امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

چهار پهلو نرمال

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/05 0

چهار پهلو نرمال یکی از انواع چهار پهلوهای فولادی می باشد که در صنایع مختلف از آن استفاده فراوانی می شود. چهار پهلوها تقریبا شبیه به تسمه می باشند با این تفاوت که از ضخامت بیشتری برخوردارند. چهار پهلوها در انواع و جنس های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها کاربرد ویژه ای دارند. در این مطلب…

چهار پهلو نرمال یکی از انواع چهار پهلوهای فولادی می باشد که در صنایع مختلف از آن استفاده فراوانی می شود. چهار پهلوها تقریبا شبیه به تسمه می باشند با این تفاوت که از ضخامت بیشتری برخوردارند. چهار پهلوها در انواع و جنس های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها کاربرد ویژه ای دارند. در این مطلب به توصیف انواع چهار پهلوها و به ویژه چهار پهلونرمال پرداخته شده است.

چهار پهلو چیست؟

چهار پهلو پروفیلی است که در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. چهار پهلوها مقاطعی 4 گوشه ای می باشند که در سایزها و اندازه های مختلفی وجود دارند. فولادهای CK45، ST52، ST44 و MO40 انواعی از متریال هایی هستند که در ساخت چهار پهلوها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مختلف چهار پهلوها

انواع مختلفی از چهار پهلوها وجود دارند که بسته به نوع شیوه تولید و جنسی که دارند طبقه بندی می کنند. از نظر متد تولید، چهار پهلو ها در سه دسته وجود دارند که عبارتند از چهار‌پهلو نرمال یا نوردی، چهار پهلو ترانس و فابریک. در ادامه با روش تولید این نوع چهار پهلوها آشنا خواهید شد.

روش تهیه چهارپهلو نرمال

برای تولید چهار‌پهلو نرمال در ابتدا فولاد و دیگر مواد را در کوره های ویژه ای قرار می دهند و فولاد را به روش ریخته گری به صورت پیوسته به شکل شمش فولادی می ریزند. سپس شمش ها را در اندازه های مشخص برش می دهند و بعد از آن برای رسیدن به ابعاد دلخواه شمش ها را نورد می کنند. مرحله نورد کردن شمش ها باید در چندین مرحله صورت گیرد که این نورد کردن ها باید در دمای بسیار بالا صورت گیرد. برای ان کار در ابتدا شمشه ها را در کوره های پیش گرم کن قرار می دهند تا آماده ذوب گردند و سپس وارد غلتک های مخصوصی می شوند تا به برش های چهار گوشه ای تبدیل شوند و شکل چهار پهلو به خود بگیرند. هر چه مقطع چهار پهلو کوچکتر باشد نیاز است تا نورد کردن در مراحل بیشتری انجام شود. پروفیل های ایجاد شده دارای ظاهری تیره و سیاه رنگ می باشند که به آن ها چهار‌پهلو نرمال گفته می شود. این نوع چهار پهلو از دقت ابعادی متوسطی برخوردار است.

روش تهیه چهار پهلو نرمال

برای تهیه چهار پهلو ترانس تمام مراحلی که برای تولید چهار‌پهلو نرمال گفته شد نیز باید انجام شود. اما در مرحله آخر نیاز است تا بر روی چهار پهلو پولیش کاری و سنگ زنی صورت گیرد. معمولا این مراحل را چندین مرتبه انجام می دهند تا سطح چهار پهلو صاف شود. این نوع چهار پهلو از دقت ابعادی بیشتری نسبت به چهار‌پهلو نرمال برخوردار است.

کاربرد چهارپهلو نرمال

از چهار‌پهلو نرمال در صنایع مختلفی از جمله ماشین سازی، ساخت اجزای خودرو، ساخت ریل و … استفاده می شود. اما از چهار پهلو ترانس به علت سطح براقی که دارد برای کارهایی که ظاهر اهمیت زیادی دارد استفاده می گردد.

سایز و ابعاد چهار پهلو نرمال

چهار‌پهلو نرمال از نظر اندازه در دو دسته وجود دارد که یکی اندازه زیر 10 میلی متر و دیگری بالای 10 میلی متر می باشد. چهار پهلوهایی که زیر 10 میلی متر می باشند به “خار” معروف هستند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، ناودانی، میلگرد، ورق فلزی و تیرآهن با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.


برچسب‌ها: