امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

کاربرد نبشی بال مساوی و بال نامساوی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/06 0

نبشی ها را جهت اهداف مختلفی تولید و به بازار عرضه می کنند. علاوه بر استفاده فراوان از نبشی ها در ساختمان، کاربردهای متنوع دیگری نیز برای آنها در صنایع مختلف وجود دارد. انواع مختلف نبشی ها عبارتند از نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی. نبشی ها را از مواد مختلفی مانند آلومینیوم، استیل یا گالوانیزه می سازند و…

نبشی ها را جهت اهداف مختلفی تولید و به بازار عرضه می کنند. علاوه بر استفاده فراوان از نبشی ها در ساختمان، کاربردهای متنوع دیگری نیز برای آنها در صنایع مختلف وجود دارد. انواع مختلف نبشی ها عبارتند از نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی. نبشی ها را از مواد مختلفی مانند آلومینیوم، استیل یا گالوانیزه می سازند و نبشی های با جنس های مختلف را در محیط های متفاوتی مورد استفاده قرار می دهند. در مقاله پیش رو در رابطه با کاربرد نبشی بال مساوی و بال نامساوی بحث شده است.

معرفی نبشی

یکی از مقاطع فولادی پراستفاده که در انواع مختلفی تولید می شود نبشی می باشد. نبشی ها از انواع پروفیل های باز می باشند و به دو شکل منفرد و ترکیبی در سازه های مختلف استفاده می شوند. نبشی ها در دو نوع اصلی نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی تولید می شوند. کاربرد نبشی بال مساوی و بال نامساوی متفاوت بوده و از هر یک در موارد خاصی استفاده می شود. همچنین نبشی هایی با نام نبشی استیل، نبشی گالوانیزه، نبشی آلومینیوم و … در بازار وجود دارد که به علت استفاده از آلیاژهای مختلف در آنها دارای ویژگی هایی می باشند که استفاده از آنها را در محیط هایی با شرایط خاص مانند محیط های با رطوبت بالا یا محیط هایی که مواد شیمیایی در آنها زیاد است گسترده کرده است.

روش های مختلف تولید نبشی

برای تولید نبشی ها، کارخانه های مختلف از روش های مختلفی استفاده می کنند. دو روش اصلی تولید نبشی عبارتند از: روش پرسی و روش فابریک.

در روش پرسی باید ورق ها را برش داده و آنها را به شکل نبشی خم نمایند تا در نهایت نبشی تولید گردد. در واقع در این روش از ابتدا شکل نبشی وجود ندارد و باید آن را شکل دهی کرد تا نبشی حاصل شود.

در روش فابریک از ابتدای فرایند تولید نبشی وجود دارد و در طی عملیات تولید طول آن را می توان کم یا زیاد کرد. در این روش شمش ها را حرارت داده و از قفسه ای مختلف ابتدایی، میانی و پایانی عبور می دهند تا نبشی حاصل شود.

کاربرد نبشی بال مساوی و بال نامساوی

همان طور که گفته شد نبشی ها در دو نوع بال مساوی و بال نامساوی تولید می شوند. نماد نبشی در نقشه ها L می باشد که عددی در جلوی آن نوشته می شود که نشان دهنده اندازه نبشی خواهد بود. نبشی های بال مساوی دارای بال های یکسانی در طول نبشی می باشند و از آنها برای شکل دادن به گوشه های سازه ها استفاده می شود. در ساخت انواع ماشین آلات، ساخت کشتی ها، راه آهن و … از این نوع نبشی استفاده می شود.

نبشی بال نامساوی همان طور که از نامش پییداست دارای بال هایی با اندازه های متفاوت می باشد. در انواع سازه های مهندسی، مسکونی و غیر مسکونی از این نوع نبشی استفاده می شود. همچنین نبشی بال نامساوی در مواردی مانند دکل های نیرو، زیرساخت های معدن کاری، انواع ماشین های صنعتی، حمل و نقل و … استفاده می شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.