امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

آشنایی با لوله پلی اتیلن

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/12/02 0

لوله کشی با به‌کار گرفتن از لوله های پلی اتیلن را می توان بهترین گزینه در هنگام استفاده از لوله در صنایع معدن ، کشاورزی ، صنعتی، کانال کشی و دریایی اشاره کرد. لوله پلی اتیلن در انواع گوناگون از جمله روی زمین ، زیر زمین ، شناور ، زیردریایی ، دفنی و… به‌کار گرفته و تست می‌شود. انواع لوله…

لوله کشی با به‌کار گرفتن از لوله های پلی اتیلن را می توان بهترین گزینه در هنگام استفاده از لوله در صنایع معدن ، کشاورزی ، صنعتی، کانال کشی و دریایی اشاره کرد. لوله پلی اتیلن در انواع گوناگون از جمله روی زمین ، زیر زمین ، شناور ، زیردریایی ، دفنی و… به‌کار گرفته و تست می‌شود.

انواع لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن HDPE

لوله‌پلی اتیلن با چگالی بالا که با حروف اختصاری  HDPE در بازر شناخته می‌شود و در سیستم های آبیاری ، انتقال فاضلاب، انتقال آب‌های گلالود دوغ آب‌های شیمیایی، پسماند های خطرناک و گاز های فشار بالا به‌کار گفته می‌شود که یکی از بهترین نقاط قوت این نوع لوله ها محسوب می‌شود. پلی‌اتیلن ماده ای بسیار قوی است که در عین خشک بودن ، انعطاف بالاتری را نیز شامل می‌شود.

از جمله مزایای دیگر لوله‌پلی‌اتیلن می‌توان عمر طولانی تر، نصب آسان و بدون مشکل ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و نور خورشید، وجود انواع اتصالات متفاوت به‌دلیل به کاربردن این نوع اتصالات در شرایط محیطی گوناگون را اشاره کرد.

لوله پلی اتیلن PE

لوله های ساخته شده از پلی‌اتیلن که با نام های اختصاری PE در بازار عرضه می‌شود یکی از بهترین انتخاب‌ها از لحاظ صرفه اقتصادی محسوب می‌شود. لوله‌پلی‌اتیلن که با عمری نزدیک به ۱۰۰ سال زیر زمین می تواند هزینه‌های دفن لوله که ۶۰ تا ۷۰ در صد هزینه لوله کشی را به خود اختصاص می دهد کاهش بدهد. مواد اولیه لوله‌پلی اتیلن در درجه‌های گوناگون تولید می‌شوند ، در حال حاضر در ایران مواد اولیه پلی‌اتیلن با گرید  PE 80  و  PE 100 تولید و در بازار عرضه می‌شوند.

میزان مقاومت لوله پلی اتیلن

لوله‌پلی اتیلن  HDPE تولید می‌گردد انعطاف پذیری فوق العاده ای نسبت به لوله های فلزی سنتی را شامل می‌شود و در برابر خمیدگی مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد. این نوع لوله‌پلی اتیلن با توجه به نحوه استفاده از آن در فشار کاری گوناگون است به عنوان نمونه در لوله هایی که فشار آب در لوله کم است همانند فاضلاب های شهری و یا منازل و یا جوهای آب می توان از لوله های پلی‌اتیلن با فشار کاری ۴ یا ۶ بار مورد استفاده قرار داد و یا در صورت وجود پمپ و یا وجود فشار زیاد و در لوله های پلی‌اتیلن انتقال گاز که فشار کار بسیار بالا است و محتمل است لوله به‌ ‌دلیل فشار بترکد و از لوله های پلی اتیلن با بار ۱۰ – ۱۶ و ۲۱ به‌کار گرفته شود.

لوله های پلی اتیلن همه‌ روزه با تاثیر پذیری از پیشرفت علم شیمی دیواره های نازک تری را به خود می بیند. لوله‌پلی‌اتیلن محصولی است ایمن و با دوام برای زیر ساخت ها ساختمان و عمر مفید لوله‌پلی‌اتیلن بر حسب برنامه کاربردی و طراحی و نصب بین ۶۰ تا ۱۰۰ سال تخمین زده می شود .

تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه‌ ملی ایالت متحده حاکی از آن است که برخی از ایالت‌های این کشور به‌ دلیل نشت مفاصل ۱۶ درصد از آب را از دست داده اند ، که در برخی دیگر از شهرهای این کشور به میزان ۵۰ درصد نیز گزارش شده است ، لوله‌ های فلزی با اتصالات که به مرور زمان زنگ می زنند کلیه‌‌ی فاکتور های ترکیدن را داشته اند و نشت آب را نیز تایید کرده اند که در صورت ادامه این روند منابع گران بهای ما که در عصر حاضر کشور با بحران کمبود آب است از بین می برند. لوله های پلی‌اتیلن HDPE  را می توان از طریق اتصالات پلی‌اتیلن پیچی و یا از طریق همجوشی لب به لب لوله های پلی اتیلن به هم متصل کرد.

نصب لوله‌پلی اتیلن

برای نصب لوله‌پلی اتیلن در بعضی مواقع کل شاخه ی لوله مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و باید آن را کوچک کرده و برش دهید. هم‌چنین باید توجه داشته باشید که سر لوله ی برش داده شده سالم باشد و آسیبی به آن وارد نشده باشد و برای برش نباید از اره دندانه درشت استفاده شود و برای لوله های بزرگ هم باید از ماشین آلات مخصوص استفاده شود و قبل از نصب باید سر شاخه ی لوله ها با دستمال کاملا تمیز شوند.

قیمت لوله پلی اتیلن

لوله اتیلن در سایزها و اندازه‌های گوناگون تولید و روانه بازار می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت لوله‌پلی اتیلن، فروش میلگرد، قیمت و فروش ورق فلزی، فروش تیرآهن، فروش ناودانی و فروش نبشی با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.


برچسب‌ها: