امروز : پنج شنبه 9 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

راهنمای خرید مقاطع فولادی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/25 0

راهنمای خرید مقاطع فولادی - لوله های فولادی از مقاطع فولادی بسیار پرکاربرد در تمامی صنایع می باشند. لوله ها به علت این که در انتقال سیالات مختلف مانند آب، نفت و گاز نقش دارند و این انتقال در صنایع مختلف و انواع ساختمان ها صورت می گیرد از مقاطع فولادی پرمصرف می باشند. در هنگام خرید لوله نکات بسیاری…

راهنمای خرید مقاطع فولادی – لوله های فولادی از مقاطع فولادی بسیار پرکاربرد در تمامی صنایع می باشند. لوله ها به علت این که در انتقال سیالات مختلف مانند آب، نفت و گاز نقش دارند و این انتقال در صنایع مختلف و انواع ساختمان ها صورت می گیرد از مقاطع فولادی پرمصرف می باشند.

در هنگام خرید لوله نکات بسیاری است که باید به آنها توجه نمود تا بتوان لوله را متناسب با نیاز خود خریداری کرد. سایز لوله، ضخامت آن، جنس لوله و دیگر موارد از نکاتی است که باید مورد نظر قرار داد.

در این مقاله به معرفی انواع لوله و راهنمای خرید مقاطع فولادی  پرداخته شده است.

معرفی لوله

در سیستم های لوله کشی ساختمان ها و صنایع مختلف از لوله استفاده می شود. لوله ها مقاطع فولادی توخالی می باشند که بسته به نوع کاربرد از متریال های مختلفی در ساخت آنها استفاده می کنند.

از لوله ها برای انتقال گاز، آب و نفت در صنایع مختلف استفاده می شود. برای خرید لوله نیاز است تا در ابتدا به نوع سیالی که می خواهید از لوله برای انتقال آن استفاده کنید توجه نمایید و سپس نوع و جنس لوله مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای خرید لوله به صورت کامل آورده شده است.

راهنمای خرید لوله

در هنگام خرید لوله توجه به نکات بسیاری ضروری می باشد که از آن جمله می توان به ضخامت لوله، جنس لوله، نوع لوله، آلیاژ مورد استفاده در لوله، مقدار و متراژ مورد نیاز لوله و تست ها و استانداردهایی که در ساخت لوله مورد استفاده قرار گرفته اند توجه نمود. لوله ها را در انواع مختلفی تولید می کنند که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

انواع مختلف لوله

در راهنمای خرید مقاطع فولادی منجمله لوله باید به نوع لوله و روش ساخت آن و کاربردی که دارد توجه نمود. به طور کلی لوله ها را در دو نوع لوله درزدار و لوله بدون درز یا مانیسمان تولید می کنند که تفاوت این دو نوع لوله در نحوه جوش دادن آنها می باشد.
در لوله های درزدار دو سر لوله را خم کرده و توسط دستگاه های جوش مخصوص آن را به هم جوش می دهند.

روش جوشکاری مقاومت الکتریکی یا ERW و روش جوش ذوبی الکتریکی یا EFW از انواع روش های جوشکاری به کار رفته در لوله های درزدار می باشد.

در صورتی که در لوله های درزدار از آلیاژهایی که دارای کیفیت بالا باشند استفاده گردد امکان خوردگی درز بسیار کم خواهد شد.

لوله های بدون درز یا مانیسمان از انواع دیگر لوله می باشند که آنها را به وسیله روش نورد گرم تولید می کنند. به علت فرایند تولیدی که این لوله ها دارند دارای قیمت بالاتری نسبت به لوله های درزدار می باشند.

پس از داغ کردن شمش های فولادی یک سوراخ در میان آن ایجاد کرده و پس از چرخش و کشش این شمش، طول و ضخامت آن را توسط نورد گرم تنظیم می کنند تا لوله نهایی حاصل شود.

صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و صنایعی که در حرارت های بالا کار می کنند از این نوع لوله استفاده بسیاری می کنند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.