امروز : پنج شنبه 9 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

عرضه ورق فولادی در بورس

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/24 0

عرضه ورق فلزی در بورس مانند دیگر کالاها سبب کشف کردن نرخ عادلانه بر مبنای عرضه و تقاضا می گردد. بورس کالا بازاری می باشد که تعداد زیادی خریدار و عرضه کننده از طریق واسطه های کارگزاری اقدام به معامله می نمایند. بورس ایران در حوزه های مختلفی مانند پتروشیمی و معاملات مشتقی آن، رینگ فلزات و ... می باشد،…

عرضه ورق فلزی در بورس مانند دیگر کالاها سبب کشف کردن نرخ عادلانه بر مبنای عرضه و تقاضا می گردد. بورس کالا بازاری می باشد که تعداد زیادی خریدار و عرضه کننده از طریق واسطه های کارگزاری اقدام به معامله می نمایند. بورس ایران در حوزه های مختلفی مانند پتروشیمی و معاملات مشتقی آن، رینگ فلزات و … می باشد، ورق های فولادی یکی از این کالاهاست. در ادامه با اهداف کلی که بورس کالا دنبال می کند و همچنین عرضه ورق فولادی در بورس آشنا می شوید.

اهداف بورس کالا چیست؟

بورس کالا اهداف مختلفی را دنبال می کند که برای عرضه کننده و همچنین خریدار سوددهی بالایی  خواهد داشت. هدف اصلی بورس کالا به وجود آوردن یک بازار انسجام یافته و قانونمند می باشد که در آن داد و ستد نقدی کالا به راحتی صورت گیرد و باعث کشف قیمت ها به صورت کاملا شفاف در اثر تقابل آزادی که در عرضه و تقاضا وجود دارد می گردد.

یکی دیگر از اهدافی که بورس کالا دنبال می کند حذف کردن واسطه های مختلف در معاملات می باشد که گام بزرگی در پیشرفت اقتصاد کشور می باشد. همچنین بورس کالا سبب  کاهش نوساناتی است که در بازار اختلال ایجاد می کنند. بورس کالا باعث می شود تا کالاهای خاص مانند محصولات فلزی، پتروشیمی و انرژی از طریق مکانیسمی که در نظارت بر تعهدات و منافع طرفین قرارداد وجود دارد، سامان دهی گردد.

مزایای عرضه ورق فلزی در بورس کالا

با توجه به رکودی که در اقتصاد کشور در سال های اخیر به وجود آمده است بسیاری از تولید کنندگان تولید محصولات خود را کاهش داده اند. کارشناسان اقتصادی معتقدند که برای عبور از این رکود افزایش ساخت و ساز و پروژه های عمرانی می باشد. برای ساخت و ساز نیز انواع محصولات فولادی مانند تیرآهن و میلگرد و دیگر محصولات باید مورد استفاده قرار گیرند. با افزایش پروژه های عمرانی مختلف تولید محصولات فولادی نیز افزایش یافته و نیاز به شکل گرفتن تقاضای جدید در بازار می باشد.

در سال های اخیر به علت رکود در بازار مسکن عرضه ورق فلزی در بورس کالا افزایش یافته است و یک محیط امن برای انجام معاملات سبک و سنگین ایجاد کرده است. شرکت های بزرگ فولادی هر ساله به عرضه ورق فلزی در بورس کالا می پردازند و گامی بزرگ را در جهت بهبود اقتصاد کشور بر می دارند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عرضه محصولات فولادی خود از قبیل ورق گرم ضخیم باردار، ورق سرد، ورق گالوانیزه و ورق قلع اندود می پردازد که نماد های هر یک به ترتیب HC، B، G و T  می باشد.

شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ورق فلزی، قیمت نبشی، قیمت ناودانی و…. با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.