر و بیماری خاص است حتی راه درمان خیلی از بیماری هاست. حتی خیلی از مردم در براربر سرماخوردگی به طریق مس استقامت بدن خود را افزایش می دهند. استفاده دیگر ورق مسی در پزشکی به عنوان عامل ضد قارچ است که سولفات مس از مواد اصلی نگه دارنده چوب است.

آلیاژ های ریخته گری ورق مسی

آلیاژ های موجود در رول مس خیل خوب ریخته گری می شوند و استقامت کششی این آلیاژ به میزان درصد فلزات بستگی دارد. به طور کل آلیاژ های ورق خمیری مس در ابتدا به شکل بلوک های گرد و چهارگوش ترکیب می شوند وسپس با روش های پرس کاری، نوردکاری و …. در قالب ورق مسی به وجود می آید. در صورت به کاربردن سرب در آلیاژ ورق مسی، خاصیت براده برداری را بالا برده و به دلیل جداشدن براده های جهنده این ورق مسی به آن آلیاژ اتومات نیز گفته می شود. آرسیس فولاد ارائه دهنده انواع ورق مسی در بهترین و مناسب ترین قیمت. با ما در تماس باشید.

قیمت ورق مسی

برای اطلاع از قیمت ورق فلزی مسی و همچنین قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی و قیمت ناودانی با آرسیس فولاد تماس بگیرید.

 


برچسب‌ها: