امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

قیمت روز ورق سیاه

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/18 0

قیمت روز ورق سیاه با توجه به نوسانات ارزی و تحولاتی که در بازار اهن به وجود می آید متغیر می باشد. وررق سیاه یکی از پرکاربردترین نوع ورق در بازار می باشد و از این رو به صورت مستقیم بر بازار فولاد تاثیرگذار است. ورق‌فلزی‌سیاه یکی از ورق هایی است که توسط نورد گرم تولید شده و کاربردهای مختلفی…

قیمت روز ورق سیاه با توجه به نوسانات ارزی و تحولاتی که در بازار اهن به وجود می آید متغیر می باشد. وررق سیاه یکی از پرکاربردترین نوع ورق در بازار می باشد و از این رو به صورت مستقیم بر بازار فولاد تاثیرگذار است. ورق‌فلزی‌سیاه یکی از ورق هایی است که توسط نورد گرم تولید شده و کاربردهای مختلفی در صنعت دارد. در این مقاله به معرفی قیمت روز‌ ورق‌سیاه پرداخته شده است.

ورق فلزی سیاه چیست؟

ورق‌فلزی‌سیاه یکی از ورق های آهنی است که دارای سطحی صاف و صیقلی می باشد و به علت این که توسط روش نورد گرم تولید می شود و سطح آن به علت دمای بالا مات می شود به آن ورق‌سیاه (black steel sheet) گفته می شود. ورق‌فلزی‌سیاه با نام ورق ST37 نیز شناخته می شود و به حالت رول و شیت و فابریک در بازار موجود است.

ویژگی های ورق سیاه

  • ورق‌فلزی‌سیاه دارای سطحی ناصاف و پوسته پوسته می باشد که این پوسته پوسته شدن به علت سرد شدن ورق پس از حرارت بالا می باشد.
  • لبه های ورق‌فلزی‌سیاه دارای ناصافی و گردی می باشد که این به علت تغییر حجم ورق در زمان سرد شدن می باشد و این مشخصه برای تولید میلگرد و ورق های ساختمانی مختلف مناسب می باشد.
  • ورق‌فلزی‌سیاه دارای قیمت پایین تری نسبت به نورد سرد می باشد چون این نوع ورق نیاز به پردازش بیشتری دارد.
  • برای سرد کردن ورق‌فلزی‌سیاه دمای اتاق مورد نیاز است و فولاد نرمالیزه خواهد شد.

کاربردهای ورق سیاه

ورق‌های‌سیاه در صنعت کاربردهای فراوانی دارند. از جمله این کاربردها می توان به صنعت خودروسازی و صنعت ساخت و ساز اشاره کرد. کاربردهای دیگر ورق‌فلزی‌سیاه عبارتند از: تولید تجهیزات کشاورزی، سد سازی، کشتی سازی، ساخت وسایل سنگین، ساخت مخازن ویژه، ساخت آبگرمکن، ساخت سوله و ساخت چرخ و رینگ.

ابعاد ورق فلزی‌سیاه

ورق‌فلزی‌سیاه در ابعاد با ضخامت 1.5  تا 100 میلی متر در بازار وجود دارد. در صورت تهیه ورق ها به صورت رول عرض آن ها بین 100، 125 و 200 سانتی متر می باشد. اما ورق‌فلزی‌سیاه در حالت فابریک به ابعاد مورد نیاز مشتری  برش داده می شود.

قیمت روز ورق سیاه

قیمت جهانی آهن دائما در حال نوسان می باشد و با توجه به این نوسانات و همچنین تحولاتی که در بازار ارز و دلار صورت می گیرد قیمت روز ورق‌فلزی‌سیاه و دیگر محصولات آهنی تغییر می کند. قیمت ورق سیاه به عوامل مختلفی مانند ضخامت آن وابسته است. ورق های سیاه 1 میل نسبت به ورق های سیاه 2 میل، 3 میل و 4 میل ارزان تر می باشد. برای دریافت آخرین قیمت ورق فلزی، قیمت ناودانی، قیمت نبشی و دیگر محصولات با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.