امروز : سه شنبه 28 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

همه چیز در مورد کاربرد ناودانی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/11/15 0

ناودانی چیست ؟ پروفیل هایی هستند که به صورت خمیده و به طور کلی به صورت حرف U انگلیسی می باشند و در صنعت و بازار با نام مختصر ناودانی شناخته می شود. در این مطلب از آرسیس فولاد کاربرد ناودانی را بررسی می‌کنیم. روش های تولید ناودانی محدود به دو دسته می باشد. اولین روش نوع پرسی می باشد…

ناودانی چیست ؟ پروفیل هایی هستند که به صورت خمیده و به طور کلی به صورت حرف U انگلیسی می باشند و در صنعت و بازار با نام مختصر ناودانی شناخته می شود. در این مطلب از آرسیس فولاد کاربرد ناودانی را بررسی می‌کنیم.

روش های تولید ناودانی محدود به دو دسته می باشد.

  1. اولین روش نوع پرسی می باشد که از طریق دستگاه پرس این محصول تولید و شکل دهی می شود .
  2. دومین روش که با نام روش فابریک شناخته می شود دیگر دستگاه پرس در کار نیست و از همان اول به صورت ناودانی از خط تولید بیرون می آید. همچنین ناودانی ها رامی توان به چند دسته اندی متفاوت تقسیم کرد .  که اولین آن ناودانی از نوع ساده می باشد و دومین نوع آن ناودانی از نوع مشبک می‌باشد.

کاربرد ناودانی به صورت تکی یا جفت در صنعت می باشد که اگر به صورت جفت باشد در ساخت یا استراکچر خرپا یا در بادبند ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اما اگر به صورت تکی آنها را به کار ببرند ، احتمالاً در تیر ها مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین انواع آن در اسکلت های وسایل نقلیه سنگین مثل کامیون و ماشین آلات صنعتی و همچنین استراکچر ها و زیرساخت های دریایی و ساخت و ساز یا ترمیم در موارد بناهای معماری مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ناودانی

انواع ناودانی ها را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود :

کاربرد ناودانی

ناودانی UNP

اقسام ناودانی در بازار

ناودانی ساده:

برای تولید ناودانی صنعتی و ساختمانی از ورق گرم استفاده می کنیم و از دو روش گرم و سرد بهره می گیریم . ناودانی های ساده در اندازه های گوناگون از 8 تا 16 بوده و ارتفاع ناودانی ها از 30 میلی متر تا 400 میلی متر یافت می شود. تفاوت ارتفاع و ابعاد ناودانی ها بسته به نیاز مشتری هاست و قابل تعییر است. از ناودانی ساده بیشتر در ساختن پل های باربر بهره می گیریم.

ناودانی مشبک:

طریقه ی تولید و ساخت

ورق گرم را گالوانیزه کرده و در مصارف مختلف مثل ساختار های کم وزن فولادی، نصب کردن سنگ به شکل خشک و ساختن قفسه های محکم فولادی بهره می گیریم.

ناودانی آلمینیوم:

ناودانی آلمینیوم نوع بسیار پر مصرف در صنعت است که در موارد زیادی مصرف می شود. به عموان مثال می توان به سازه های ساختمانی، برای ساخت در و پنجره ها، برای دکوراسیون و نماسازی آلمینیومی اشاره کرد.

خصوصیات خاص ناودانی آلمینیومی :

کم وزن بودن، استقامت بالا در مقابل خوردگی، انعطاف پذیری و قابلیت تغییر شکل دادن است. از ناودانی آلمینیومی در مواردی مثل ساختن شاسی تریلر ها و کشنده ها، ساخت چارچوب و …. است که در مجموع هر موردی که نیاز به داشتن استقامت در براربر خوردگی و سبک وزنی داشته باشد از ناودانی آلمینیوم استفاده می کنیم. کارشناسان ما در آرسیس فولاد پاسخگوی نیاز شما مشتریان در حوزه ی ناودانی خواهند بود.

از انواع ناودانی در سقف شیروانی ها استفاده می شود که می توان به ناودانی آبرو لندنی و ناودانی شیروانی جعبه ای اشاره کرد.

توضیحات ناودانی آبرو لندنی:

در مواقعی که بارش برف و باران داریم بر روی سطح سقف آب جمع می‌شود و  مشکلات متعددی به وجود می‌آید. در این مواقع استفاده از آبرو لندنی بسیار مهم خواهد بود. محصول آبرو لندنی که ساختار آن (یو پی وی سی) است برای جمع آوری آب جمع شده و انتقال آن در سقف هایی که شیب دارند به کار می رود.  این امر از خیس شدن رهگذران زیر سقف جلوگیری می کند. علت نامگذاری آبروی لندنی به آبروی مخفی وجود قطعه آب رو در قسمت نهایی سقف است که آب درون آن جمع می شود از قسمت دیگر خارج می شود.

ویژگی های ناودانی آبرو لندنی:

در ساختار این ورق از اکسید تیتانیوم استفاده می شود. ورق گالوانیزه در طول زمان پوسیده می شود اما آبرو لندنی در مقابل رطوبت هوا هرگز پوسیده نمی شود. موارد استفاده از شیروانی آبرو در آلاچیق سازی با سقف شیب دار، درسقف ساختمان های شیبدار، در فلاشینگ های قوسی شکل یا هلالی و… است.

 

در این مطلب کاربرد ناودانی را بررسی کردیم. برای مشاوره رایگان در مورد انواع قیمت انواع ناودانی، قیمت نبشی، قیمت ورق فلزی و همچنین قیمت میلگرد و کسب اطلاعات علمی و یا بازاری و صنعتی با کارشناسان شرکت آرسیس فولاد آسمان تماس بگیرید.

شماره تلفن پنج رقمی و سریع برای راهنمایی رایگان یا ثبت سفارش 54774 با پیش شماره تهران 021


برچسب‌ها: