امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

تیرآهن و انواع آن

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/04/03 0

حتما پیش آمده که بارها و بارها نام تیرآهن به گوشتان خورده است اما با ظاهر و مشخصات و کاربردهای آن آشنایی نداشته باشید. تیرآهن یکی از مهم ترین پروفیل هایی است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای این که ساختمان در مقابل تنش های مختلف مقاومت بالایی از خود نشان دهد از این پروفیل…

حتما پیش آمده که بارها و بارها نام تیرآهن به گوشتان خورده است اما با ظاهر و مشخصات و کاربردهای آن آشنایی نداشته باشید. تیرآهن یکی از مهم ترین پروفیل هایی است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای این که ساختمان در مقابل تنش های مختلف مقاومت بالایی از خود نشان دهد از این پروفیل استفاده می کنند. تیرآهن ها را در انواع مختلف و با توجه به استانداردهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می کنند و هر یک را در موردی خاص به کاربرد می رسانند. در این مقاله به معرفی تیرآهن و انواع آن پرداخته شده است.

معرفی تیرآهن و انواع آن

همان گونه که گفته شد از مهم ترین پروفیل هایی که در ساختمانی از آن استفاده فراوانی می شود تیرآهن می باشد. به علت حساسیتی که تیرآهن ها دارند در هنگام ساخت آنها توجه و دقت زیادی به کار گرفته می شود. تیرآهن و انواع آن را علاوه بر ساختمان سازی در انواع پروژه های صنعتی نیز به کار می برند. روش تولید تیرآهن ها نورد گرم می باشد که استانداردهای متعددی در ساخت آنها به کار گرفته می شود.

تیرآهن و انواع آن را با توجه به استانداردهای ساختی که دارند در انواع مختلف طبقه بندی می کنند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

در تولید تیرآهن چه استانداردهایی رعایت می شود؟

در تولید تیرآهن استانداردهای متنوعی رعایت می شود که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. یکی از لاین استانداردها استاندارد IPE می باشد که در این نوع تیرآهن ها مقدار ضخامت بال تیرآهن از ابتدا تا انتها یکسان می باشد. استاندارد دیگری که در تولید تیرآهن وجود دارد استاندارد INP می باشد که در این استاندارد، میزان ضخامت بال های تیرآهن با فاصله گرفتن از بدنه اصلی کاهش می یابد و نازک تر می شود. IPB استاندارد دیگر در تولید تیرآهن می باشد که به تیرآهن های تولید شده توسط این استاندارد تیرآهن هاش نیز گفته می شود.

چرا از تیرآهن استفاده می شود؟

تیرآهن ها دارای ویژگی هایی می باشند که باعث شده از آنها به عنوان یک عنصر اصلی در ساخت انواع سازه ها استفاده شود. یکی از این ویژگی ها این است که با استفاده از تیرآهن می توان در مصرف بیش از اندازه آهن در ساخت ساختمان ها جلوگیری کرد. همچنین مقاومتی که تیرآهن به انواع سازه ها می دهد بسیار زیاد بوده و یکی از مهم ترین ویژگی های تیرآهن می باشد.

با استفاده از تیرآهن سرعت ساخت سازه بسیار بالا خواهد رفت و خطای انسانی در هنگام استفاده از این نوع پروفیل ها بسیار کاهش می یابد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت تیرآهن و همچنین آگاهی از قیمت ورق فلزی و انواع ناودانی نبشی با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های آنها بهره مند گردید.