امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

هر آنچه در مورد ناودانی باید بدانید

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/04 0

ناودانی یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در ساختمان سازی می باشد که در اندازه ها و ابعاد مختلفی تولید می گردد و به مصارف گوناگونی می رسد. ناودانی ها در دسته پروفیل های باز قرار می گیرند و از یک جان و دو بال تشکیل می شوند. انواع مختلفی از ناودانی ها وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته…

ناودانی یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در ساختمان سازی می باشد که در اندازه ها و ابعاد مختلفی تولید می گردد و به مصارف گوناگونی می رسد. ناودانی ها در دسته پروفیل های باز قرار می گیرند و از یک جان و دو بال تشکیل می شوند. انواع مختلفی از ناودانی ها وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته شده است. همچنین این پروفیل ها روش های تولید متفاوتی را دارند. در ادامه هر آنچه در مورد ناودانی باید بدانید گفته شده است.

هر آنچه در مورد ناودانی باید بدانید

ناودانی ها مقاطعی می باشند که از شمش های فولادی کربنی ساخته می شوند و دارای شکل ظاهری U مانند می باشند. ناودانی از یک جان که به صورت افقی قرار دارد و دو بال که عمود بر جان هستند تشکیل شده است. روش های تولید ناودانی به دو صورت فابریک و پرسی می باشد. در روش فابریک ناودانی از همان ابتدای فرایند تولید به صورت ناودانی از خط تولید خارج می گردد در صورتی که در تولید ناودانی پرسی باید ورق ها برش داده شوند و سپس توسط پرس کاری به شکل ناودانی در آیند.

انواع ناودانی

اگر تمایل دارید از هر آنچه در مورد ناودانی باید بدانید آگاهی داشته باشید باید با انواع مختلف آن نیز آشنا شوید. ناودانی ها را در دو دسته ساده و مشبک تقسیم بندی می کنند. ناودانی های آلومینیومی و استیلی نیز در دسته بندی دیگری قرار می گیرند. ناودانی های ساده را در طراحی کولر به کار می برند و از ناودانی های مشبک در قفسه بندی ها و ساختمان های سبک استفاده می شود. به علت استحکام و دوام بالای ناودانی آلومینیومی آن را در نمای ساختمان، ساخت درب و پنجره، قالب های فلزی و کفی کامیون به کار می برند. ناودانی های استیل نیز به علت خواص ویژه ای که دارند در مواردی که رطوبت و مواد شیمیایی وجود داشته باشد استفاده می کنند.

اندازه های مختلف ناودانی

ناودانی را با توجه به نوع مصرفی که دارند در سایزها و ابعاد مختلفی تولید می کنند. سایزهای معمول ناودانی ها اندازه های 8، 10، 12، 14 و 16 می باشد. ارتفاع ناودانی ها نیز از 30 سانتی متر تا 400 میلی متر می باشد.

ناودانی سبک و سنگین

برای این که بتوانید ناودانی را با آگاهی بیشتری بخرید باید بدانید که ناودانی ها در دو دسته ناودانی سبک و سنگین قرار می گیرند. وزن ناودانی های سبک کمتر از وزن در نظر گرفته شده برای آنها در جدول اشتال می باشد و به همین دلیل از قیمت پایین تری برخوردار هستند. اما ناودانی های سنگین دارای وزنی دقیقا مشابه با جدول اشتال می باشند و قیمت گران تری خواهند داشت. در کشور ما بیشتر به تولید ناودانی های سبک پرداخته می شود و این محصول از محبوبیت بیشتری نسبت به ناودانی سنگین برخوردار است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ناودانی، قیمت نبشی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

ناودانی گالوانیزه

معرفی ناودانی سبک