امروز : جمعه 31 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

ورق فلزی اسید شویی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/29 0

ورق های فلزی از محصولات پرکاربرد فولادی می باشند که در انواع مختلفی تولید می شوند. یکی از انواع ورق های فلزی، ورق های اسید شویی می باشند که دارای ظاهری براق می باشند و در موارد مختلفی مانند صنایع اتومبیل سازی استفاده می شوند. برای تولید ورق های اسیدشویی آنها را توسط اسید شست و شو می دهند تا…

ورق های فلزی از محصولات پرکاربرد فولادی می باشند که در انواع مختلفی تولید می شوند. یکی از انواع ورق های فلزی، ورق های اسید شویی می باشند که دارای ظاهری براق می باشند و در موارد مختلفی مانند صنایع اتومبیل سازی استفاده می شوند. برای تولید ورق های اسیدشویی آنها را توسط اسید شست و شو می دهند تا دارای ظاهر و سطح براقی گردند. این مقاله به معرفی انواع ورق های فلزی و ورق فلزی اسید شویی پرداخته است.

معرفی ورق فلزی و انواع آن

کارخانه های مختلف ورق های فلزی را در انواع مختلفی تولید کرده و وارد بازار می کنند. هر یک از انواع ورق های فلزی به مصارف گوناگونی می رسند و در موارد مختلفی استفاده می شوند. ورق نورد گرم یا ورق سیاه، ورق نورد سرد یا ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق های رنگی، ورق قلع اندود، ورق اسید شویی و ورق آلومینیوم از انواع ورق های فلزی می باشند. در ادامه به معرفی ورق اسید شویی پرداخته شده است.

ورق فلزی اسید شویی چیست؟

برای تولید ورق اسید شویی از ورق سیاه استفاده می کنند. ورق سیاه ورقی است که آن را توسط فرایند نورد گرم در دماهای بسیار بالا تولید می کنند و دارای ظاهری تیره رنگ می باشد. با استفاده از اسیدهایی مانند HCL (اسید کلریدریک) ورق های سیاه را شست و شو می دهند. در این فرایند شست و شو با اسید زغال هایی که به صورت سطحی بر روی ورق سیاه می باشند از بین رفته و سطح ورق صاف و صیقلی می گردد. این میزان صافی و براق بودن ورق به حدی می رسد که ظاهری شبیه به ورق روغنی پیدا می کند.

نحوه تولید ورق اسید شویی

برای تهیه این ورق ها در ابتدا حوضچه ای سرشار از کلریدریک اسید را آماده سازی می کنند و سپس ورق هایی که به شکل رول می باشند به وسیله قرقره های مخصوص باز کرده و درون این حوضچه قرار می دهند تا سطح آنها از ناخالصی ها پاک شود. سپس بعد از این که ورق ها را از حوضچه خارج کردند باید به وسیله آب شست و شو دهند از اسید پاک گردند. سپس برای خشک کردن ورق ها آنها را از تونل های مخصوصی عبور می دهند که توسط هوای گرم خشک شوند.

از ورق فلزی اسید شویی در چه مواردی استفاده می شود؟

ورق های اسید شویی را در مصارف ساختمانی مختلف مانند تولید انواع لوله ها و پروفیل های مختلف استفاده می کنند. همچنین به علت ظاهر براق و ساختار مقاومی که دارند در صنعت خودروسازی و ساخت رینگ و شاسی مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر موارد کاربرد این ورق ها در ساخت انواع مخازن گاز، مخازن مایعات و مخازن مایعات تحت فشار، ساخت انواع لوله های آب، نفت و گاز و فرم دهی و کشش عمیق سیلندر گاز می باشد.

قیمت ورق فلزی اسید شویی

قیمت این نوع ورق مانند دیگر ورق های فولادی دائما در حال نوسان بوده و به روزرسانی می گردد. تغییر قیمت این ورق ها نتیجه بالا و پایین رفتن قیمت دلار و قیمت جهانی آهن می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

ورق فلزی گرم

ورق فلزی کرکره