امروز : پنج شنبه 30 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

ایران در صدر تولید و صادرات فولاد در خاورمیانه

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/21 0

صنعت فولاد هر کشور صنعتی مهم برای آن کشور محسوب شده و در اقتصاد آن کشور نقش اساسی دارد. به وجود آمدن بازارهای صادرات آهن می تواند تا میزان زیادی به رونق اقتصاد کشور کمک نماید. به علت بحران های مختلفی که کشور ما در سال های اخیر با آن درگیر بوده است مانند تحریم های اقتصادی مختلف، صادرات آهن…

صنعت فولاد هر کشور صنعتی مهم برای آن کشور محسوب شده و در اقتصاد آن کشور نقش اساسی دارد. به وجود آمدن بازارهای صادرات آهن می تواند تا میزان زیادی به رونق اقتصاد کشور کمک نماید. به علت بحران های مختلفی که کشور ما در سال های اخیر با آن درگیر بوده است مانند تحریم های اقتصادی مختلف، صادرات آهن ایران در سطح جهانی بسیار کاهش یافته است اما ایران در صدر تولید و صادرات فولاد در خاورمیانه می باشد و پیش بینی می شود این حجم تولید و صادرات در سال های پیش رو نیز افزایش چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به توضیحاتی در رابطه با صادرات فولاد ایران در خاورمیانه پرداخته شده است.

ایران در صدر تولید و صادرات فولاد در خاورمیانه

ایران سال های زیادی است که به علت منابع فولادی که در کشور وجود دارد به تولید فولاد می پردازد. بیش از پنجاه سال است که در بین کشورهای خاورمیانه که به تولید و صادرات فولاد می پردازند رتبه اول را دارد و از این طریق کمک بسیاری را به رونق اقتصادی کشور می کند.

در سال 2018 ایران با تولید 25 میلیون تن فولاد، سهم 69 درصدی را در میان سایر کشورهای خاورمیانه مانند عربستان، قطر و امارات به دست آورد که سهمی قابل توجه می باشد.

کشورهای تولید کننده فولاد در خاورمیانه

علاوه بر ایران کشورهایی مانند قطر، امارات و عربستان نیز به تولید و صادرات فولاد در خاورمیانه می پردازند که در این میان ایران در صدر تولید و صادرات فولاد در خاورمیانه قرار دارد. سهم هر یک از این کشورها در تولید فولاد به این صورت می باشد:

  • عربستان: 15 درصد
  • امارات: 9 درصد
  • قطر: 7 درصد

اما کشورهای ذکر شده و همچنین ایران علاوه بر تولید درصد بالایی از فولاد، مصرف بالایی نیز در این زمینه دارند و  از مصرف کنندگان بزرگ فولاد خاورمیانه به شمار می آیند. مصرف فولاد این کشورها در زیر گفته شده استک

  • ایران: 38%
  • عربستان: 21%
  • امارات: 15%
  • عراق: 6%

با توجه به آمار سه کشور عربستان، امارات و ایران بیش از 70 درصد مصرف فولاد را در خاورمیانه دارند.

وضعیت فعلی صادرات ایران و چشم انداز 1404

در سال 2017 ایران در میان سایر کشورهایی مانند اوکراین، ژاپن، برزیل، و روسیه دارای بالاترین مقدار صادرات فولاد خام بود و سهم ایران از این صادرات حدود 6 میلیون 673 هزار تن فولاد بود. وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرده است که تا سال 1404 میزان صادرات فولاد در کشور ما به 14 میلیون تن برسد که این مقدار رقم بالایی بوده و می تواند کمک بسیاری به اقتصاد کشور نماید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ورق فلزی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

صادرات ورق فلزی

ورق سیاه و کاربرد آن