امروز : جمعه 31 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

لوله گالوانیزه چیست

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/26 0

یکی از مهم ترین محصولاتی که در صنعت فولاد تولید می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد لوله فولادی است. صنایع مختلف برای انتقال سیالات از لوله ها استفاده می کنند. لوله ها را در جنس ها و با استفاده از متریال های مختلفی تولید می کنند و هر یک را در شرایط ویژه ای به…

یکی از مهم ترین محصولاتی که در صنعت فولاد تولید می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد لوله فولادی است. صنایع مختلف برای انتقال سیالات از لوله ها استفاده می کنند. لوله ها را در جنس ها و با استفاده از متریال های مختلفی تولید می کنند و هر یک را در شرایط ویژه ای به مصرف می رسانند. یکی از پر استفاده ترین نوع لوله های فولادی، لوله گالوانیزه می باشد که از این نوع لوله به علت خاصیت ضد خوردگی بالایی که دارد در شرایط محیطی دارای رطوبت بالا استفاده می شود. اما این که لوله گالوانیزه چیست و چگونه تولید می شود موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

لوله گالوانیزه چیست

لوله گالوانیزه از انواع پر طرفدار لوله های فولادی است که به آن لوله سفید نیز گفته می شود. این لوله ها از فولاد نرم می باشند و یک لایه از فلز روی بر روی آنها پوشش داده شده است. علت پوشش روی که بر روی این لوله وجود دارد جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن می باشد که باعث شده این لوله مقاومت بالایی در برابر عواملی مانند رطوبت، اسیدهای مختلف و … داشته باشد و در طولانی مدت دچار زنگ زدگی نگردد. این لوله ها را در محیط های مرطوب و شرایطی که آب و رطوبت و اسید به مقدار زیاد وجود دارد مورد استفاده قرار می دهند.

نحوه تولید لوله گالوانیزه چیست

گالوانیزه کردن روشی است که در آن پوششی از فلز روی را بر روی فولاد قرار می دهند تا در مقابل خوردگی محافظت شود. در واقع گالوانیزاسیون یک روش شیمیایی است که در آن با استفاده از یک فلز که خاصیت الکتروشیمیایی ویژه ای داشته باشد استفاده می کنند تا به عنوان یک دیواره حفاظتی از فولاد در مقابل اکسسیژن هوا عمل نماید و با انجام عمل اکسایش و کاهش از زنگ زدن و خورده شدن فولاد جلوگیری کند.

برای این کار از روش غوطه ورسازی گرم استفاده می کنند. بعد از این که چربی لوله ها گرفته شد آن را وارد محلول فلاکس می کنند. پس از آن لوله وارد کوره شده و خشک می شوند. پس از آن لوله ها را در حمامی از فلز روی غوطه ور می سازند تا لایه از روی بر روی آنها قرار گیرد.

کاربردهای لوله گالوانیزه چیست

از لوله های گالوانیزه در مصارف مختلفی مانند انتقال سیالات در صنایع مختلف استفاده می شود. این لوله ها را در گلخانه ها و برای انتقال آب و گاز مورد استفاده قرار می دهند. تخلیه فاضلاب از دیگر کاربردهایی است که برای این لوله ها وجود دارد. در لوله های تهویه هوا از لوله های گالوانیزه استفاده می کنند تا اکسیژن موجود در هوا باعث خوردگی لوله نگردد. به طور کلی از لوله های گالوانیزه در شرایط محیطی مرطوب به علت خاصیت ضد خوردگی آنها استفاده بسیاری می گردد.

برای اطلاع از آخرین قیمت لوله گالوانیزه، همچنین اطلاع از قیمت نبشی و  قیمت ناودانی می توانید با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل نموده و از آخرین قیمت آهن و فولاد در جهان مطلع گردید.