امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

همه چیز درباره لوله درز مستقیم گاز خانگی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/24 1

لوله درز مستقیم گاز خانگی یکی از انواع لوله های درزدار مستقیم می باشد. لوله های گاز از جنس فولاد یا پلی اتیلن می باشند و برای انتقال گاز در خانه ها و صنایع مختلف مانند نیروگاه ها، پتروشیمی، سوله های صنعتی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. لوله گاز خانگی نقش مهمی در گازرسانی شهری دارد، به همین…

لوله درز مستقیم گاز خانگی یکی از انواع لوله های درزدار مستقیم می باشد. لوله های گاز از جنس فولاد یا پلی اتیلن می باشند و برای انتقال گاز در خانه ها و صنایع مختلف مانند نیروگاه ها، پتروشیمی، سوله های صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرند. لوله گاز خانگی نقش مهمی در گازرسانی شهری دارد، به همین دلیل این لوله ها باید از استانداردهای بین المللی پیروی کرده و از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار باشند. لوله های گازی معمولا در شاخه های 6 متری در بازار به فروش می رسند. لوله های گازی در دو نوع معمولی  و API وجود دارند و ابعاد هر یک از آن ها متفاوت می باشد. لوله های گاز معمولی در سایزهای 1.2 تا 6 اینچ و لوله های API گازی از 1.2 تا 4 اینچ وجود دارند.

لوله گازی API برای مصارف خانگی تحت استانداردهای بین المللی API 5L  و ملی ISIRI 3574، در لوله کشی ساختمان جایگزین لوله های بدون درز شده اند. لوله های گازی در استانداردهای EN10255-EN10305-DIN 2440-DIN 2394-JIS G3472 ASTM A53 API5L   تولید و می شوند و بازار عرضه خواهند شد.

لوله درز مستقیم گاز خانگی

لوله درز مستقیم گاز خانگی

تولید لوله درز مستقیم  گاز خانگی

در ابتدا مواد اولیه برای تهیه لوله درز گاز خانگی که ورقه فولادی از نورد سرد و گرم هستند از شرکت های تولید فولاد خریداری می گردد. این ورق ها به صورت کویل یا رول برای حمل و نقل آسان تهیه می شوند. بر اساس سفارش، کویل ها را در اندازه و ابعاد مختلف برش می زنند که به این برش های کوچکتر نوار یا کلاف می گویند. این کار توسط دستگاه برش صورت می گیرد. بعد از برش خوردن کویل، کلاف های به وجود آمده به قسمت نورد منتقل می شوند. در این قسمت کلاف ها  از میان غللتک های مخصوص عبور داده می شود و لبه های آن ها به یکدیگر نزدیک می شود. در مرحله بعد لبه های کلاف ها توسط دستگاه های جوش به یکدیگر متصل می شوند و شکلی استوانه ای به وجود می آید.

این روش تولید معمولا برای تولید پروفیل هایی که در ساختمان ها استفاده می شوند و لوله های گازی خانگی و لوله های شوفاژی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش تولید از دو نوع متد برای جوشکاری لبه ها استفاده می شود که عبارتند از:

روش جوش مقاومتی (Electrical Resistance Welding _ERW

در این روش یک شدت جریان بالا توسط دستگاه الکتریکی جوش تولید می شود و یک حرارت در لبه های درزجوش ایجاد می کند و در نهایت لبه ها ذوب شده و باعث اتصال لبه های جوش خورده به یکدیگر می گردد. به این نوع جوشکاری “جوشکاری لب به لب” نیز می گویند.

روش نورد (High Frequency Induction_ HFI)

در این روش یک شدت جریان با فرکانس بالا اعمال می شود و از لبه های درزجوش عبور می کند و با تولید حرارت بسیار بالا باعث ذوب شدن لبه ها و جوش خوردن آن ها می شود. این روش کنترل حرارت جوش بالاتر و در نتیجه کیفیت جوش بالاتر می باشد.

قیمت

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت لوله فلزی، قیمت میلگرد، قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت ورق فلزی با کارشناس آرسیس فولاد تماس بگیرید.

 


نظرات

  • سرمدی

    مطلب خوبی بود. ممنون