امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

نبشی گالوانیزه گرم

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/11 0

نبشی گالوانیزه گرم یکی از نبشی های مهم است که توسط پوششی که روی آن قرا داده اند باعث جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن می گردد. این نوع نبشی دارای مقاومت بسیار بالایی حتی در حالت شکستگی می باشد. نبشی ها در انواع مختلف وجود دارند و از محصولات پر استفاده در صنعت و ساختمان می باشند. قیمت نبشی…

نبشی گالوانیزه گرم یکی از نبشی های مهم است که توسط پوششی که روی آن قرا داده اند باعث جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن می گردد. این نوع نبشی دارای مقاومت بسیار بالایی حتی در حالت شکستگی می باشد. نبشی ها در انواع مختلف وجود دارند و از محصولات پر استفاده در صنعت و ساختمان می باشند. قیمت نبشی گالوانیزه گرم بر اساس وزن آن و قیمت جهانی آهن محاسبه می شود. در ادامه این مطلب به معرفی نبشی گالوانیزه و ویژگی ها و کاربردهای آن می پردازیم.

نبشی گالوانیزه چیست؟

با انجام عملیات گالوانیزاسیون بر روی نبشی ها، نبشی گالوانیزه تولید می شود. اما قبل از پرداختن به گالوانیزه کردن نبشی به معرفی کوتاهی از نبشی خواهیم پرداخت. نبشی ها مقاطعی می باشند که در سازه های فولادی بسیار پر استفاده بوده و در اشکال مرکب و منفرد موجود می باشند. نبشی ها در انواع اشکال بال مساوی و بال نامساوی وجود دارند و در انواع پروژه های ساختمانی و صنعتی قابل کاربرد هستند.

در صورتی که نبشی های آهنی را با پوششی از فلز روی توسط روش های مخصوصی پوشش دهند نبشی گالوانیزه به وجود می آید. این پوشش باعث می شود تا نبشی تولید شده ضد زنگ گردد و این ویژگی حتی در صورت شکستگی نبشی نیز وجود داشته باشد. مکانیسم ضد زنگ بودن این نوع نبشی به این صورت است که در میان آهن و روی یک سلول الکتروشیمیایی تشکیل می شود که آهن به عنوان کاتد و روی به عنوان آند عمل می کند. فلز روی به علت فعالیت الکتروشیمیایی بیشتر نسبت به آهن اکسید شده و از اکسید شده آهن جلوگیری می کند. به علت انجام این عملیات، قیمت نبشی گالوانیزه گرم نسبت به دیگر نبشی ها بالاتر خواهد بود.

نحوه گالوانیزه کردن نبشی

برای گالوانیزه کردن نبشی در ابتدا نبشی را به طور کامل تمیز کرده تا بتوان پوشش روی را به راحتی بر روی آن قرار داد. پس از تمیز کردن مراحل آب کشی و خشک کردن باید ادامه یابد تا بتوان پوشش مورد نظر را بر روی آن قرار داد. برای گالوانیزه کردن دو روش آبکاری سرد و  روش حرارتی و گرم وجود دارد.

نحوه تولید نبشی گالوانیزه گرم

در این روش پس از تمیز کردن نبشی به وسیله تمیز کننده های قلیایی، آن را درون یک وان مذاب از فلز روی روی قرار می دهند و بعد از آن آبکشی انجام می گیرد. برای تمیز کردن نبشی ها باید از محلول های با دمای بالا استفاده شود تا تمیزی بیشتری صورت گیرد.

قیمت نبشی گالوانیزه گرم

قیمت نبشی گالوانیزه گرم را با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن و همینطور قیمت دلار تعیین می کنند. نبشی های گالوانیزه در ابعاد و وزن های مختلفی تولید می شوند که برای تعیین قیمت نبشی‌گالوانیزه گرم بایستی آن ها را وزن کرده و بر اساس وزن معیار قیمت آن را تعیین نمایند. علاوه بر نبشی شما می توانید برای اطلاع از قیمت ناودانی، قیمت میلگرد و… با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.